Σε κάθε νέο ξεκίνημα ή αλλαγή εποχής, θέτουμε στόχους στον εαυτό μας. Στόχους που σίγουρα μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα και πληρέστεροι. Όμως πολλοί προσπαθούμε να βελτιώσουμε τη σχέση με τον εαυτό μας και παραμελούμε τη σχέση μας με το σύντροφό μας. Κάθε προσωπική σχέση χρειάζεται φροντίδα για να ευδοκιμήσει και εμείς συμβουλευτήκαμε τις έρευνες των ειδικών για αυτό.

Αν νιώθεις πως η σχέση σου με τον άνθρωπό σου είναι σημαντική, καλό θα ήταν να “δουλέψεις” για αυτή. Και αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως πρέπει να είσαι τέλεια. Με 7 απλές συμβουλές που στηρίζονται σε πρόσφατες ψυχολογικές μελέτες, μπορείς να δώσεις μια νέα πνοή ανανέωσης στη σχέση σου. Και να είσαι σίγουρη πως αυτή η περίοδος που βιώνουμε, σίγουρα δε σας βοηθάει να ζήσετε τη σχέση σας στο 100%. Οπότε λίγη υπομονή σίγουρα είναι ένα απο τα βασικά συστατικά που πρέπει να έχεις.

  1. Προετοίμασε τον εαυτό σου μόνο θετικά

Προσάρμοσε την τωρινή σου νοοτροπία, ώστε να βλέπεις τη σχέση σου ως βασική πηγή θετικών εμπειριών -όπως πρέπει δηλαδή να είναι. Οι ψυχολόγοι αποκαλούν την τακτική αυτή, ενίσχυση της κοινωνικής προσέγγισης (boost your social approach). Αντί να προσπαθούν απλώς να αποφεύγουν τα προβλήματα της σχέσης τους, εκείνοι που έχουν το κίνητρο της προσέγγισης, αναζητούν τα θετικά και τα χρησιμοποιούν για να στηρίξουν και να βοηθήσουν τη σχέση.

Για παράδειγμα, φαντάσου μια συνομιλία με το σύντροφό σου στην οποία είστε και οι δύο θετικά προσκείμενοι ακόμη κι αν διαφωνείτε. Η συνομιλία σίγουρα θα φτάσει σε ένα επιθυμητό συμπέρασμα αφού και οι δυο έχετε θέσει ως στόχο να λύσετε το θέμα-όποιο κι αν είναι- και να προχωρήσετε παρακάτω.

  1. Αισιοδοξία πάνω απ’όλα

Ενώ τα πράγματα στο παρελθόν μπορεί να μην πήγαιναν πάντα όπως θα τα ήθελες, είναι σημαντικό να κρατάς ακόμη μια στάση αισιοδοξίας για το μέλλον. Το σωστό “είδος” αισιοδοξίας έχει σημασία. Μια ερευνητική μελέτη του 2020 από τους Krystan Farnish και Lisa Neff διαπίστωσε πως το να εστιάζουν γενικά στη θετική πλευρά της ζωής επέτρεψε στους συμμετέχοντες να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τη σύγκρουση στη σχέση τους απο εκείνους που ήταν θετικά προσκείμενοι αποκλειστικά προς τη σχέση τους.

  1. Να είσαι ψυχολογικά ευέλικτη

Οι ψυχολογική άμυνα είναι ένα συναίσθημα που μας κυριεύει σε κάθε διαφωνία. Δούλεψε περισσότερο στο να αποδεχθείς αυτό που νιώθεις και εσύ και ο σύντροφός σου χωρίς να είσαι αμυντική. Είναι οκ να προσαρμόζουμε κάποιες συμπεριφορές μας, όταν θέλουμε να επέλθει μια λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Δε χρειάζεται να είμαστε αδιάλλακτοι, εφόσον θέλουμε όντως να καταλάβουμε τον άλλο. Χρειάζεται ευελιξία και σίγουρα σωστά δομημένα επιχειρήματα.

Διάβασε ακόμα 4 tips στο elle.gr

 

Photo by daria shevtsova from Pexels