Εν μέσω του δεύτερου επιδημικού κύματος του κορωνοϊου αλλά και ενός δεύτερου lockdown, μόλις μερικούς μήνες μετά από το πρώτο, το να νιώθεις στρες και άγχος είναι απολύτως λογικό.

Η αβεβαιότητα της κατάστασης σε συνδυασμό με τα δεδομένα που αλλάζουν συνεχώς και την οικονομική ανασφάλεια, μπορεί να αυξήσουν κατά πολύ τα επίπεδα του στρες σου.

Πώς να διαχειριστείς λοιπόν το στρες εν μέσω καραντίνας;

Μήπως η to do λίστα σου είναι υπερβολικά μεγάλη;

Μην προσπαθείς να χωρέσεις όσα περισσότερα μπορείς μέσα στην ημέρα σου. Πάρε λίγο χρόνο για τον εαυτό σου και το well being σου. Ακόμα και ένα 10λεπτο διαλογισμού μπορεί να σε ωφελήσει σημαντικά. Άδειασε για λίγο το μυαλό σου από τα προβλήματα, τα άγχη και άφησε τον εαυτό σου να χαλαρώσει. Επέτρεψε στον εαυτό σου να βάλει κάποια πράγματα γι αύριο.

Βρες λίγο χρόνο για σένα

Όπως είπαμε και παραπάνω, το να έχεις λίγο χρόνο καθημερινά για σένα είναι σημαντικό. Σε μία περίοδο που πρέπει να μείνουμε σπίτι όλη την ημέρα, άδραξε την ευκαιρία να χαλαρώσεις με ένα ποτήρι κρασί και την αγαπημένη σου σειρά, να κάνεις τη γυμναστική σου στο σπίτι ή να διαβάζεις το βιβλίο σου.

Δοκίμασε κάτι νέο

Αν νιώθεις την ανάγκη να βρεις ένα νέο ενδιαφέρον τότε κάνε το. Φτιάξε μία λίστα με τα βιβλία που θες να αγοράσεις, μάθε μία ξένη γλώσσα, μάθε την τέχνη του οριγκάμι και φτιάξε παζλ.

Μην αμελήσεις τη γυμναστική σου

Τώρα που τα γυμναστήρια είναι κλειστά μπορείς να βρεις online πολλά video που θα σε βοηθήσουν να μείνεις σε φόρμα. Επιπλέον, πολλά γυμναστήρια έχουν online προγράμματα γυμναστικής για αυτή την περίοδο που μένουμε σπίτι.

Διατήρησε μία ρουτίνα

Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό εν μέσω καραντίνας. Μία αίσθηση καθημερινότητας θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς καλύτερα τον χρόνο και το στρες. Ξύπνησε νωρίς το πρωί, φτιάξε καφέ και απόλαυσε το πρωινό σου στο μπαλκόνι. Ξεκίνα τη δουλειά σου και συντόνισε όσα χρειάζεται στο σπίτι με την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση του παιδιού. Το απόγευμα κάνε λίγο γυμναστική και φρόντισε να μην κοιμάσαι πολύ αργά και να τρέφεσαι σωστά.

Μίλησε σε κάποιον

Αν περνάς μία από αυτές τις ημέρες που νιώθεις το άγχος να σε κυριεύει ή νιώθεις νευρικότητα για κάποιον -φαινομενικά- ανεξήγητο λόγο, τότε μίλησε με κάποιον. Μέσω skype ή messenger μίλησε στους φίλους και την οικογένειά σου και μοιράσου μαζί τους όσα σε απασχολούν. Θα δεις πως θα νιώσεις πολύ καλύτερα μετά.

Stress diary

Κάποιες φορές δεν αντιλαμβανόμαστε αμέσως τι μας αγχώνει. Έτσι, μία καλή ιδέα είναι να κρατάς ένα stress diary. Κάθε φορά που νιώθεις έτσι, γράψε τι μπορεί να πυροδότησε το άγχος σου και τις σκέψεις σου πάνω σε αυτό. Σε λίγο καιρό θα μπορείς να αναγνωρίσεις αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγο που πυροδοτεί το άγχος σου ή κάποιο μοτίβο.

Μπορεί να μην ελέγχεις την κατάσταση αλλά ελέγχεις τον τρόπο που αντιδράς σε αυτήν

Κανείς μας δεν έχει έλεγχο ως προς την πορεία της πανδημίας, όμως έχεις τον έλεγχο της δικής σου αντίδρασης. Προσπάθησε να μην σε πάρει από κάτω η καραντίνα και να θυμίζεις συνεχώς στον εαυτό σου πως όλη αυτή η κατάσταση σύντομα θα τελειώσει. Διατήρησε ένα αισιόδοξο τρόπο αντιμετώπισης και θα δεις πως το στρες σου θα μειωθεί. Σίγουρα δεν λέω να πας στο άλλο άκρο, εκείνο της τοξικής θετικότητας, όμως να προσπαθήσεις να παραμείνεις αισιόδοξη. Αναγνώρισε τα αρνητικά συναισθήματα που σου δημιουργούνται αλλά μην τα αφήνει να σε κατακλύζουν για μέρες ολόκληρες.  

 

Photo: Unsplash / Anthony Tran 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES