Ο τραχανάς είναι ένα παραδοσιακό ζυμαρικό το οποίο καταναλώνεται απο τα αρχαία χρόνια. Είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, προβιοτικών (καθώς υφίσταται ζύμωση) και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Ο τραχανάς είναι εύπεπτος, ωφελεί στην καλή λειτουργία του εντέρου και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η συνταγή που χρησιμοποιώ είναι για γλυκό τραχανά, δηλαδή φτιαγμένο με γάλα και όχι με γιαούρτι.

Τα υλικά που απαιτούνται είναι μόνο τρία, το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο, βγαίνει ποσότητα, αποθηκεύεται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουμε ανά πάσα ώρα και στιγμή γευστικά πιάτα που απαιτούν ελάχιστο χρόνο.

Υλικά:

2 λίτρα γάλα πλήρες

3 κιλά αλεύρι (σταρένιο και κίτρινο)

Αλάτι

Εκτέλεση: 

Βράζουμε το γάλα και ρίχνουμε μέσα το αλάτι,ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα.

Μόλις κρυώσει λίγο ρίχνουμε μέσα λίγο λίγο το αλεύρι και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μία σκληρή μάζα.

Ανοίγουμε σε κομματάκια με το χέρι μας το ζυμάρι για να στεγνώσει.

Μόλις στεγνώσει ρίχνουμε τα κομμάτια σε μπλέντερ το οποίο έχουμε πασπαλίσει με αλεύρι για να μην κολλήσει το ζυμάρι και τα αλέθουμε χωρίς να γίνουν σκόνη, θέλουμε μέγεθος φακής.

Απλώνουμε τον τραχανά σε ένα βαμβακερό τραπεζομάντηλο 1-2 μέρες μέχρι να στεγνώσει πλήρως και έπειτα τον ψήνουμε ελαφρως στο φούρνο ίσα να πάρει ένα ξανθό χρώμα.

Αποθηκεύουμε σε γύαλινα δοχεία και καταναλώνουμε.

 

 

 

 

 

 

 

Έλλη Τερζόγλου
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES