Ζούμε το δεύτερο απαγορευτικό 8 μήνες μετά το πρώτο του Μαρτίου και ο περιορισμός της κυκλοφορίας μαζί με όλα τα περιοριστικά μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορονοϊού έχει “πέσει” λίγο βαρύς σε όλους μας. Η φύση άκμασε σε αυτό το έτος του χάους και οι θεραπευτικές της δυνάμεις παραμένουν, αν ξέρουμε πού να κοιτάξουμε. Και επειδή με το απαγορευτικό δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε με όλους τους ανθρώπους που αγαπάμε ας το κάνουμε μέσω της φύσης και των δέντρων με αγκαλιές. 

Τι συμβαίνει όταν αγκαλιάζεις ένα δέντρο?

Η αγκαλιά ενός δέντρου αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης οξυτοκίνης. Αυτή η ορμόνη είναι υπεύθυνη για την αίσθηση ηρεμίας και το συναισθηματικό δέσιμο. Όταν αγκαλιάζουμε ένα δέντρο, οι ορμόνες σεροτονίνη και ντοπαμίνη μας κάνουν να νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι. 

Η σύνδεση της υγείας με την φύση δεν είναι κάτι νέο. Απλά στην εποχή της καραντίνας ήταν ακόμα μια διαπίστωση για όλους όσους οι ρυθμοί της ζωής μας είχαν παρασύρει ώστε να χάσουμε την σύνδεση μας με την φύση. Τον περασμένο Απρίλιο μετά τον εγκλεισμό ενός πολύ μεγάλου ποσοστού του πληθυσμού του πλανήτη, οι δασοφύλακες της Ισλανδίας έστειλαν ένα μήνυμα που έφτασε σε όλο τον κόσμο.

Ας αγκαλιάσουμε δέντρα αφού δεν μπορούμε τους φίλους μας  

Οι δασοφύλακες του Εθνικού Πάρκου Hallormsstaður συμβούλεψαν τους πολίτες να στραφούν προς τη φύση για να πάρουν ηρεμία και γαλήνη αυτή την δύσκολη εποχή, που έπρεπε να μείνουν στην απομόνωση και μακριά από φίλους και συγγενείς. Όταν αγκαλιάζεις ένα δέντρο, πρώτα το νιώθεις στα δάχτυλα των ποδιών σου και μετά στα πόδια σου στην συνέχεια στο στήθος σου και τέλος στο κεφάλι σου. Είναι ένα υπέροχο αίσθημα χαλάρωσης για να ετοιμαστούμε για μια νέα μέρα με νέες προκλήσεις.

Επιστήμονες του βρετανικού Πανεπιστημίου του Exeter μελέτησαν επί δύο χρόνια δείγμα 20.000 περίπου ανθρώπων με βάση στοιχεία που είχε συλλέξει η οργάνωση Natural England. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Όσοι περνούν τουλάχιστον 120 λεπτά την εβδομάδα στη φύση έχουν καλύτερη υγεία και ψυχολογία.

Ειδικότερα, όσοι έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στον εαυτό τους αυτό το ευεργετικό δίωρο, έχουν και κατά 23% περισσότερες πιθανότητες να είναι ικανοποιημένοι με τη ζωή τους, καθώς και κατά 59% καλύτερη υγεία σε σχέση με εκείνους που δεν έχουν καμία επαφή με τη φύση. Όπου «φύση» συμπληρώστε πάρκα, δάση και αλσύλλια, αλλά και παραλίες.

Άλλοι ερευνητές μας προκαλούν να δοκιμάσουμε άμεσα την ιδέα της αποσύνδεσης από τις αστικές/κατοικημένες περιοχές και να προτιμήσουμε περισσότερο αγροτικές περιοχές με άφθονα δέντρα. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που ζουν σε περιοχές με λιγότερα δέντρα και λιγότερο φυσικό περιβάλλον είναι πιο αποσυνδεδεμένοι από τη φύση από εκείνους που ζουν σε μέρη όπου υπάρχουν άφθονα δέντρα και άγρια ζωή. Τι μπορούν να κάνουμε όλοι εμείς που ζούμε σε μεγάλες πόλεις και δεν έχουμε την πολυτέλεια της φύσης που έχει η περιφέρεια?

Ευτυχώς οι επιστήμονες έχουν αναζητήσει την λύση και σε αυτό και προτείνουν πολλές διαφορετικές δραστηριότητες και ιδέες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αυξήσουμε την έκθεση στη φύση.

Μερικές ιδέες για να δοκιμάσουμε:

Να βάλουμε ένα φυτό στο γραφείο μας.

Να ζητήσουμε από τον Δήμο να φυτέψει δέντρα στον δρόμο έξω από το παράθυρο του γραφείου μας.

Όταν περπατάμε, να επιλέγουμε το μονοπάτι μέσα από το πάρκο και όχι γύρω από αυτό.

Να πάμε μαζί με τα παιδιά μας στο πάρκο, στο άλσος ή στο κοντινότερο δασάκι.

Να εξασκηθούμε στην τέχνη της κηπουρικής ή ακόμα και να δημιουργήσουμε ένα μποστάνι με λαχανικά.

Να φυτέψουμε ένα δέντρο.

Να περάσουμε λίγο χρόνο καθισμένοι κάτω από ένα δέντρο. Και αν νιώσουμε την σύνδεση, ίσως ακόμη και να το αγκαλιάσουμε!

Βιβή Μπασινά
Βιβή Μπασινά
Γιατί να κλαίμε όταν μπορούμε να γελάμε;
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES