Το διάβασμα ενός καλού βιβλίου κάθε μέρα μπορεί να ενισχύσει την ακαδημαϊκή απόδοση ενό παιδιού

Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι η ανάγνωση βιβλίων υψηλής ποιότητας καθημερινά θα μπορούσε να ενισχύσει την ακαδημαϊκή επίδοση ενός παιδιού.

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Μάλαγα και το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL), εξέτασε τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια από περισσότερα από 43.000 παιδιά απο την Ισπανία, τα οποία ολοκλήρωσαν όταν ήταν στην ηλικία των 10 έως 11 ετών και πάλι όταν ήταν 13 έως 14 ετών.

Τα ερωτηματολόγια ρωτούσαν τα παιδιά για το τι διαβάζουν (βιβλία, κόμικς, διηγήματα, εφημερίδες και περιοδικά), για πόση ώρα, τη στάση τους απέναντι και τα επιτεύγματα τους στο σχολείο. Οι γονείς των παιδιών ρωτήθηκαν επίσης για τις δικές τους συνήθειες ανάγνωσης και για το πώς συμμετείχαν στην εκπαίδευση του παιδιού τους.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Oxford Review of Education, έδειξαν ότι όσο πιο συχνά τα παιδιά διαβάζουν βιβλία από την ηλικία των 10 έως 11 ετών, τόσο καλύτερα εκτελούσαν τις σχολικές εξετάσεις σε ηλικία 13 έως 14 ετών.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές που απολαμβάνουν να διαβάζουν βιβλία υψηλής ποιότητας κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα σημειώνουν κατά μέσο όρο 0,22 περισσότερες μονάδες σε τεστ γνώσεων σε σύγκριση με εκείνους που δεν διαβάζουν βιβλία σχεδόν ποτέ, κάτι που οι ερευνητές λένε ότι ισοδυναμεί με τριμηνιαία αξία πρόσθετης ακαδημαϊκής ανάπτυξης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η τακτική ανάγνωση φαίνεται επίσης να έχει θετική επίδραση και σε άλλα ακαδημαϊκά τεστ, με αυτά τα παιδιά να εμφανίζουν επίσης διαφορά περίπου 0,20 των τυπικών αποκλίσεων στα μαθηματικά.

“Παρόλο που η πρόοδος των τριών μηνών μπορεί να ακούγεται σχετικά μικρή περίοδος, ισοδυναμεί με περισσότερο από το 10% των τριών ακαδημαϊκών δευτεροβάθμιων σχολείων, από τότε που τα παιδιά είναι 11 έως 14 ετών, κάτι που γνωρίζουμε οτι είναι μια εξαιρετικά αναπτυξιακή περίοδος “, εξηγεί ο συν-συγγραφέας της έρευνας John Jerrim, του UCL.

Ωστόσο, οι ερευνητές δεν βρήκαν κανένα όφελος όταν τα παιδιά διαβάζουν εφημερίδες, κόμικς ή περιοδικά σε καθημερινή βάση και μόνο ένα μικρό όφελος από την ανάγνωση μικρών ιστοριών.

“Σε έναν όλο και πιο ψηφιακό κόσμο, είναι σημαντικό οι νέοι να ενθαρρύνονται να βρίσκουν χρόνο για να διαβάσουν ένα καλό βιβλίο”, δήλωσε ο Jerrim. Άλλες λιγότερο πολύπλοκες και λιγότερο ελκυστικές μορφές ανάγνωσης είναι απίθανο να φέρουν τα ίδια οφέλη για τη γνωστική τους ανάπτυξη και δεν πρέπει να θεωρούνται μέρος του χρόνου ανάγνωσής τους.

“Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα με χαμηλές επιδόσεις, όπου οποιαδήποτε προσπαθεί είναι πιθανό να κάνει την διαφορά”.

Ο επικεφαλής ερευνητής Luis Alejandro Lopez-Agudo, από το Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, πρόσθεσε επίσης ότι “η ανάγνωση είναι μια θεμελιώδης ικανότητα που διαδραματίζει βασικό ρόλο σε όλη μας τη ζωή”.

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας μας παρέχουν περαιτέρω στοιχεία ότι δεν είναι μόνο αν οι νέοι διαβάζουν αλλά και τι είναι αυτό που διαβάζουν”.

Πηγή: www.thejakartapost.com

4moms team
4moms team
Η ομάδα του 4moms

Editors

Δημοφιλή άρθρα

Τελευταία άρθρα

Σχετικά άρθρα