Μία διατροφολόγος εξηγεί γιατί ενώ ακολουθείς ένα πρόγραμμα διατροφής, δεν χάνεις κιλά - 4moms

Μία διατροφολόγος εξηγεί γιατί ενώ ακολουθείς ένα πρόγραμμα διατροφής, δεν χάνεις κιλά

Επειδή το βάρος  του σώματος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, τους οποίους η ζυγαριά δεν μπορεί να αναγνωρίσει. Έτσι είναι λογικό πολλές φορές να υπάρχουν μικρές αυξομειώσεις στο βάρος.

Και τι δεν μπορεί να αναγνωρίσει η ζυγαριά ;
  • εάν υπάρχουν ορμονικές αλλαγές
  • εάν έχεις αύξηση μυικού ιστού
  • εάν πίνεις επάρκεια υγρών
  • εάν έχεις κανονική εντερική κινητικότητα
  • εάν έχεις αλλάξει ποιοτικά τις διατροφικές σου συνήθειες

Μόνο η λιπομέτρηση μπορεί να δείξει την πραγματική πρόοδο και την ουσιαστική αλλαγή στην σύσταση του σώματος σου.

Όταν σκέφτομαι πόσα κιλά θέλω να χάσω πελαγώνω και χάνω την υπομονή μου. Τι να κάνω για να μην χάνω τον στόχο μου και να μην παρεκκλίνω από το πρόγραμμα διατροφής μου;

Εάν χρειάζεται να χάσεις αρκετά κιλά, είναι σημαντικό να θέσεις μικρούς κοντινούς στόχους. Κάθε φορά που θα κατακτάς τον έναν , θα προχωράς στον επόμενο. Μην ξεχνάς πως για να χάσεις βάρος, να αλλάξεις την σύσταση του σώματος σου και να μπορέσεις να διατηρήσεις αυτό το αποτέλεσμα, θα χρειαστείς χρόνο ώστε να διαμορφώσεις τελικά μία διαφορετική νοοτροπία σε ό,τι αφορά την διατροφική συμπεριφορά.

Ποιο είναι το “ιδανικό” βάρος για εμένα ;

Για την ακρίβεια, υπάρχει ένα φυσιολογικό εύρος βάρους, το οποίο είναι μοναδικό και διαφορετικό για τον καθένα. Εξαρτάται από όλα τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά, την ηλικία, το ύψος, την σωματική διάπλαση και τον σωματότυπο. Είναι το βάρος στο οποίο αισθάνεσαι υγιής, δυνατός και παράλληλα το σωματικό λίπος είναι μέσα στο φυσιολογικό εύρος, με βάση τους προαναφερθέντες παράγοντες, ( ούτε κάτω και ούτε επάνω από αυτό).

Πως θα καταλάβω ότι το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθώ πραγματικά ωφελεί τον οργανισμό μου ;

Εάν ακολουθείς πρόγραμμα διατροφής, δεν αρκεί να βλέπεις το νούμερο στη ζυγαριά σου να αλλάζει, θα πρέπει να αισθάνεσαι αυτή τη διαφορά πιο πολύπλευρα.

  • Να βλέπεις διαφορά στα ρούχα σου. Να είναι πιο άνετα ή να σου κάνουν αυτά που δεν σου έκαναν πλέον.
  • Να νιώθεις περισσότερη ενέργεια και δύναμη μέσα στην ημέρα και μεταξύ των γευμάτων.
  • Να νιώθεις περισσότερη αντοχή κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  • Να αισθάνεσαι περισσότερη αυτοπεποίθηση.
  • Να έχεις διαμορφώσει πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Να καταναλώνεις από όλες τις ομάδες τροφίμων και να μην νιώθεις διαρκώς έντονη και παρατεταμένη πείνα.

 

Photo by Chris Ralston from Unsplash

 

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Ως επαγγελματίας διατροφολόγος προσπαθώ στην καθημερινότητά μου να εφαρμόζω τις αρχές που διέπουν την μεταβολική ισορροπία και να παρακολουθώ τα νεότερα δεδομένα στον τομέα της διατροφής

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα