Το φαγητό συνήθως προκαλεί αισθήματα ευχαρίστησης και ικανοποίησης καθώς λειτουργεί ως «καύσιμο» για τον οργανισμό μας, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις καθημερινές του δραστηριότητες. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις το φαγητό συνδέεται και με συναισθήματα ντροπής και ενοχής και αυτό, τελικά, πυροδοτεί αρνητικές αντιδράσεις.

Η ψυχολόγος, Φανή Ζαφειρίδου, μιλά στο elle.gr σχετικά με τα συναισθήματα ενοχής και ντροπής που μας δημιουργούνται από τη σχέση μας με το φαγητό.

Τι μπορείς να κάνεις;
  1. Εντόπισε τα «πρέπει» και «δεν πρέπει» σου αναφορικά με το φαγητό. Πολύ συχνά όταν λειτουργούμε με τόσο απόλυτους όρους προκύπτουν συναισθήματα ενοχής σε περίπτωση που δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτά.
  2. Κάνε μια λίστα με τις τροφές που σου προκαλούν τα συναισθήματα ενοχής και ντροπής και προσπάθησε σταδιακά να εκτεθείς σε αυτές τροποποιώντας τη σκέψη και το συναίσθημά σου. Μπορείς να χωρίσεις τις τροφές αυτές σε «πράσινες» που επιτρέπεις στον εαυτό σου, σε «κίτρινες» που είσαι διστακτικός/η και σε «κόκκινες» που πυροδοτούν αρνητικά συναισθήματα. Μπορείς να ξεκινήσεις με τις κίτρινες τροφές , δοκιμάζοντας τες με πρόγραμμα και συγκεκριμένη ποσότητα και έπειτα να εξετάσεις πώς νιώθεις, και στη συνέχεια να προχωρήσεις στις κόκκινες. Αν νιώσεις άγχος σε αυτή τη διαδικασία δοκίμασε τις βαθιές αναπνοές και υιοθέτησε κάποια θετική σκέψη για τον εαυτό σου, ένα μάντρα όπως «μέσω του φαγητού φροντίζω τον εαυτό μου».

Διάβασε τα άλλα δύο tips στο elle.gr

 

 

Photo by Michael Dagonakis from Unsplash