Η σωστή μερίδα πρωινού για το παιδί

Το πρωινό είναι το πιο θρεπτικό γεύμα της ημέρας καθώς μας δίνει ενέργεια για να ξεκινήσουμε την ημέρα. Τώρα που τα σχολεία έκλεισαν, το καλοκαιρινό παιχνίδι έχει την τιμητική του, καθώς και οι πολλές ώρες στην παραλία.

Η διατροφολόγος Βάσια Κωνσταντινίδη γράφει στο MedNutrition για την κατάλληλη ποσότητα πρωινού για το παιδί σου. Ποια είναι η σωστή μερίδα για το γιαούρτι, τα δημητριακά, το γάλα και το ψωμί του;

Τρόφιμα 1-3 ετών 4-6 ετών 7-12 ετών
Γάλα 1/2 φλιτζάνι 3/4 φλιτζανιού  1 φλιτζάνι
Γιαούρτι 1/3 φλιτζάνι 1/2 φλιτζάνι 1 φλιτζάνι 
Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης 1-2 κ. σούπας 2-3 κ. σούπας 4-5 κ. σούπας 
Φρούτα 1/2 μικρό 1/2 -1 μικρό  1 μικρό
Ψωμί 1/2 φέτα 1/2 φέτα  1 φέτα
Τυρί 15g 30g 30g 
Αυγό 1/2 1 μικρό  1-2 μικρά

 

Οι συμβουλές της διατροφολόγου:

Αναγνωρίστε τη μερίδα κάθε τροφίμου

Η συσκευασία που θα επιλέξετε, είτε μεγάλη είτε μικρή, δεν είναι απαραίτητο ότι αποτελεί και τη μερίδα. Βρείτε την ενδεδειγμένη μερίδα σε ευδιάκριτο σημείο επάνω στη συσκευασία μαζί με κάποια μονάδα μέτρησης, όπως κουτάλια, ή στον πίνακα των διατροφικών στοιχείων δίπλα από τα 100g όπου και αναγράφεται η προτεινόμενη μερίδα του τροφίμου.

Τρόφιμα για Θρέψη

Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης

Στα παιδικά δημητριακά πρωινού μπορείτε φυσικά να αναζητήσετε την ολική άλεση, για μεγαλύτερη θρεπτική αξία στο πιάτο ! Γιατί ολική άλεση; Προσφέρει περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο παιδί, αφού διατηρούνται τα εξωτερικά μέρη των σπόρων που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Πλέον, θα συναντήσετε στο εμπόριο εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης που συμβάλλουν σημαντικά στην καθημερινή άμυνα του οργανισμού, τη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και την απελευθέρωση ενέργειας από τα τρόφιμα. Φροντίστε λοιπόν, να διαβάσετε προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων, ώστε να συγκρίνετε τις επιλογές που σας δίνονται και να βρείτε το κατάλληλο προϊόν για το παιδί σας.

Φρούτα για θρέψη και χρώμα

Ετοιμάστε παρέα το πρωινό, φτιάξτε σχήματα με τα φρούτα, διαλέξτε διαφορετικά χρώματα για ποικιλία και απογειώστε το γεύμα σας. Εάν βοηθήσουν και τα παιδιά στη δημιουργία του πρωινού είναι μάλιστα περισσότερες και οι πιθανότητες να το καταναλώσουν, ενώ τα φρούτα θα τα «γεμίσουν» με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Ενυδάτωση και πάλι ενυδάτωση

Με τόσες νοστιμιές στο τραπέζι μην ξεχάσετε το νερό! Μελέτη από τη γειτονική Ιταλία αναφέρει ότι τα 2/3 των παιδιών πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς επαρκή ενυδάτωση. Είναι σημαντικό επομένως, να το έχετε κατά νου, ακόμα περισσότερο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που το έχουν και περισσότερη ανάγκη. Έχετε πάντα μία κανάτα δροσερού νερού στο τραπέζι κατά το πρωινό και δώστε τους παγουράκι για τα συνοδεύει σε κάθε δραστηριότητα.

 

4moms team
4moms team
Η ομάδα του 4moms

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα