Πολυκυστικές ωοθήκες και διατροφή - 4moms

Πολυκυστικές ωοθήκες και διατροφή

Πολλές γυναίκες πάσχουν από σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών. Η κατάσταση αυτή σχετίζεται με ορμονικές ανισορροπίες και συχνά δυσκολία στη διαχείριση βάρους.

Επίσης, μία από τις συχνές επιπτώσεις αφορά  διαταραχή στη δράση ή στην παραγωγή της ινσουλίνης. Για τους παραπάνω λόγους η σωστή διατροφή είναι υψίστης σημασίας καθώς θα βοηθήσει στον έλεγχο του βάρους αλλά και στην ομαλή παραγωγή και δράση της ινσουλίνης.

Αξίζει να αναφέρουμε ως το πιο σημαντικό σημείο, ότι η διατροφή σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ισομερώς κατανεμημένους υδατάνθρακες και χαμηλούς γλυκαιμικούς δείκτες. Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη αφομοιώνονται πιο αργά, με αποτέλεσμα πιο αργή και σταδιακή αύξηση ινσουλίνης και κατ επέκταση καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο.

Χαρακτηριστικά τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι : δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα αλλά όχι πολύ ώριμα ( και προτιμώνται όσα καταναλώνονται με την φλούδα) , λαχανικά , γλυκοπατάτες, ξηροί καρποί, φυσικές μη επεξεργασμένες τροφές

Τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται συχνά:

-λιπαρά ψάρια

-τροφές με υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών

-καλά λιπαρά φυτικής προέλευσης

-ξηροί καρποί (ωμοί και ανάλατοι)

-ποικιλία σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά

-προτίμηση σε σκούρα φυλλώδη λαχανικά αλλά και πολύχρωμα λαχανικά

μπρόκολο, κουνουπίδι

-λαχανικά και φρούτα πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά (ιδίως τα κόκκινα φρούτα και τα πολύχρωμα λαχανικά)

-μικρή ποσότητα από μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο

-αβοκάντο

-κουρκουμάς

-κανέλα

-όσπρια

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται:

-επεξεργασμένες τροφές εμπορίου

-επεξεργασμένα κρεατικά και αλλαντικά

-ζωϊκά λιπαρά (ιδίως τα πολύ λιπαρά κομμάτια κρέατος)

-γλυκά, επεξεργασμένα γλυκίσματα και λευκή ζάχαρη

 

Extra tip: αντί για γλυκό , προτιμήστε να εντάξετε στην διατροφή σας  μέλι, φρούτα, σπιτικές κομπόστες χωρίς ζάχαρη

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Ως επαγγελματίας διατροφολόγος προσπαθώ στην καθημερινότητά μου να εφαρμόζω τις αρχές που διέπουν την μεταβολική ισορροπία και να παρακολουθώ τα νεότερα δεδομένα στον τομέα της διατροφής

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα