Συμβουλές ώστε να έχεις περισσότερη ενέργεια πριν και μετά τον τοκετό

Εγκυμοσύνη - Βρέφη

4moms team , 08-01-2021

Όσο πλησιάζεις προς την ημερομηνία του τοκετού σου, σίγουρα νιώθεις εξαντλημένη και κουρασμένη για την περισσότερη ώρα της ημέρας.

Προετοιμάζεσαι για τον ερχομό του νέου μέλους της οικογένειας, ενώ όταν εκείνο έρθει σίγουρα θα βρεθείς αντιμέτωπη με αρκετό άγχος -ειδικά αν είναι το πρώτο- αλλά και ώρες αϋπνίας που μπορεί να εξαντλήσουν. Επιπλέον, αν προσθέσεις στο mix και τις ορμόνες σου και τις ανησυχίες που ίσως έχεις, τότε καταλαβαίνεις πως τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.

Όμως, ο No1 χρυσός κανόνας να θυμάσαι είναι πως πρέπει να φροντίζεις τον εαυτό σου πρώτα γιατί μόνο τότε θα μπορείς να φροντίσεις και το νεογέννητο μωρό σου. Μην παραμελείς στο self care και φρόντισε να «ξεκλέβεις» λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα ώστε να κάνεις πράγματα για σένα.

Ξεκουράσου

Είτε διανύεις τις τελευταίες εβδομάδες της κύησης, είτε έχεις το μωρό σου στο σπίτι, φρόντισε όποτε μπορείς να ξεκουράζεσαι. Με συσσωρευμένη κούραση και εξάντληση, τότε σίγουρα δεν θα μπορείς να δίνεις το 100% των δυνατοτήτων σου για να φροντίσεις τις ανάγκες ενός νεογέννητου.

Ζήτησε βοήθεια

Μπορείς να «επιστρατεύσεις» φίλους και οικογένεια ώστε να κάνουν όσα δεν μπορείς. Είτε αυτό λέγεται εξωτερικές δουλειές, είτε και δουλειές στο σπίτι. Αν σου προσφέρεται βοήθεια από την οικογένειά σου, τότε μην αισθάνεσαι ενοχές να τη δεχθείς.

Οι επισκέψεις

Είναι απολύτως ok να αρνηθείς επισκέψεις για λίγο καιρό. Μπορείς να τους πεις πως μόλις νιώσεις έτοιμη και λίγο πιο ήρεμη θα τους καλέσεις εσύ.

Τώρα με το lockdown βέβαια, αυτό το πρόβλημα έχει ήδη λυθεί, όμως αν περιμένεις τη γέννηση του μικρού σου από το νέο έτος να είσαι σίγουρη πως κανείς δεν θα παρεξηγηθεί αν αρνηθείς επισκέψεις λίγες ημέρες αφότου γύρισες από το μαιευτήριο.

Σωστή διατροφή

Φρόντισε να κάνεις πιο υγιεινές επιλογές και να καταναλώνεις τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη αλλά και υδατάνθρακες. Μην βασίζεται μόνο στον καφέ και τη ζάχαρη ώστε να βγάλεις την ημέρα. Χρειάζεσαι ενέργεια και μόνο μία ισορροπημένη διατροφή θα στη δώσει.

Επαρκής ενυδάτωση

Τουλάχιστον 8 με 9 ποτήρια νερό την ημέρα θα σε κρατήσουν ενυδατωμένη. Ειδικότερα αν θηλάζεις, τότε η ενυδάτωση γίνεται υψίστης σημασίας καθώς ο θηλασμός αφυδατώνει τη μητέρα.

Βιταμίνες

Συνέχισε τις βιταμίνες ώστε να εξασφαλίσεις πως το σώμα σου λαμβάνει όλα όσα χρειάζεται. Αν ακολουθείς μία vegetarian ή vegan διατροφή είναι καλό να τσεκάρεις τα επίπεδα της B12 και αν χρειαστεί να πάρεις κάποια βιταμίνη.

Άσκηση

Είτε περιμένεις το μωρό σου, είτε είναι εδώ, φρόντισε να εντάξεις στην ημέρα σου λίγη γυμναστική. Ακόμη και μισή ώρα, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, θα σε ωφελήσει σημαντικά. Αν είσαι στο τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σου μπορείς να επιλέξεις το περπάτημα ή κάποια μορφή yoga – αφού συνεννοηθείς πρώτα με τον γιατρό σου.

Αν μόλις έχεις γεννήσει, χρειάζεται να περιμένεις λίγες εβδομάδες πριν επιστρέψεις σε κάποια μορφή άσκησης, οπότε και σε αυτή την περίπτωση συμβουλεύσου τον γιατρό σου.

 

Photo by Pâmela Lima from Unsplash

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES