Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό. Το νερό στο σώμα μας συμμετέχει σε πολλές μεταβολικές λειτουργίες, όπως ρύθμιση θερμοκρασίας, μεταφορά και απορρόφηση θρεπτικών συστατικών , πέψη τροφών. Χρειαζόμαστε επαρκή πρόσληψη νερού καθημερινά καθώς παράλληλα αποβάλλουμε ποσότητα υγρών μέσω των ούρων, του ιδρώτα και της αναπνοής.

Όταν δεν πίνουμε αρκετά υγρά, κινδυνεύουμε να αφυδατωθούμε. Το πρώτο σημάδι αφυδάτωσης είναι η δίψα. Επίσης τα ούρα αποκτούν πιο σκούρο χρώμα, ενώ μπορεί να αισθανθούμε πονοκέφαλο, μείωση ενεργητικότητας αλλά και αίσθηση νευρικότητας. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή , ώστε να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνουμε, με βάση πάντα και τους εξωτερικούς παράγοντες. Για παράδειγμα εάν ασκούμαστε σε εξωτερικό  χώρο το καλοκαίρι έχουμε ανάγκη από μεγαλύτερη πρόσληψη υγρών.

Αποφεύγουμε να καλύψουμε την δίψα μας με χυμούς , αναψυκτικά ή ενεργειακά ποτά. Τα ροφήματα αυτά ναι μεν συμβάλλουν στην ενυδάτωση μας, περιέχουν όμως και άλλα συστατικά ( όπως ζάχαρη) τα οποία συμμετέχουν στην ημερήσια θερμιδική πρόσληψη. Έτσι, μπορεί να καταναλώσουμε παραπάνω θερμίδες ή ζάχαρη, χωρίς ουσιαστικά να το καταλάβουμε.

Αντίθετα , μπορούμε να εντάξουμε σε ένα καθημερινό ισορροπημένο διαιτολόγιο, υγρά τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες , τα οποία περιέχουν αρκετό νερό, όπως: γάλα, γιαούρτι, φρέσκα λαχανικά, φρέσκα φρούτα και φυσικοί χυμοί φρούτων.

Συνοψίζοντας, για να συμβάλλουμε στην διατήρηση της οργανικής ομοιοστασίας και της ενεργητικότητας μας είναι σημαντικό να ενυδατωνόμαστε επαρκώς . Όταν διψάμε, το νερό θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή μας! Επίσης , να μην ξεχνάμε πως δεν πρέπει να πίνουμε νερό μόνο όταν νιώθουμε πως έχουμε διψάσει. Θα πρέπει να μας γίνει συνήθεια να πίνουμε νερό κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας έστω και σε μικρές δόσεις.

 

Photo by Lisa Fotios from Pexels

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES