Τρως τα νύχια σου; 5 expert tips που θα σε βοηθήσουν να βάλεις τέλος σε αυτή την κακή συνήθεια

Σύμφωνα με μια μελέτη, το 20 με 30% του πληθυσμού δαγκώνει τα νύχια του, πράγμα που σημαίνει ότι είναι στην πραγματικότητα μια κοινή συνήθεια μεταξύ ενηλίκων και παιδιών. Και παρόλο που δεν είναι ακριβώς μια επιβλαβής συνήθεια, αν γίνεται υπερβολικά μπορεί να είναι επικίνδυνη και να έχει συνέπειες όπως δερματικές λοιμώξεις ή μετάδοση ιών και γρίπης. Ζητήσαμε λοιπόν, από ειδικούς να μάθουμε γιατί οι άνθρωποι δαγκώνουν τα νύχια τους, αλλά και πώς να αποφύγουμε εντελώς αυτή τη συνήθεια.

Γιατί οι άνθρωποι δαγκώνουν τα νύχια τους;

Ακόμα κι αν δεν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία το πιθανότερο είναι να γνωρίζεις κάποιον που το κάνει. Σύμφωνα με την ψυχολόγο παιδιών, εφήβων και ενηλίκων Gauri Khurana, M.D., MPH, το δάγκωμα των νυχιών είναι μια αυτοκαταπραϋντική συμπεριφορά, όπως ακριβώς το τράβηγμα των μαλλιών και το τσίμπιμα του δέρματος. «Αυτά τα μέρη του σώματος είναι εύκολα προσβάσιμα και τα αποτελέσματα γενικά δεν είναι εύκολα ορατά στους άλλους», λέει. «Ο πιο συνηθισμένος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι δαγκώνουν τα νύχια τους είναι για να ηρεμούν όταν πεινούν, βαριούνται, απογοητεύονται ή εργάζονται σε δύσκολες εργασίες». Ουσιαστικά, το δάγκωμα των νυχιών είναι μια από εκείνες τις ανεπιθύμητες συνήθειες που δεν ξέρουμε καν ότι κάνουμε τις περισσότερες φορές. Σύμφωνα με την Khurana, οι συμπεριφορές αυτές μπορεί να ξεκινήσουν από την παιδική ηλικία, και ορισμένες έρευνες δείχνουν ακόμη ότι μπορεί και να είναι γενετικές. Ωστόσο δεν είναι σίγουρο αν αυτό το είδος συμπεριφοράς μαθαίνεται, μιμείται ή είναι ένα έμφυτο χαρακτηριστικό.

Εάν είσαι κάποιος που θέλει να αλλάξει αυτήν την συνήθεια, αυτά τα expert tips μπορούν να σε βοηθήσουν:

1. Προσδιόρισε τα ερεθίσματα

Ακούγεται στοιχειώδες, αλλά όταν προσπαθείς να κόψεις μια συνήθεια, το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσεις την αιτία. Εάν μπορείς να εντοπίσεις τι σε κάνει να δαγκώνεις τα νύχια σου, μπορείς να βάλεις τον εαυτό σου σε διαφορετικές καταστάσεις που θα σε βοηθούν να αποφύγεις αυτήν τη συνήθεια. Η αποφυγή αυτών των ερεθισμάτων ή η εύρεση ενός τρόπου διαχείρισής τους, μπορεί να σε βοηθήσει να κρατήσεις το δάγκωμα των νυχιών σου στο ελάχιστο.

Εάν η συνήθεια αυτή είναι μια συνειδητή συμπεριφορά που συμβαίνει όταν βιώνεις έντονα αρνητικά συναισθήματα, «προσπάθησε να καταλάβεις τι είναι αυτό που σε επηρεάζει τη στιγμή εκείνη και προσπαθείς να το απελευθερώσεις», λέει η Michaela Chatzimanoli, κλινική ψυχολόγος στο SkinPick.com. «Δώσε προσοχή στο σώμα σου, μετά εισέπνευσε βαθιά από τη μύτη και εξέπνευσε αργά από το στόμα, επιτρέποντας σε αυτή την απελευθέρωση να συμβεί με έναν διαφορετικό, πιο προσεκτικό τρόπο».

2. Κράτα τα χέρια σου απασχολημένα

Είναι σχεδόν αδύνατο να δαγκώσεις τα νύχια σου εάν τα χέρια σου κάνουν δουλειά. Δοκίμασε να υιοθετήσεις μια άλλη παρηγορητική συμπεριφορά που χρειάζεται επίσης να κάνεις με τα χέρια σου. «Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει διάβασμα, πλέξιμο, χειροτεχνία ή χάιδεμα ενός ζώου ή διάφορες οικιακές εργασίες». Bonus: μπορεί να διαπιστώσεις ότι το δάγκωμα των νυχιών σου μειώνεται και η παραγωγικότητά σου αυξάνεται. Αυτό μία win-win κατάσταση.

3. Κράτησε τα νύχια σου κοντά

Αν κρατάς τα νύχια σου κοντά, θα έχεις λιγότερα νύχια να δαγκώσεις και μπορεί να είναι λιγότερο δελεαστικό. Για να κάνεις τα πράγματα πιο εύκολα για εσένα, δημιούργησε μία τακτική ρουτίνα περιποίησης των νυχιών σου για να αποφύγεις τον πειρασμό.

 

Διάβασε ακόμα δύο tips στο elle.gr 

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα