Είναι η εποχή που παράγεται η αποξηραμένη σταφίδα νέας σοδειάς και η οποία μπορεί να αποτελεί ένα από τα πιο νόστιμα και θρεπτικά συστατικά της διατροφής μας για όλη την υπόλοιπη χρονιά.

Τα οφέλη από την κατανάλωσή της είναι πολλά και παρακάτω συνοψίζουμε τα πιο σημαντικά:

  • Oι σταφίδες περιέχουν πολλές φυτικές ίνες και μάλιστα πολλές αδιάλυτες. Προλαμβάνουν την δυσκοιλιότητα και ενισχύουν κατά πολύ την ομαλή κινητικότητα του εντέρου. Παράλληλα λόγω των φυτικών ινών προσφέρουν αίσθημα κορεσμού, ακόμη και σε μικρές ποσότητες.
  • Επιπλέον οι φυτικές ίνες που περιέχουν, συμβάλλουν στην μείωση της χοληστερίνης, προάγουν την καρδιαγγειακή υγεία και επίσης βοηθούν στην απομάκρυνση τοξινών από τον πεπτικό σωλήνα.
  • Αποτελούν εξαιρετικές πηγές άμεσης ενέργειας, κάτι που τις καθιστά ιδανικό συστατικό διατροφής και για αθλητές, ιδίως σε περιόδους που χρειάζονται τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες. Και παρότι περιέχουν αρκετά φυσικά σάκχαρα, περιέχουν παράλληλα πολλές βιταμίνες, ανόργανα άλατα, σελήνο, φώσφορο αλλά και αμινοξέα. Για τους λόγους αυτούς ο ρόλος τους στην ρουτίνα της υγιεινής διατροφής ενισχύεται ακόμη περισσότερο.
  • Παρέχουν υψηλά ποσά ισχυρών αντιοξειδωτικών, όπως κατεχίνες. Τα αντιοξειδωτικά μειώνουν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά πολλά συστήματα και κύτταρα του οργανισμού και σχετίζονται επίσης με την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.  Συνεπώς η κατανάλωση σταφίδας μπορεί να έχει προστατευτική δράση έναντι σοβαρών ασθενειών.
  • Περιέχουν μεγάλη ποσότητα καλίου, επομένως μπορούν να ενταχθούν σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, που στοχεύει σε ρύθμιση της υψηλής πίεσης. Επίσης, ως πλούσια πηγή καλίου, μπορούν να δράσουν προστατευτικά στη δημιουργία λίθων στα νεφρά.
  • Περιέχουν σημαντική ποσότητα σιδήρου ,αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β  αλλά και χαλκό , ο οποίος συμβάλει στον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων.
  • Συμβάλλουν στην υγεία των οστών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης καθώς περιέχουν ασβέστιο αλλά και βόριο, το οποίο συμβάλλει σε καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν αντικαθιστούμε τα φρέσκα φρούτα με σταφίδες (ή άλλα αποξηραμένα φρούτα). Προσπαθούμε να καταναλώνουμε φρούτα εποχής ωμά και παράλληλα εντάσσουμε στο πλαίσιο μίας ισορροπημένης, Μεσογειακού τύπου διατροφής, τις σταφίδες.

Καθώς έχουν υποστεί αφυδάτωση δίνουν περισσότερες θερμίδες σε μικρή ποσότητα αλλά και αρκετή ζάχαρη (η μερίδα των 30γρ αποδίδει περίπου 85 θερμίδες και 22-23 γρ υδατανθράκων)

Εν κατακλείδι, οι σταφίδες αποτελούν μια υγιεινή επιλογή για τα σνακ ή για το πρωινό μας και μπορούν επίσης να αποτελέσουν μια εναλλακτική επιλογή για ελαφρύ γλύκισμα, χωρίς λιπαρά και χοληστερόλη.

Αντί να τις καταναλώσετε σκέτες μπορείτε επίσης να τις δοκιμάσετε:

  • με γάλα και δημητριακά
  • με γιαούρτι
  • σε σπιτικό κέικ ή σπιτικά μπισκότα
  • μέσα σε σαλάτες

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES