Πώς να διαχειριστείς το social pain εν μέσω πανδημίας - 4moms

Πώς να διαχειριστείς το social pain εν μέσω πανδημίας

Ένας νέος όρος έχει έρθει να κάνει την εμφάνισή του στη ζωή μας και αυτός είναι το social pain. Και περιγράφει τέλεια αυτό που νιώθουμε όλους αυτούς τους μήνες που έχουμε περάσει στα δύο lockdowns.

Ο «κοινωνικός πόνος» είναι πραγματικός, είναι αυτό που νιώθουμε στην εποχή του social distancing, στα ακυρωμένα events, στην κλειστή εστίαση και στην απαγόρευση κάθε κοινωνικής επαφής.

Στην ψυχολογία ο όρος αυτός υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια και χρησιμοποιείται ώστε να περιγράψει το αίσθημα της απώλειας, της απόρριψης μετά από έναν χωρισμό, του αποχωρισμού, ή γενικά κάθε συναίσθημα που έχουν όσοι έχουν στενές επαφές και σχέσεις και αναγκάζονται να βιώσουν τη μοναξιά μέσα από κάποιο γεγονός.

Ουσιαστικά είναι τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται μέσα από καταστάσεις και αφορούν τη σχέση μας με τους άλλους ανθρώπους. Συνήθως, όταν λέμε «πόνος» αναφερόμαστε στον σωματικό. Όμως, εξίσου σημαντικός είναι και ο συναισθηματικός.

Social pain και πανδημία

Με ένα δίμηνο lockdown την άνοιξη, τους περιορισμούς στα ταξίδια και τις επαφές μας το καλοκαίρι αλλά και ένα ακόμα lockdown που είναι σε εξέλιξη, το social pain ήρθε για να μείνει. Όπως ο κάθε σωματικός πόνος, έτσι και ο συναισθηματικός έρχεται για να μας ειδοποιήσει πως κάτι ‘δεν πάει καλά’. Μπορεί η μοναξιά που νιώθεις επειδή δεν μπορείς να δεις τον/την σύντροφό σου και τους φίλους σου να είναι μεγάλη, όμως υπάρχουν τρόποι να διαχειριστείς όλα αυτά τα συναισθήματα.

Ο πόνος που νιώθεις είναι αληθινός

Το συναίσθημα αυτό είναι κομμάτι σου. Μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσάρεστο, όμως είναι δικό σου. Σημαίνει πως οι σχέσεις σου με τους άλλους ανθρώπους δεν είναι αυτές που θα ήθελες. Μην βάλεις κάποιο χρονικό όριο σε αυτά που νιώθεις γιατί αν κάτι μας έμαθε σίγουρα η πανδημία είναι πως δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε τίποτα.

Προσπάθησε να διαχειριστείς τις σκέψεις σου

Μπορεί να σε στρεσάρει που δεν βλέπεις τους αγαπημένους σου. Όμως, το να σκέφτεσαι πως αυτό σε στρεσάρει, σίγουρα το υπερθεματίζει. Μπορεί να είναι δύσκολο, όμως προσπάθησε να το σκέφτεσαι όσο το δυνατόν λιγότερο.

Βρες τρόπους επικοινωνίας

Η τεχνολογία είναι εδώ για να μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε στην πανδημία. Βάλε ένα ποτήρι κρασί και κάνε μία βιντεοκλήση με κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο. Βρες εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας που θα σε βοηθήσουν να ‘αντέξεις’ όσο διαρκούν οι περιορισμοί αυτοί.

Κάνε social snacking

Όπως ακριβώς σε βοηθούν τα snacks που διακόπτουν την πείνα σου, έτσι λειτουργεί και το social snacking. Δες φωτογραφίες από ταξίδια ή εξόδους και εκδρομές, διάβασε παλιά μηνύματα ή γράμματα. Άνοιξε το messenger των κοινωνικών δικτύων και στείλε ένα «τι κάνεις» σε κάποιον που σου έλειψε.

Και πάνω απ όλα, θυμήσου πως ζούμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση και χρειάζεται υπομονή και αισιοδοξία. Επέλεξε να βλέπεις το ποτήρι μισογεμάτο και πήγαινέ το μία μέρα τη φορά.  

 

Photo by averie woodard from Unsplash

Τατιάνα Τζινιώλη
Το πρωί γράφω άρθρα. Το βράδυ γράφω βιβλία. Στο ενδιάμεσο, βλέπω σειρές και καταναλώνω όλα αυτά τα γλυκά που οι γονείς σού έπαιρναν από τα χέρια.

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα