Εγκυμοσύνη και αϋπνία: Πώς να την καταπολεμήσεις

Η αϋπνία έρχεται να προστεθεί σε μία μεγάλη λίστα από συμπτώματα της εγκυμοσύνης. Πολλές εγκυμονούσες αναφέρουν πως δυσκολεύονται να κοιμηθούν και υποφέρουν από βράδια που μένουν ξάγρυπνες.

Πού οφείλεται και πότε ξεκινά

Οφείλεται κυρίως στην αλλαγή των ορμονών, όπως άλλωστε και τα περισσότερα συμπτώματα. Όμως, δεν πρέπει να αφήνουμε στην άκρη και τον συναισθηματικό παράγοντα. Το άγχος, το στρες αλλά και οι σκέψεις για το νέο κεφάλαιο που ξεκινά σε λίγους μήνες, μπορεί να συμβάλλουν σε αυτό.

Ωστόσο, μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης, όμως είναι πιο συχνό κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου γιατί τότε η κοιλιά έχει μεγαλώσει αρκετά και ούτως ή άλλως ο ύπνος είναι μία πρόκληση για την έγκυο. Όμως, μπορεί να εμφανιστεί και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, ειδικά αν ταλαιπωρείσαι από ναυτίες.

Πώς αντιμετωπίζεται

Αρχικά, χρειάζεται να αναγνωρίσεις τον λόγο πίσω από την αϋπνία. Αν για παράδειγμα δεν μπορείς να βολευτείς γιατί πονά η μέση σου, δοκίμασε να ξαπλώσεις στο πλάι και να βάλεις ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σου. Αν ανακατεύεσαι, τότε καλύτερα να σηκωθείς για λίγο ώσπου να νιώσεις καλύτερα.

Αν όμως οφείλεται σε ψυχολογικό παράγοντα τότε καλό είναι να μιλήσεις για τις ανησυχίες σου στον σύντροφό σου και σε κάποιο άτομο που εμπιστεύεσαι. Μην διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια από έναν σύμβουλο ψυχικής υγείας. Η αλλαγή είναι μεγάλη και μπορεί να είναι πηγή στρες για πολλές γυναίκες.

 

Photo by Yohann LIBOT from Unsplash

Τατιάνα Τζινιώλη
Το πρωί γράφω άρθρα. Το βράδυ γράφω βιβλία. Στο ενδιάμεσο, βλέπω σειρές και καταναλώνω όλα αυτά τα γλυκά που οι γονείς σού έπαιρναν από τα χέρια.

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα