Οι καλύτερες μαρινάδες για πεντανόστιμα φαγητά

Μαγειρευουμε

4moms team , 10-09-2020

Δεν χρειάζεται να είσαι master chef για να καταφέρεις να σερβίρεις ένα νόστιμο κρέας. Βασική αρχή; Να το μαρινάρεις.

Για ένα γευστικό κρέας ή ψάρι, επιβάλλεται η καλή πρώτη ύλη και μια ωραία μαρινάδα, ένα μείγμα υλικών, δηλαδή, μέσα στο οποίο θα τα τοποθετήσεις από λίγα λεπτά μέχρι μια μέρα. Τα κάνει πιο τρυφερά, καθώς διασπά τους ανθεκτικούς ιστούς τους, αφαιρεί τυχόν μυρωδιά –από το αρνί για παράδειγμα– και τους δίνει ιδιαίτερη γεύση.

Τα μυστικά της μαρινάδας

  • Πριν προσθέσεις οποιαδήποτε μαρινάδα, πλύνε σχολαστικά το κρέας.
  • Τα κατάλληλα σκεύη για μαρινάρισμα είναι τα γυάλινα, τα πορσελάνινα, τα κεραμικά ή τα πλαστικά. Ποτέ μη χρησιμοποιείς μεταλλικά ή από αλουμίνιο, γιατί αλλοιώνουν τη γεύση των κρεάτων. Μπορείς, επίσης, να τα μαρινάρεις σε σακουλάκι μιας χρήσης.
  • Το μαρινάρισμα γίνεται πάντα σε σκεπασμένο σκεύος στο ψυγείο. Ιδανικά στο μισό χρόνο αναμονής γυρίζουμε το κρέας για να μαριναριστεί ομοιόμορφα.
  • Ο χρόνος μαριναρίσματος εξαρτάται από το μέγεθος των κομματιών. Τα πολύ μεγάλα κομμάτια, όπως ένα ολόκληρο μπούτι αρνιού για παράδειγμα, χρειάζονται μέχρι και 12 ώρες, ενώ τα μικρά από 30 λεπτά μέχρι 4 ώρες. Αν θέλουμε λοιπόν να επιταχύνουμε τη διαδικασία του μαριναρίσματος, κόβουμε το κρέας σε μικρότερα κομμάτια.
  • Και τα λαχανικά γίνονται πιο νόστιμα αν μαριναριστούν. Όπως και τα ψάρια, μόνο που χρειάζονται πολύ λιγότερο χρόνο γιατί είναι ευαίσθητα και μαλακώνουν πολύ γρήγορα.
  • Αν η μαρινάδα είναι όξινη, περιέχει δηλαδή κόκκινο κρασί ή ξίδι, δεν θα πρέπει να αφήσεις το κρέας για περισσότερη από μία ώρα.
  • Κατά τη διάρκεια του ψησίματος μπορείς να περιχύνεις με τη μαρινάδα το κρέας. Να θυμάσαι όμως ότι δεν μπορείς να ξαναχρησιμοποιήσεις την ίδια μαρινάδα για δεύτερη φορά ή για άλλο φαγητό.
  • Δεν ρίχνουμε αλάτι στη μαρινάδα, αλλά στο κρέας πριν το ψήσουμε.

Για ολόκληρο κοτόπουλο
Βράζουμε για 10 λεπτά 2 κούπες ξηρό κόκκινο κρασί, 1/2 κούπα ελαιόλαδο, 1/4 κούπας σόγια ή τεργιάκι σος, 4 πρασουλίδες ψιλοκομμένες, 2 ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδο, 2 κουτ. σούπας καστανή ζάχαρη, 1 κουτ. σούπας Worcestershire σος, 1 κουτ. γλυκού φρέσκο ψιλοκομμένο τζίντζερ. Αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει καλά και περιχύνουμε το κρέας. Μαρινάρουμε για 1 ώρα.

Για στήθος κοτόπουλου
Ανακατεύουμε 2 φλιτζάνια του τσαγιού στραγγιστό γιαούρτι, 1/3 φλιτζάνι ελαιόλαδο, 4 κουταλιές σούπας κάρι, ένα τριμμένο κρεμμύδι. Αφήνουμε το κοτόπουλο να μαριναριστεί από 3 ώρες μέχρι ολόκληρη τη νύχτα.

Για χοιρινό
Ανακατεύουμε 1/4 κούπας χυμό ανανά, 2 κουτ. σούπας ψιλοκομμένο κρεμμύδι, 2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο, 2 κουτ. σούπας ξίδι από μηλίτη, 1 κουτ. σούπας μέλι, 1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένο, 1 κουτ. γλυκού τζίντζερ ψιλοκομμένο. Περιχύνουμε το κρέας και το μαρινάρουμε για 2 ώρες.

Για χοιρινά σουβλάκια
Ανακατεύουμε 1/3 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο, ξύσμα και χυμό ενός λεμονιού, 2-3 λιωμένες σκελίδες σκόρδου, ένα κουταλάκι του γλυκού θυμάρι, άλλο ένα βασιλικό και 5 κλωνάρια ψιλοκομμένο μαϊντανό. Αφήνουμε το κρέας στη μαρινάδα για 4 περίπου ώρες.

Για μοσχαρίσιο φιλέτο (ολόκληρο κομμάτι)
Ανακατεύουμε ένα ποτήρι μαυροδάφνη -ή άλλο γλυκό κρασί-, 3/4 ποτηριού ελαιόλαδο, 1 ποτήρι σόγια σος, 8 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο. Μαρινάρουμε το κρέας για 24 ώρες γυρίζοντάς το κατά διαστήματα.

Για μοσχαρίσιες μπριζόλες:
Ανακατεύουμε 4 φλυτζάνια του τσαγιού ψιλοκομμένη φρέσκια ντομάτα, 1/2
φλιτζάνι σάλτσα σόγιας, 2 ψιλοκομμένα κρεμμύδια και πιπέρι. Αφήνουμε τις μπριζόλες στη μαρινάδα για 5 ώρες.

Για ολόκληρο ψαρονέφρι
2 κουτάκια μπίρας, 1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο, 1 κουτ. γλυκού θυμάρι. Μαρινάρουμε για 2 ώρες.

Για αρνίσια παϊδάκια
Ανακατεύουμε καλά 3 κουταλάκια του γλυκού χυμό λεμονιού, 1/4 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο, 2 λεπτοκομμένες σκελίδες σκόρδο, 1/2 κουταλάκι θυμάρι, 1/2 κουταλάκι ρίγανη και 1/2 κουταλάκι φύλλο δάφνης. Τοποθετούμε τα παϊδάκια στο μείγμα για 4-5 ώρες.

Για κεμπάμπ
Ανακατεύουμε 1 1/2 κούπα γιαούρτι, 3 ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδο, 1/4 κούπας φρέσκο ψιλοκομμένο μαϊντανό, 1/4 κούπας φρέσκο ψιλοκομμένο βασιλικό, 3 κουτ. σούπας μουστάρδα Dijon, 1 κουτ. σούπας θυμάρι, 1 κουτ. σούπας εστραγκόν. Μαρινάρουμε το κρέας για 2-3 ώρες.

Για ψάρια
Ανακατεύουμε 1/4 της κούπας ελαιόλαδο, 1/4 της κούπας λευκό κρασί, 2 κουτ. σούπας φρεσκοστυμμένο χυμό λεμονιού, 2 κουτ. σούπας καστανή ζάχαρη, 1 κουτ. σούπας θυμάρι, 1 κουτ. σούπας δενδρολίβανο, 1 ψιλοκομμένη σκελίδα σκόρδο, 2 κουτ. γλυκού ξύσμα λεμονιού. Περιχύνουμε τα ψάρια, κλείνουμε το σκεύος και μαρινάρουμε για 30 λεπτά.

Για γαρίδες
Ανακατεύουμε 1/2 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο, 3 κουτ. γλυκού ξίδι, 1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι, ζάχαρη, μουστάρδα σε σκόνη, ψιλοκομμένο βασιλικό, 1/4 κουταλάκι ρίγανη, 2 λιωμένες σκελίδες σκόρδο και πιπέρι. Περιχύνουμε τις γαρίδες και τις αφήνουμε στο ψυγείο για τέσσερις ώρες.

Για λαχανικά
Χτυπάμε στο σέικερ 1/4 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο και άλλο τόσο χυμό λεμονιού, 1/4 φλυτζάνι φύλλα φρέσκου βασιλικού και μία λιωμένη σκελίδα σκόρδο. Περιχύνουμε τα λαχανικά και τα αφήνουμε στο ψυγείο για μία ώρα το πολύ.

Πηγή: www.madamefigaro.gr

Photo by Karolina Grabowska from Pexels

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES