Ακούμε συνεχώς για τα Super Foods και τις ιδιότητές τους, αλλά τα Super Fruits είναι αυτά που μπορούμε πιο εύκολα να εντάξουμε στη διατροφή μας και να λάβουμε όλες τις ευεργετικές ουσίες που μπορούν να μας προσφέρουν. Αυτά τα φρούτα έχουν κερδίσει δικαίως τον τίτλο τους μιας και περιέχουν σε μεγάλη πυκνότητα αντιοξειδωτικά, ίνες και μέταλλα που συμβάλλουν στην υγεία του οργανισμού μας.

Όμως το σημαντικότερο απ’ όλα είναι πως είναι διαθέσιμα στο super market ή ακόμη και στο μανάβικο της γειτονιάς σου.

  1. Μούρα Acai

Τα μούρα Acai είναι ένα είδος μωβ μούρων που προέρχεται από ένα συγκεκριμένο είδος φοίνικα στον Αμαζόνιο.

Οφέλη:

  • Προωθεί την υγεία της καρδιάς: Τα μούρα Acai έχουν εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες – έναν τύπο αντιοξειδωτικού που βοηθά στην εξισορρόπηση των επιπέδων χοληστερόλης.
  • Απομακρύνει επιβλαβείς οργανισμούς: Το ίδιο αντιοξειδωτικό συνεργάζεται με φυτικές ενώσεις για την καταπολέμηση επιβλαβών ελευθέρων ριζών που είναι υπεύθυνες για βλαβερές ασθένειες και καταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων.
  • Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους: Μια ενδιαφέρουσα μελέτη διαπίστωσε ότι ο πολτός από το μούρο acai έχει την ικανότητα να μειώσει τις εναποθέσεις λίπους στο ανθρώπινο σώμα, καθιστώντας τα φρούτα μια εξαιρετική επιλογή για την απώλεια βάρους.

Πως να προσθέσεις τα μούρα Acai στη διατροφή σου:

Ξεκίνα το πρωινό σου προσθέτοντας στις βάφλες ή στις τηγανίτες σας τα κατεψυγμένα φρούτα. Εάν λατρεύεις τα δημητριακά και τη βρώμη, μπορείς να επιλέξεις να προσθέσεις τα μούρα σε μορφή κατεψυγμένου πολτού, χυμού ή και σε σκόνη. Μπορείς επίσης να προσθέσεις το χυμό μούρων στο smoothie σου για επιπλέον απόλαυση.

  1. Μήλα

Πρέπει να υπάρχει κάποια αλήθεια στο ρητό «Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα».

Οφέλη:

  • Προωθούν την υγεία της καρδιάς: Τα μήλα περιέχουν έναν τύπο διαλυτής ίνας, γνωστή ως πηκτίνη, που συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης.
  • Βοηθά στη μείωση του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2: Έχει αναφερθεί ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν τουλάχιστον ένα μήλο την ημέρα έχουν 28% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, καθώς τα μήλα είναι φορτωμένα με διαλυτές ίνες – το κλειδί για την ισορροπία του σακχάρου στο αίμα.
  • Αποτροπή αναπνευστικών προβλημάτων: Παρόμοια, η κατανάλωση 5 ή περισσότερων μήλων την εβδομάδα έχει συνδεθεί με την καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων πιθανότατα λόγω ενός αντιοξειδωτικού που ονομάζεται κουερσετίνη που βρίσκεται στη φλούδα των μήλων.

Πως να προσθέσεις τα μήλα στη διατροφή σου:

Εάν δεν προτιμάς να τρως το μήλο στην κανονική του μορφή, μπορείς να φτιάξεις νερό μήλου! Απλά ρίξε μερικά ψιλοκομμένα μήλα με μερικά ραβδιά κανέλας σε ένα μπουκάλι/κανάτα, ανακάτεψε και βάλε το λίγο στο ψυγείο προτού πιείς ένα ποτήρι.

Εναλλακτικά, μπορείς να αντικαταστήσεις τα μεσημεριανά ανθυγιεινά σνακ με ένα μήλο. Τα ινώδη φρούτα αποδεικνύεται πως σε κρατούν χορτασμένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, βοηθώντας έτσι στη διατήρηση του σταθερού σωματικού βάρους σου.

  1. Avocado

Αυτό το φρούτο περιέχει μια σειρά απο καρδιακά οφέλη.

Οφέλη:

  • Υγεία της καρδιάς: Τα αβοκάντο είναι γεμάτα με  μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία, όταν καταναλώνονται στη θέση κορεσμένου λίπους, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα.
  • Μείωση της αρτηριακής πίεσης: Τα αβοκάντο περιέχουν στην πραγματικότητα 4% περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η υψηλή πρόσληψη καλίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις και νεφρική ανεπάρκεια.
  • Ιδανικό για την όραση: Τα αβοκάντο περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη – 2 φυτοχημικά που παρέχουν αντιοξειδωτική προστασία για την ελαχιστοποίηση της βλάβης των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένου του υπεριώδους φωτός.
  • Υγεία των οστών: Το μισό αβοκάντο παρέχει περίπου ¼ της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Κ – μια θρεπτική ουσία που συχνά παραβλέπεται αλλά είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών.

Πως να προσθέσεις το αβοκάντο στη διατροφή σου:

Καθάρισε ένα αβοκάντο και πρόσθεσέ το στο τοστ σου για ένα πλούσιο και βελούδινο (χωρίς χοληστερόλη) σνακ. Εάν χρειάζεστε ένα μεσημεριανό σνακ, γιατί να μην δοκιμάσεις ένα milkshake αβοκάντο;

Τέλος, μη φοβηθείς να προσθέσεις λίγο αβοκάντο στη σαλάτα. Αν και η γεύση του είναι κάπως ουδέτερη, σε συνδυασμό με λίγο αλάτι, λάδι ή και λεμόνι, μπορεί να γίνει η τέλεια μους για όλα σου τα σνακ.

  1. Ρόδι

Τα ρόδια είναι τα διαμάντια των φρούτων. Το φρούτο αυτό που παραδόξως δεν καταναλώνουμε πολύ, δεν είναι μόνο ωραίο στην όψη αλλά και πολύ θρεπτικό.

Οφέλη:

  • Εντυπωσιακά αντιφλεγμονώδη οφέλη: Το ρόδι έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές στην πεπτική οδό.
  • Βοήθεια για τη διατήρηση της υγιούς ροής του αίματος: Το ρόδι περιέχει σίδηρο, ένα μέταλλο που απαιτείται για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα μας. Μια ανεπάρκεια σιδήρου μπορεί να προκαλέσει αναιμία, με αποτέλεσμα συμπτώματα όπως εξάντληση, ζάλη και αδυναμία.
  • Ενισχύει τη μνήμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου:  Μια μελέτη έδειξε ότι ο χυμός ροδιού μπορεί να διαδραματίσει πιθανό ρόλο στη λειτουργία της μνήμης, δείχνοντας αυξήσεις στην εγκεφαλική δραστηριότητα που σχετίζεται με την εργασία μεταξύ ηλικιωμένων ενηλίκων.

Πως να προσθέσεις το ρόδι στη διατροφή σου:

Την επόμενη φορά που θα αναζητήσεις μια πιο υγιεινή πινελιά για ένα γεύμα με βάση το κρέας, σκέψου να προσθέσεις σάλτσα ροδιού cranberry!

Μπορείς να φτιάξεις το δικό σου χυμό ρόδι πετώντας τους σπόρους σε ένα μπλέντερ ή να αγοράσεις ένα χυμό ρόδι απο το σούπερ μάρκετ. Προσπάθησε ο χυμός που θα επιλέξεις να μην έχει πρόσθετη ζάχαρη ή συντηρητικά.

 

Διάβασε ακόμα 3 superfruits στο elle.gr

 

Photo by Noah Buscher from Unsplash