Συμβουλές για ήρεμες και γαλήνιες γιορτές με οικογενειακά πρόσωπα

Guest Editors

4moms team , 13-11-2020

Κάθε Νοέμβριο που βρισκόμαστε ολοένα και πιο κοντά στις γιορτές πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται για τους τρόπους με τους οποίους θα τα “βγάλουν πέρα”. Ο Δεκέμβριος θα φέρει έναν πυρετό προετοιμασιών για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και τα οικογενειακά δείπνα θα είναι οι πρωταγωνιστές.

Τη φετινή χρόνια είναι ακόμα περισσότερο επιτακτική η ανάγκη του αισθήματος της ψυχραιμίας και της ασφάλειας σε ένα οικογενειακό τραπέζι, καθώς το επισφαλές τοπίο εν καιρώ πανδημίας και πολιτικών αναταραχών μπορεί σίγουρα να πρωταγωνιστήσει στις συζητήσεις και να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και την ψυχολογία των ατόμων.

Τα κακά νέα είναι ότι δεν μπορείτε να αλλάξετε τους ανθρώπους γύρω σας ή να τους χειριστείτε για να εισπράξετε την συμπεριφορά που εσείς θα θέλατε να είχαν. Τα καλά νέα είναι – όπως πιθανόν να έχετε διαβάσει σε κάποια σελίδα των best sellers αυτογνωστικών βιβλίων – πως μπορείτε να ελέγξετε τις δικές σας ατομικές ενέργειες και σκέψεις κατα την περίοδο των γιορτών. Όσο πιο γρήγορα προετοιμαστείτε ψυχολογικά για την αντιμετώπιση προβληματικών οικογενειακών καταστάσεων, τόσο το καλύτερο για εσάς, γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και εξάσκηση.

Πάμε να ανακαλύψουμε τους τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων και επίπονων καταστάσεων κατα την διάρκεια των εορτών, κρατώντας παράλληλα άθικτη τη ψυχολογία και την ψυχραιμία σας:

Μην πέσετε στη παγίδα του διαπληκτισμού

Μία στρατηγική για να αντιμετωπίσετε την όλη κατάσταση, είναι να αντιμετωπίσετε την συζήτηση σαν ένα είδος παιχνιδιού, στο οποίο κάνετε το παν για να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας. Στην περίπτωση που εσείς αντιδράσετε έντονα και διαπληκτιστείτε με τους γύρω σας, τότε πραγματικά θα έχετε χάσει πολλά περισσότερα απ’ ό,τι φαντάζεστε.

Ελαττώστε τον πιθανό “κίνδυνο” μιας συζήτησης

Είναι σύνηθες να είμαστε πιο αντιδραστικοί όταν αισθανόμαστε την απειλή από κάποιο πρόσωπο ή μια κατάσταση. Εάν μπορείτε να ελαττώσετε μέσα σας τον φόβο για κάποιο πιθανό θέμα συζήτησης με έναν επιθετικό συνομιλητή, τότε θα παρουσιάσετε περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας κατα τη συνάντησή σας.

Χρησιμοποιήστε μερικές συνηθισμένες φράσεις που θα εξομαλύνουν την κατάσταση

Τις περισσότερες φορές πάνω σε μια συζήτηση με υψηλούς τόνους, είναι δύσκολο να σκεφτείς με λογική. Χρησιμοποιώντας μερικές φράσεις που θα εξομαλύνουν κάθε έντονη αψιμαχία και θα ταιριάζουν στον χαρακτήρα και την προσωπικότητά σας, θα έχετε καταφέρει να ανταπεξέλθετε σ’αυτή τη ψυχολογική δοκιμασία που πιθανόν να έχετε υποστεί.

Εντοπίστε το χιούμορ σε κάθε κατάσταση

Το χιούμορ σίγουρα είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αντιμετώπιση κάθε κατάστασης – πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε μια φιλονικία μεταξύ ατόμων. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το χιούμορ πάντοτε ως λύση για να μετριάσετε μια τεταμένη ατμόσφαιρα, αρκεί πάντοτε οι αποδέκτες να διακρίνονται από μια σχετική αίσθηση του χιούμορ και να είναι δεκτικοί σε πιθανά σχόλια.

Δείξτε σεβασμό στους άλλους

Θυμηθείτε πως το να εισπράττετε το σεβασμό, σημαίνει το ίδιο με το να τον επιδεικνύετε. Αν δυσκολεύεστε σε αυτό το κομμάτι, μπορείτε να παρακολουθήσετε τακτικές διάφορων οικοδεσποτών στην τηλεόραση, όπου μέσα από κάποιες εφαρμοσμένες και αποτελεσματικές ενέργειές τους καταφέρνουν να παραμείνουν ήρεμοι και φιλικοί απέναντι σε θερμόαιμους καλεσμένους και ομιλητές.

Κάντε ερωτήσεις στους συνομιλητές σας

Όταν διαφωνείτε έντονα με κάποιο μέλος της οικογένειάς σας, μην προσπαθήσετε να κάνετε τα πάντα για να τον πείσετε πως κάνει λάθος. Αντ’ αυτού, δώστε τους την ευκαιρία να παρουσιάσουν την δική τους οπτική, με ερωτήσεις όπως “Γιατί πιστεύεις πως είναι αλήθεια;” ή “Ποια είναι η πηγή αυτών των πληροφοριών;” Οι ψυχολόγοι χρησιμοποιούν τέτοιες είδους ερωτήσεις σε θεραπευτικές συνεδρίες ώστε να βοηθήσουν τους ανθρώπους να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους. Τώρα μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και εσείς για την αποκλιμάκωση μιας οικογενειακής αψιμαχίας.

Θέστε όρια στη συζήτηση

Δεν είστε αναγκασμένοι να απαντήσετε σε κάθε ερώτηση ή σχόλιο που μπορεί να γίνεται εις βάρος σας. Οριοθετώντας τις δικές σας “κόκκινες γραμμές” σε μια συζήτηση σίγουρα προστατεύετε ευαίσθητα θέματα, εξασφαλίζοντας έτσι την ατομική σας ηρεμία και γαλήνη σε μια οικογενειακή στιγμή.

Αποχωρήστε από τη συζήτηση όποτε εσείς κρίνετε πρέπον

Εάν δεν αισθάνεστε την ανάγκη να περάσετε χρόνο με άτομα που συνεχώς σας φέρνουν σε δύσκολη θέση, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αποφύγετε την επαφή σας μ’ εκείνους. Διοχετεύστε την ενέργειά σας σε ανθρώπους και σχέσεις που σας βελτιώνουν και σας ικανοποιούν. Θυμηθείτε πως ο χρόνος είναι πολύτιμος και δεν έχουμε την πολυτέλεια να τον δαπανούμε σε τοξικές σχέσεις που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική μας υγεία. Γι’ αυτό επενδύστε σε αυτές τις γιορτές σε αυτούς τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά αξία.

 

Μίνα Κοκορέλη

Photo: Pexels – Nicole Michalou

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES