Lockdown no3: ανακάλυψε την ηρεμία με μουσική και διαλογισμό

SOUL by ΒΙΒΗ

“Η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα..”

Από αύριο Πέμπτη 11/2/2021, απαγορευτικό νούμερο 3.

Σκληρό lockdown στην Αττική από την Πέμπτη για 18 ημέρες…..

Σκληρό χαστούκι για όλους όσους έχουμε κουραστεί υπερβολικά πολύ και νιώθουμε ότι δεν αντέχουμε  άλλο. Κουρασμένοι για εύρεση νέων δραστηριοτήτων, διάβασμα, γυμναστική, μαγειρική και ότι άλλο βρήκαμε σωτήριο το περσινό πρώτο lockdown του Μαρτίου που πολύ απολαύσαμε.

Και επειδή η πνευματική μας υγεία έχει φτάσει στα όρια, αυτή την δύσκολη περίοδο που συνεχίζουμε να βρισκόμαστε στην απομόνωση ο διαλογισμός με την κατάλληλη μουσική ίσως είναι το φάρμακο για να ξεπεράσουμε το άγχος της καθημερινότητας.

Η μουσική είναι ένα από τα πιο σημαντικά και ισχυρά πράγματα στη ζωή.

Η ζωή χωρίς μουσική και μελωδίες θα ήταν εντελώς κενή. Η μουσική υπάρχει σε όλο τον πλανήτη και σε όλες τις κουλτούρες. Οι μελωδίες και τα τραγούδια συμπληρώνουν μοναδικά τη ζωή μας, φτιάχνοντας για τον κάθε ένα ξεχωριστά το δικό του soundtrack για την ζωή του. Οι περισσότεροι άνθρωποι όπως και εγώ δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς μουσική ακούγοντας κάθε μέρα. 

Η πρώτη καραντίνα ήταν η αφορμή να ξεκινήσω ένα πρόγραμμα γυμναστικής όπου ο διαλογισμός είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του. Αυτή η σωτήρια συνήθεια νομίζω σήμερα στις πολύ ιδιαίτερες συνθήκες που ζούμε είναι πιο χρήσιμη από ποτέ. Ο διαλογισμός, αυτή η μορφή πνευματικής συγκέντρωσης επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση, την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων. Στο τέλος κάθε προγράμματος που επιλέγουμε να κάνουμε είναι ευεργετικό όταν τελειώνουμε με χαλάρωση διατάσεις και διαλογισμό. Μπορεί να γίνει το μέσο για να βρούμε την ψυχική χαλάρωση και ευεξία που αναζητάμε τις ημέρες της καραντίνας. 

Για εμένα, η μουσική είναι το κλειδί για το ξεκλείδωμα όλης της εμπειρίας της χαλάρωσης μέσω του διαλογισμού. Το πρόγραμμα που ακολουθώ βασίζεται στην μουσική και σε συνδυασμό με την κίνηση, την αναπνοή και τον ήχο συμβάλλει στη δημιουργία κυμάτων στις ενδορφίνες που βοηθούν να καθαρίσουμε και να ξεπλύνουμε τα συναισθήματα που εμφανίζονται στο σώμα μας.

Θα βρείτε πολλά playlist διαδικτιακά, μια απο τις δικές μου αγαπημένες η παρακάτω.

Ας εκμεταλλευτούμε θετικά αυτή την περίοδο που μπορούμε να κάνουμε πολύ λίγα πράγματα έξω από το σπίτι μας και ας αφιερώσουμε στον εαυτό μας μερικά λεπτά για την υγεία και την ευεξία μας.

έγραψε για τα πλεονεκτήματα του διαλογισμού, και την αλλαγή που μπορεί να επιφέρει στη ζωή μας.

Σωματικά οφέλη

1) Μειώνει το ρυθμό της αναπνοής

2) Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και μειώνει τους παλμούς της καρδιάς

3) Αυξάνει την αντοχή για άσκηση

4) Οδηγεί σε ανώτερο επίπεδο χαλάρωσης

5) Μειώνει τα επίπεδα γαλακτικού οξέος του αίματος με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες πανικού

6) Βοηθά στην αντιμετώπιση χρόνιων ασθενειών όπως αλλεργίες, αρθρίτιδα κ.λπ.

7) Βοηθά στην αποθεραπεία μετά από σοβαρές εγχειρήσεις

8) Προσδίδει περισσότερη ενέργεια και σφριγηλότητα

9) Βοηθά στην προσπάθεια για απώλεια βάρους

10) Βοηθά στην αντιγήρανση

11) Θεραπεύει πονοκεφάλους και ημικρανίες

12) Βοηθά ερασιτέχνες, αλλά και πρωταθλητές για καλύτερες επιδόσεις

13) Βοηθά σημαντικά τους πάσχοντες από άσθμα

14) Εναρμονίζει το ενδοκρινικό σύστημα

15) Χαλαρώνει το νευρικό σύστημα

16) Θεραπεύει το στρες

Ψυχολογικά οφέλη

17) Προσδίδει αυτοπεποίθηση

18) Αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης που επηρεάζει θετικά τη διάθεση και τη συμπεριφορά μας

19 )Δίνει λύσεις σε προβλήματα φοβίας

20) Βοηθά στον έλεγχο της σκέψης και στη συγκέντρωση του νου

21) Δημιουργεί την ανάγκη για μάθηση και βελτιώνει τη μνήμη

22) Κάνει το ασκούμενο να νιώθει περισσότερο “ζωντανός”, νεώτερος και με διάθεση για “ζωή”

23) Προσδίδει περισσότερη συναισθηματική σταθερότητα

24) Το μυαλό γερνά με πολύ αργό ρυθμό

25) Βοηθά να απαλλαγεί ο ασκούμενος από κακές συνήθειες όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ κ.λ.π.

26) Αναπτύσσει τη διαίσθηση

27) Βοηθά τον ασκούμενο να βλέπει με ανοικτό μυαλό όλες τις καταστάσεις

28) Βοηθά τον ασκούμενο να αγνοεί τις ασήμαντες ενοχλήσεις

29) Βοήθεια στην επίλυση περίπλοκων προβλημάτων

30) Προσδίδει αγνότητα στον χαρακτήρα

31) Προσδίδει αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα

32) Βελτιώνει την επικοινωνία ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου

33) Ο ασκούμενος αποκτά την ικανότητα να αντιδρά πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά σε στρεσογόνες καταστάσεις

34) Αυξάνει την αντιληπτική ικανότητα του ασκουμένου

35) Μειώνει τις πιθανότητες για πνευματικές ασθένειες

36) Καλύτερη και πιο επικοινωνιακή συμπεριφορά

37) Λιγότερη επιθετικότητα

38) Βοηθά στην απεξάρτηση από ναρκωτικά και φάρμακα

39) Λιγότερες ώρες και καλύτερη ποιότητα ύπνου

40) Προσδίδει θετική σκέψη, υπομονή και ανεκτικότητα

41) Διαμορφώνει ένα σταθερό και σοβαρό χαρακτήρα

Πνευματικά οφέλη

42) Βοηθά τον ασκούμενο να ζει στο παρόν και να μην ονειροπολεί

43) Προσφέρει ηρεμία του νου και ευτυχία

44) Προσδίδει συμπονετικότητα

45) Βοηθά να αποκτήσει κανείς βαθύτερη γνώση των πραγμάτων και κατανόηση των άλλων

46) Βοηθά την αυτοαποδοχή

47) Μαθαίνει τον ασκούμενο να συγχωρεί

48) Δημιουργεί στον ασκούμενο τη δυνατότητα να αγαπήσει σε ανώτερο επίπεδο

49) Βοηθά στην ανακάλυψη πραγμάτων και εννοιών πέρα από το εγώ

50) Ο ασκούμενος βιώνει την εσωτερική αίσθηση της “Κατανόησης” και της “Μοναδικότητας”

Το πρόγραμμα που συνδυάζει όλα τα παραπάνω είναι το The Class και στο παρακάτω βίντεο η ιδρύτρια του Taryn Toomey μίλησε με την Gwyneth Paltrow και έκανε ένα μισάωρο πρόγραμμα στα πλαίσια των Health: The Sessions της σελίδας goop.com.

Photo by Tim Goedhart on Unsplash

Βιβή Μπασινά
Βιβή Μπασινά
Γιατί να κλαίμε όταν μπορούμε να γελάμε;
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES