Τα πολύτιμα λαχανικά. Ομάδα τροφίμων, η οποία θα πρέπει καθημερινά να αποτελεί βασικό κομμάτι της διατροφής μας.

Στη μεσογειακή διατροφή, συστήνεται η καθημερινή κατανάλωση πέντε μερίδων λαχανικών και φρούτων.

Συγκεκριμένα για τα λαχανικά, φροντίστε να καταναλώνετε δύο μερίδες σαλάτας (ωμής ή βραστής) δύο φορές την ημέρα. Κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού και του βραδινού, δηλαδή.

Η ελληνική φύση, σε κάθε εποχή, μας δίνει πληθώρα επιλογών τις οποίες μπορούμε να αξιοποιήσουμε ώστε να καταναλώνουμε ποικιλία χορταρικών.

Ωστόσο, τα παιδιά συνήθως είναι αρνητικά στην κατανάλωση πολλών λαχανικών ή δυσκολεύονται να τα καταναλώσουν σε μεγάλες ποσότητες ή σε μορφή σκέτης σαλάτας.

Προκειμένου να τα εξοικειώσουμε με την καθημερινή κατανάλωση λαχανικών αλλά και να τα βοηθήσουμε να τα αποδεχτούν ευκολότερα, προτείνουμε τρόπους μέσω των οποίων τα λαχανικά θα γίνουν μια πιο ευχάριστη και λαχταριστή παιδική διατροφική συνήθεια.

-Κόψτε τα λαχανικά σε σχηματάκια ή δημιουργήστε μικρές φιγούρες (όπως φατσούλες ή λουλουδάκια) και τοποθετήστε τα στο πιάτο τους δίπλα σε ένα τοστάκι ή δίπλα στα φρούτα ή μαζί με το αγαπημένο τους φαγητό.

-Προσθέστε ψιλοκομμένα λαχανικά μέσα σε τοστάκια ή σε αραβικές πίτες.

-Φτιάξτε τους smoothies με το αγαπημένο τους φρούτο και προσθέστε μέσα και κάποιο λαχανικό (π.χ. Καρότο).

-Φτιάξτε σπιτική πίτσα με το αγαπημένο τους τυρί και ψιλοκόψτε από πάνω διάφορα λαχανικά.

-Προσθέστε τα σε σούπες

-Φτιάξτε σαλάτες με όσπρια ή ζυμαρικά και μαζί με κάποιο αγαπημένο τους συστατικό προσθέστε και λαχανικά: ντoματίνια, αγγουράκια, πολύχρωμες πιπεριές.

-Δώστε τους χρόνο και δείξτε υπομονή. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι τα πολύχρωμα συστατικά είναι ελκυστικά στα παιδιά.

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES