22 επιστημονικά αποδεδειγμένα tips που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής σου

Υγεία

Elle.gr , 09-04-2021

Είναι εύκολο να μπερδευτείς και να συγχιστείς όσον αφορά την υγεία και τη διατροφή. Προσπαθώντας να βρούμε τον καλύτερο τρόπο διατροφής, ύπνου, ευεξίας, γυμναστικής και πολλά άλλα που θα μας βοηθήσουν μεμονωμένα να βελτιώσουμε τη ζωή μας, αλλά ξεχνάμε πως ο συνδυασμός όλων των καλών στοιχείων είναι που κάνει τη διαφορά και την πραγματική στροφή προς μια υγιέστερη ζωή, γεμάτη ευεξία. Στην ακόλουθη σειρά από συμβουλές υγείας και ευεξίας συνδυάζονται τα 22 πιο σημαντικά tips που βασίζονται στο συνδυασμό των στοιχείων 40 επιστημονικών ερευνών.

1. Μην πίνεις θερμίδες ζάχαρης

Τα ζαχαρούχα ποτά είναι από τα πιο παχυντικά που μπορείς να καταναλώσεις. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός σου δεν προσμετρά τις θερμίδες από υγρή ζάχαρη με τον ίδιο τρόπο που κάνει για τη στερεά τροφή. Επομένως, όταν πίνεις σόδα, καταλήγεις να καταναλώνεις περισσότερες συνολικές θερμίδες. Τα ζαχαρούχα ποτά συνδέονται στενά με την παχυσαρκία, τον διαβήτη τύπου 2, τις καρδιακές παθήσεις και άλλα θέματα υγείας. Έχε υπόψιν ότι ορισμένοι χυμοί φρούτων μπορεί να είναι σχεδόν τόσο επιβαρυντικοί όσο η σόδα, καθώς μερικές φορές περιέχουν αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης. Οι μικρές ποσότητες αντιοξειδωτικών τους δεν αναιρούν ούτε βελτιώνουν τις βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης.

Επιπλέον η προστιθέμενη ζάχαρη είναι ένα από τα χειρότερα συστατικά στη σύγχρονη διατροφή, καθώς οι μεγάλες ποσότητες μπορούν να βλάψουν την υγεία του μεταβολισμού. Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης συνδέεται με πολλές ασθένειες, όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και πολλές μορφές καρκίνου.

2. Κατανάλωσε περισσότερους ξηρούς καρπούς

Παρά την υψηλή περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, οι ξηροί καρποί είναι εξαιρετικά θρεπτικοί. Είναι γεμάτοι με μαγνήσιο, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και διάφορα άλλα θρεπτικά συστατικά . Μελέτες δείχνουν ότι οι ξηροί καρποί μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, στην καταπολέμηση του διαβήτη τύπου 2 και των καρδιακών παθήσεων. Επιπλέον, έχε στο νού σου πως το σώμα σου δεν απορροφά το 10-15% των θερμίδων στα καρύδια. Ορισμένα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι αυτό το φαγητό μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό. Σε μια μελέτη, τα αμύγδαλα φάνηκε να αυξάνουν την απώλεια βάρους κατά 62%, σε σύγκριση με τους σύνθετους υδατάνθρακες.

3. Απέφυγε το επεξεργασμένο πρόχειρο φαγητό (junk food)

Το μεταποιημένο πρόχειρο φαγητό είναι απίστευτα ανθυγιεινό. Αυτά τα τρόφιμα έχουν σχεδιαστεί για να πυροδοτήσουν τα κέντρα αναψυχής σου (γεύση, αίσθηση κορεσμού), έτσι ξεγελούν τον εγκέφαλό σας σε υπερκατανάλωση τροφής – ακόμη και προωθώντας τον εθισμό σε ορισμένα άτομα. Συνήθως έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και μικροθρεπτικά συστατικά, αλλά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ανθυγιεινά συστατικά όπως ζάχαρη. Έτσι, παρέχουν κυρίως ανούσιες θερμίδες.

4. Μην φοβάσαι τον καφέ

Ο καφές είναι πολύ παρεξηγημένος, διότι αν και δεν το γνωρίζουμε, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και μελέτες έχουν συνδέσει την πρόσληψη καφέ με τη μακροζωία και τον μειωμένο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, τις ασθένειες του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ αλλά και πολλές άλλες ασθένειες.

5. Κοιμήσου επαρκώς

Η σημασία της επαρκούς ύπνου δεν μπορεί να είναι ποτέ υπερτιμημένη. Ο κακός ή καθόλου ύπνος μπορεί να οδηγήσει στην μειωμένη παραγωγή ινσουλίνης, να διαταράξει τις ορμόνες της όρεξης και να μειώσει τη σωματική και διανοητική σου απόδοση. Επιπλέον, ο κακός ύπνος είναι ένας από τους ισχυρότερους ατομικούς παράγοντες που μπορεί να πυροδοτήσουν την αύξηση βάρους και την παχυσαρκία. Μία μελέτη συνέδεσε τον ανεπαρκή ύπνο με 89% και 55% αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας σε παιδιά και ενήλικες, αντίστοιχα.

6. Φρόντισε το εντερικό σου σύστημα με προβιοτικά και ίνες

Τα βακτήρια στο έντερο μας, που ονομάζονται συλλογικά μικροβιοτικά του εντέρου, είναι εξαιρετικά σημαντικά για τη γενική ευεξία του πεπτικού μας συστήματος. Μια διαταραχή στα βακτήρια του εντέρου συνδέεται με μερικές από τις πιο σοβαρές χρόνιες ασθένειες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας. Κάποιο απλοί τρόποι βελτίωσης της υγείας του εντέρου περιλαμβάνουν την κατανάλωση προβιοτικών τροφών όπως το γιαούρτι και το λάχανο τουρσί, τη λήψη προβιοτικών συμπληρωμάτων και την κατανάλωση πολλών ινών. Συγκεκριμένα, οι ίνες λειτουργούν ως καύσιμο για τα βακτήρια του εντέρου σας.

Διάβασε τα υπόλοιπα 16 tips στο elle.gr 

 

Photo by Mariana Medvedeva from Unsplash