Queen Bubblegum 2016, Michael Moebius 

 

Στο άκουσμα της δεύτερης καραντίνας η απελπισία ήταν το αρχικό συναίσθημα. Ατέλειωτες ώρες μέσα στο σπίτι, διαδικτυακά μαθήματα, μαγειρική χωρίς τέλος, ύπνος όπως να’ναι και η οθόνη μας η μοναδική παρέα εκτός της οικογένειας μας. Με ελάχιστα γεγονότα να συμβαίνουν γύρω μας, το τέλος της αναμονής για την 4η σεζόν της σειράς The Crown που “ανέβηκε” στο Netflix στις 15 Νοεμβρίου ήταν μια παρηγοριά.

Ένα μήνα πριν είχαμε δεί το τρέιλερ του νέου κύκλου και περιμέναμε με ανυπομονησία την συνέχεια και ιδιαίτερα την παρουσίαση του love story της Lady Diana με τον Πρίγκιπα Charles.

Το ιστορικό δράμα που διαδραματίζεται στα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, του Ηνωμένου Βασίλειου, περιγράφει την ζωή της βασιλικής οικογένειας, όπως την φαντάστηκε ο Πίτερ Μόργκαν, αφού ο ίδιος επαναλαμβάνει συνεχώς ότι το σενάριο είναι μυθοπλασία. Υποσχέθηκα στον εαυτό μου να βλέπω ένα επεισόδιο την ημέρα για να το απολαύσω μέχρι το τελευταίο λεπτό και με τις φίλες ξεκινήσαμε τις συζητήσεις.

 
Μυθοπλασία ή αλήθεια, το θέμα που κυριάρχησε ανάμεσα μας δεν ήταν το ειδύλλιο του πρίγκιπα και της πριγκίπισσας αλλά η παρουσίαση της βασίλισσας ως μητέρα. Δεν θέλαμε να διαβάσουμε άρθρα για την σειρά για να μην βρεθούμε μπροστά σε σπόιλερ, αλλά η είδηση ότι υπάρχει μια σκηνή που εξόργισε την βασίλισσα Elisabeth, η κάθε μια από εμάς έδινε την δική της εκδοχή και σχεδόν πάντα είχε να κάνει με τα παιδιά της.

Μήπως η σκηνή που δεν αγκάλιασε την Diana τραβώντας τα χέρια της και μετά με την οικογένεια της χλεύαζε την σφιχτή αγκαλιά της πριγκίπισσας? Ή εκείνη που λέει στον Κάρολο να σηκωθεί όρθιος για να τελειώσουν γρήγορα ενώ εκείνος είναι φανερά πολύ αναστατωμένος και η μόνη του επιθυμία είναι να μιλήσει με την μητέρα του; Στο τέλος είμασταν σχεδόν σίγουρες οτι η σκηνή θα ήταν στο τέταρτο επεισόδιο με τίτλο “Favorites” που αφορούσε το “αγαπημένο” της παιδί.

Στο τέταρτο επεισόδιο, ο γιος της Margaret Thatcher Mark, εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια του ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1982. Η βασίλισσα εκπλήσσεται όταν, σε μια ιδιωτική συνομιλία, η πρωθυπουργός παραδέχεται ότι ο Μαρκ είναι το αγαπημένο της παιδί. Στην συνέχει έχει μια συζήτηση με τον σύζυγό της πρίγκιπα Φίλιππο σχετικά με την έννοια των αγαπημένων παιδιών και αν αυτό είναι φυσιολογικό για τους γονείς. Εκείνος την διαβεβαιώνει ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχεις κάποιο αγαπημένο παιδί αποκαλύπτωντας το δικό του. Εκεί νιώθουμε οτι η βασίλισσα δεν ξέρει αν έχει κάποιο αγαπημένο παιδί και αισθάνεται ότι παραμελεί το καθήκον της ως μητέρα. Έτσι αποφασίζει να καλέσει ένα ένα τα παιδιά της για φαγητό για να καταλάβει αν έχει κάποιο αγαπημένο!!!!

Η Elisabeth μιλώντας με τα παιδιά της συνειδητοποιεί οτι δεν είναι και τόσο σπουδαία μητέρα αφού δεν γνωρίζει σχεδόν τίποτα για εκείνα. Οι προσωπικές τους συναντήσεις την κάνουν να ανησυχεί ακόμη περισσότερο. Ο μικρότερος Edward εκφοβίζεται συνεχώς και εκείνη δεν έχει ιδέα. Η Anna αντιμετωπίζει κρίση ταυτότητας, μεγάλωσε υπό τον έλεγχο του Τύπου και ζηλεύει οργισμένα την Ντιάνα. Ο Andrew, με τον οποίο η Ελίζαμπεθ νιώθει πιο κοντά σε σχέση με τους άλλους, απολαμβάνει τα πριγκιπικά του καθήκοντα και αυτό την ανησυχεί. Ο Charles, ο κληρονόμος του θρόνου, σοκάρει τη μητέρα του με τον εγωισμό και την εχθρότητα προς τη σύζυγό του, Diana. Η απογοήτευση της είναι εμφανής, και η συνειδητοποίηση ότι μπορεί να μην ήταν η μητέρα που νόμιζε την πληγώνει.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για δραματοποίηση των σχέσεων της βασιλικής οικογένειας. Φυσικά και δεν γνωρίζουμε την αλήθεια κάτω από την επιφάνεια των σχέσεων της βασίλισσας με τα παιδιά της. Αλλά αυτό που κάνει τόσο καλό το The Crown είναι πως  χρησιμοποιεί ένα γεγονός για να πει μια πολύ σχετική ιστορία για την οικογένεια. Εμείς οι θεατές δεν θα μάθουμε ποτέ πώς είναι να είσαι παραμελημένος πρίγκιπας ή ανασφαλής πριγκίπισσα, αλλά κάθε μια από τις ιστορίες τους αντικατροπτίζει πραγματικά ανθρώπινα συναισθήματα όπου έχουν ξεχωριστή σημασία όταν αφορούν την σχέση με την μαμά σου και ο κάθε ένας μας μπορεί να ταυτιστεί.

Τέλος όσον αφορά την περιβόητη σκηνή που έχει στεναχωρήσει την βασίλισσα, είναι ο τρόπος που παρουσιάζεται ο πρίγκιπας Φίλιππος, όσον αφορά τον γιό του. Η συγκεκριμένη σκηνή είναι στην δεύτερη σαιζόν και παρουσιάσει έναν αναίσθητο Φίλιππο που δεν δείχνει καμία κατανόηση για τον φόβο που νιώθει ο Charles κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Βιβή Μπασινά
Βιβή Μπασινά
Γιατί να κλαίμε όταν μπορούμε να γελάμε;
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES