Αν επιθυμείς να χάσεις βάρος, υπάρχουν μερικά απλά tips που θα σε βοηθήσουν.

Τι είναι η παχυσαρκία

Η παχυσαρκία αποτελεί την πιο συχνή μεταβολική νόσο με ποικίλες πιθανές επιπλοκές σε πολλές οργανικές λειτουργίες. Χαρακτηριστικές είναι οι επιπτώσεις της στον έλεγχο του σακχάρου αλλά και στην αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Όταν μιλάμε για παχυσαρκία , εννοούμε ουσιαστικά την συσσώρευση πλεονάζοντος σωματικού λίπους. Το περίσσιο σωματικό λίπος είναι αυτό που δυσχεραίνει την προώθηση της καλής υγείας.

Για τον ακριβή προσδιορισμό λίπους απαιτείται η χρήση ειδικών μηχανημάτων και μέτρηση από εξειδικευμένο διατροφολόγο για την σωστό υπολογισμό του.

Πως μπορούμε όμως να προλάβουμε την αύξηση του σωματικού λίπους ή έστω να αρχίσουμε την προσπάθεια μείωσης του;

  • Ελαττώστε τη ζάχαρη και το αλάτι. Και όχι μόνο την προσθήκη τους αλλά και την κρυμμένη ζάχαρη ή το κρυμμένο αλάτι, αυτά δηλαδή που βρίσκονται σε κάποια τρόφιμα σε μεγάλες ποσότητες( αναψυκτικά, χυμούς εμπορίου, κράκερς και μπισκότα εμπορίου, αλμυρά σνακς, μπισκότα κλπ)
  • Aποφύγετε το γρήγορο – έτοιμο φαγητό που είναι πλούσια σε αλάτι , ζάχαρη και λίπος
  • Tρώτε πολλά, μικρά και συχνά γεύματα. Θα ενεργοποιήσετε το =ν μεταβολισμός σας με αποτέλεσμα ο οργανισμός σας να καταναλώνει πιο γρήγορα τις προσλαμβανόμενες θερμίδες
  • Προτιμήστε τροφές φτωχές σε λίπος και πλούσιες σε φυτικές ίνες ( ψάρι, προϊόντα ολικής αλέσεως, σαλάτες, φρούτα ολόκληρα,
  • Έμφαση σε φυτικές ίνες και προϊόντα ολικής αλέσεως . Οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν τη διέλευση των τροφών στο στομάχι και έτσι δίνουν μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού, επίσης βοηθούν σε προβλήματα δυσκοιλιότητας αλλά και βοηθούν στην μείωση χοληστερίνης
  • Αρχίστε ένα πρόγραμμα γυμναστικής και δώστε έμφαση στο περπάτημα συχνά. Έτσι θα καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες αλλά και θα αυξάνετε την αντοχή σας

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES