Τι «κάνεις λάθος» και δεν χάνεις κιλά

Προσέχεις την διατροφή σου, ασκείσαι συστηματικά αλλά και πάλι δεν βλέπεις διαφορές στο σώμα σου και στο σωματικό σου βάρος. Σε αυτή την περίπτωση απόφυγε να καταφύγεις σε δίαιτες “εξπρές”, αντιθέτως εστίασε στο τι ενδεχομένως κάνεις λάθος.

Τα πιο συχνά σημεία, στα οποία πιθανότατα δεν δίνεις την αρμόζουσα σημασία είναι τα παρακάτω:

Δεν ξέρεις πόσες θερμίδες λαμβάνεις: πρόκειται για το ενεργειακό ισοζύγιο. Εάν προσλαμβάνεις περισσότερες θερμίδες ημερησίως από όσες “καις” μέσα στην ίδια ημέρα, τότε το ενεργειακό ισοζύγιο θα είναι θετικό και το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση βάρους. Αυτό που χρειάζεται να προσέξεις είναι,  η ενέργεια που προσλαμβάνεις μέσω των τροφών να είναι λιγότερη από την ενέργεια που καταναλώνεις συνολικά μέσα στην ημέρα. Δηλαδή , με αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο θα πετύχεις σταδιακή μείωση βάρους.

Δεν έχεις υπομονή: θεωρείς πως οι αλλαγές θα πρέπει να φανούν αμέσως, από τις πρώτες κιόλας ημέρες. Όμως η αλήθεια είναι πως η απώλεια βάρους και ιδιαίτερα η απώλεια λιπώδους ιστού, είναι μία διαδικασία που χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Μόνο τηρώντας εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής και άσκησης θα έχεις “ποιοτική” απώλεια βάρους και ουσιαστική αλλαγή στην σύσταση του σώματος.

Το παρακάνεις με την άσκηση: όπως τονίζεται και παραπάνω, το πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει να είναι εξατομικευμένο, να στοχεύει πρωτίστως σε καύση λίπους και επιτάχυνση του μεταβολικού ρυθμού.  Το ασκησιολόγιο που βασίζεται στις δικές σου ιδιαίτερες ανάγκες και στο ιστορικό σου, είναι το μόνο που μπορεί να βελτιώσει το γενικότερο προφίλ υγείας σου αλλά και τα επίπεδα αντοχής σου.

Επιπροσθέτως, μην ξεχνάς, πως ακόμη και το απλό περπάτημα 4-5 φορές την εβδομάδα, μπορεί να σε βοηθήσει τα μέγιστα.

Έχεις έλλειψη ύπνου: εάν οι ώρες ανάπαυσης είναι ανεπαρκείς τότε ο οργανισμός σου παράγει περισσότερη κορτιζόλη και υπό αυτές τις συνθήκες η εναπόθεση λίπους ευνοείται.

Δεν μετράς το λάδι: το πιο ωφέλιμο έλαιο , η κορωνίδα της Μεσογειακής διατροφής, το ελαιόλαδο. Ωστόσο, καθότι είναι πλούσιο σε θερμίδες, προκειμένου να επωφεληθείς από τα πολλά ευεργετικά θρεπτικά συστατικά του, θα πρέπει να προσέχεις την συνολική ημερήσια ποσότητα.

Παραλείπεις το νερό, προτιμάς άλλα υγρά ροφήματα: το νερό είναι απαραίτητο για πολλές οργανικές λειτουργίες. Μία εξ αυτών και η μεταφορά και απορρόφηση πληθώρας θρεπτικών συστατικών. Προτίμησε να πίνεις αρκετό νερό και να μην αντικαθιστάς με χυμούς ή αναψυκτικά. Τα τελευταία θα σε φορτώσουν με αρκετές παραπάνω “κενές” θερμίδες.

Το παρακάνεις με τα υγιεινά τρόφιμα: ακόμη και τα τρόφιμα που θεωρούνται πιο υγιεινά από κάποια άλλα δεν μπορούν να καταναλώνονται χωρίς μέτρο. Όπως όλα τα τρόφιμα, περιέχουν θερμίδες, ζάχαρη ή λιπαρά. Όλες οι τροφές συστήνεται να εντάσσονται πάντα σε ένα πλαίσιο ισορροπημένης και ποικίλης διατροφής.

Σκέψου ποιο από τα παραπάνω μπορεί να είναι το δικό σου “λάθος” και θα δεις άμεσα την διαφορά.

 

Photo by Jamie Brown from Unsplash

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Ως επαγγελματίας διατροφολόγος προσπαθώ στην καθημερινότητά μου να εφαρμόζω τις αρχές που διέπουν την μεταβολική ισορροπία και να παρακολουθώ τα νεότερα δεδομένα στον τομέα της διατροφής

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα