Συμβουλές για τη διατήρηση των θρεπτικών συστατικών των οσπρίων - 4moms

Συμβουλές για τη διατήρηση των θρεπτικών συστατικών των οσπρίων

Τα όσπρια κατέχουν σημαντική θέση στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Έχουν υψηλή θρεπτική αξία καθώς περιέχουν πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες, ψευδάργυρο, ασβέστιο, σίδηρο.

Προτείνεται να καταναλώνονται συχνά μέσα στην εβδομάδα, ιδανικά 2 έως 3 φορές. Σε καμία περίπτωση λιγότερο από 1 φορά την εβδομάδα.

Καταναλώστε τα με διάφορους τρόπους: σε σούπα, σαν σαλάτα, σε μπιφτέκι από πολτοποιημένο όσπριο μαζί με μυρωδικά και λαχανικά

Για να διατηρηθούν τα θρεπτικά συστατικά, χρειάζεται να:

  • Προτιμήστε να προσθέτετε το ελαιόλαδο ωμό, στο τέλος του μαγειρέματος
  • Αποφύγετε την μαγειρική σόδα στο  μούλιασμα καθώς μειώνει την περιεκτικότητα σε βιταμίνες
  • Φροντίστε να τα βράζετε καλά, ώστε να περιορίζεται το κοιλιακό φούσκωμα
  • Μπορείτε να τα συνδυάζετε με ρύζι ή κινόα ή πλιγούρι και έτσι να έχετε ένα γεύμα με υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη
  • Συνδυάστε τα με τρόφιμα ή συστατικά που περιέχουν βιταμίνη C ( π.χ. Λεμόνι, ντομάτα, ακτινίδιο, πορτοκάλι, πιπεριές) για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν.
Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Ως επαγγελματίας διατροφολόγος προσπαθώ στην καθημερινότητά μου να εφαρμόζω τις αρχές που διέπουν την μεταβολική ισορροπία και να παρακολουθώ τα νεότερα δεδομένα στον τομέα της διατροφής

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα