Πώς να διαχειριστείς τα αρνητικά συναισθήματα που έχεις ως γονιός

Το να έχεις αρκετές αρνητικές σκέψεις όταν είσαι γονιός είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό. Αρχίζεις και ανησυχείς για περισσότερα πράγματα, σκέφτεσαι τι μπορεί να πάει λάθος και επιπλέον, ίσως αρχίσεις να σκέφτεσαι περισσότερο και τη θνητότητα. Η πραγματικότητα είναι πως το ανθρώπινο μυαλό δουλεύει με περίεργο τρόπο και πολλές φορές «τρέχει» με ρυθμούς που δεν μπορούμε να το ελέγξουμε.

Αισθητηριακές δραστηριότητες

Όταν νιώθεις πως τα αρνητικά συναισθήματα, ή ακόμα και μία ελαφρά μελαγχολία, σε πνίγει, τότε βγες έξω ή κάνε κάποια δραστηριότητα που έχει να κάνει με τις αισθήσεις σου. Μπορείς να κάνεις ένα ντους – ή ακόμα και να ρίξεις λίγο νερό στο πρόσωπό σου. Μπορείς να πας για μία βόλτα στη θάλασσα και να περπατήσεις ξυπόλητη στην άμμο.

Μην είσαι σκληρή με τον εαυτό σου

Κάνε μία ερώτηση στον εαυτό σου: Θα άφηνα κάποιον να φέρεται στα παιδιά μου όπως φέρομαι εγώ στον εαυτό μου; Σίγουρα η απάντηση είναι «όχι». Είναι εύκολο να κρίνουμε αυστηρά τον εαυτό μας, όμως αυτό δεν μας βοηθάει. Χρειάζεται να κάνουμε μία εποικοδομητική κριτική σε εμάς και όχι να τον δικάζουμε αδέκαστα.

Κανονοικοποίησε αυτά που νιώθεις

Να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου πως είναι τελείως ok να έχεις κάποιες αρνητικές σκέψεις, ή να σκέφτεσαι πως θέλεις λίγο χρόνο μακριά από την οικογένειά σου να κάνεις recharge. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν τους αγαπάς ή πως είσαι «κακός άνθρωπος». Επίσης, τα αρνητικά συναισθήματα που ίσως νιώθεις είναι μέρος σου, οπότε αποδέξου αυτές τις στιγμές και φρόντισε να βρεις τη «ρίζα» τους.

Τηλεφώνησε σε έναν φίλο

Σίγουρα υπάρχει κάποιος στο περιβάλλον σου που νιώθει όπως εσύ. Τηλεφώνησέ του ώστε να μοιραστείς αυτές τις σκέψεις σου.

Δημιούργησε μία δική σου γωνιά

Δημιούργησε μία δική σου, ήρεμη γωνιά στο σπίτι. Ένα μέρος που θα είναι τελείως δικό σου, που μπορείς να βάλεις την αγαπημένη σου μουσική, να κάνεις έναν ολιγόλεπτο διαλογισμό. Άλλες εναλλακτικές είναι να κατεβάσεις ένα app για mindfulness, να γράψεις σε ένα ημερολόγιο τις σκέψεις σου. Ακόμα, μπορείς να δοκιμάσεις να αγοράσεις κάποιο audiobook ώστε να σε χαλαρώσει ακούγοντας μία ιστορία.

Πάρε βαθιές ανάσες

Αν καταλαβαίνεις πως τα αρνητικά συναισθήματα ή το άγχος έρχεται, τότε η πρόληψη είναι το παν. Πάρε 10 βαθιές αναπνοές ώστε να γεμίσεις οξυγόνο και να ηρεμήσεις τις σκέψεις σου. Είναι μία πρακτική που σίγουρα αξίζει να δοκιμάσεις.

 

Photo by nine koepfer from Unsplash

Τατιάνα Τζινιώλη
Το πρωί γράφω άρθρα. Το βράδυ γράφω βιβλία. Στο ενδιάμεσο, βλέπω σειρές και καταναλώνω όλα αυτά τα γλυκά που οι γονείς σού έπαιρναν από τα χέρια.

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα