Είναι ασφαλές να δίνω μελατονίνη στο παιδί;

Best of internet

Το τελευταίο trend στη διατροφή των παιδιών, φαίνεται πως είναι τα ζαχαρωτά με μελατονίνη. Συγκεκριμένα, τα gummies με μελατονίνη αναφέρουν πως βοηθούν στον ύπνο των παιδιών. Μπορεί η συγκεκριμένη ορμόνη να είναι «υπεύθυνη» για τον ποιοτικό ύπνο, όμως είναι ασφαλές να χορηγούμε συμπληρώματα στα παιδιά προκειμένου να κοιμούνται καλύτερα;

Πώς δρα η μελατονίνη

Πριν σκεφτείς πως τα συμπληρώματα είναι η απάντηση για τη δυσκολία ύπνου του παιδιού, χρειάζεται να κατανοήσεις τον τρόπο που ‘δουλεύει΄ ο ύπνος.

Ο εγκέφαλός μας αρχίζει να εκκρίνει τη μελατονίνη καθώς βραδιάζει και αυτό μας βοηθά να νυστάζουμε. Το πρωί όταν ξυπνάμε, η μελατονίνη κατά κάποιο τρόπο απενεργοποιείται. Με απλά λόγια, είναι η ορμόνη που ρυθμίζει το ‘βιολογικό μας ρολόι’.

Τα συμπληρώματα

Τα συμπληρώματα είναι μία συνθετική μορφή της μελατονίνης και συνήθως δρουν σε περίπου μισή ώρα, φέρνοντας την αίσθηση της κόπωσης. Μπορείς να τα βρεις με τη μορφή ζαχαρωτού, χαπιών, σιροπιού ή ταμπλέτας. Συνήθως, συμπεριλαμβάνονται σε αυτά και άλλες ορμόνες όπως η σεροτονίνη αλλά και κάποια ακόμα χημικά.

 Επίσης, συνήθως τα συμπληρώματα αυτά χορηγούνται σε παιδιά που έχουν κάποια νευρολογικά θέματα καθώς τα βοηθά να αποκοιμηθούν πιο γρήγορα.

Πόσο ασφαλές είναι

Αν δεν έχει κάποιο νευρολογικό θέμα που ο γιατρός έχει συστήσει τη χορήγηση μελατονίνης, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα ξεκινήσει. Οι μικρές δόσεις θεωρούνται ασφαλείς για τους μικρούς μας φίλους, όμως οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμα τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που μπορεί να έχει η χορήγηση των συμπληρωμάτων αυτών.

Πώς να βοηθήσεις το παιδί να κοιμηθεί
  • Βρες τη ρίζα της αϋπνίας: Βρες τον λόγο που δεν χαλαρώνει, ή δεν κοιμάται νωρίς. Μήπως στρεσάρεται με κάτι; Μήπως το βάζεις για ύπνο πολύ νωρίς; Ίσως έχει άπνοια ή κάποιο άλλο θέμα υγείας.
  • Η σταθερή ρουτίνα ύπνου: Φρόντισε να πηγαίνει για ύπνο κάθε ημέρα την ίδια ώρα ώστε να έχει ένα σταθερό πρόγραμμα. Επιπλέον, δημιούργησε μία βραδινή ρουτίνα που θα παραμένει ίδια καθημερινά.
  • Απομάκρυνε τις συσκευές από το δωμάτιό του ώστε να μην απασχολείται με κάποια οθόνη πριν κοιμηθεί.
Τελικά, πόσο ασφαλής είναι η μελατονίνη

Πριν κάνεις οτιδήποτε, συμβουλεύσου τον παιδίατρο. Εκείνος θα σε καθοδηγήσει κατάλληλα και θα σου δώσει την καλύτερη συμβουλή. Όμως, αν το παιδί δεν έχει διαγνωστεί με κάποια διαταραχή ύπνου, δεν είναι απαραίτητο να πάρει συμπλήρωμα καθώς πρέπει να αποκτήσει μία υγιή συνήθεια ύπνου και όχι να στηρίζεται σε συμπληρώματα ή άλλα χάπια.

Τατιάνα Τζινιώλη
Τατιάνα Τζινιώλη
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

4 πράγματα που θέλουμε να κρατήσουμε ως γονείς και μετά το lockdown

4 πράγματα που θέλουμε να κρατήσουμε ως γονείς και μετά το lockdown

Μπορώ να πάρω συμπλήρωμα μελατονίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μπορώ να πάρω συμπλήρωμα μελατονίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

10 Μαϊου ανοίγουν Δημοτικά και Γυμνάσια

10 Μαϊου ανοίγουν Δημοτικά και Γυμνάσια

Τι γίνεται όταν μόνο ο ένας θέλει κι άλλο παιδί;

Τι γίνεται όταν μόνο ο ένας θέλει κι άλλο παιδί;

Αυστραλία: Οι αντιδράσεις για την «άστοχη» καμπάνια για τη σεξουαλική διαπεδαγώγηση

Αυστραλία: Οι αντιδράσεις για την «άστοχη» καμπάνια για τη σεξουαλική διαπεδαγώγηση

7 μαθήματα να δώσεις στο παιδί για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

7 μαθήματα να δώσεις στο παιδί για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Πρέπει να συμπληρώσουμε στο βιογραφικό τα parenting skills μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Πρέπει να συμπληρώσουμε στο βιογραφικό τα parenting skills μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας

H viral φωτογραφία με τον μπαμπά που κοιμάται στο πάτωμα νοσοκομείου

H viral φωτογραφία με τον μπαμπά που κοιμάται στο πάτωμα νοσοκομείου

Ο ύπνος του νεογέννητου: Τι να περιμένεις τους πρώτους τρεις μήνες με το μωρό

Ο ύπνος του νεογέννητου: Τι να περιμένεις τους πρώτους τρεις μήνες με το μωρό