Στο νησί της ομορφιάς και του έρωτα, στο νησί της Αφροδίτης, στα Κύθηρα περάσαμε 48 ώρες. Εάν σου πουν πως 48 ώρες δεν αρκούν για ένα νησί τόσο μεγάλο και με τόσες όμορφες και διαφορετικές γωνιές θα συμφωνήσω. Πάντα θελεις λίγο παραπάνω. Έχω, όμως, μια θεωρία: να αφήνεις κάτι για την επόμενη φορά. Για να έχεις έναν λόγο παραπάνω να γυρίσεις.

Εμείς, δύο φίλες, δύο κοντές – όπως περιπαικτικά αυτοαποκαλούμαστε η Βιολέτα και εγώ- μέσα σε 48 ώρες “χορτάσαμε” Κύθηρα. Έχοντας διάθεση για εξερεύνηση, όρεξη για οδήγηση και έντονη την επιθυμία να ανακαλύψουμε την επόμενη μαγική γωνιά γυρίσαμε το νησί, ή τέλος πάντων είδαμε τα highlights του. Μετρήσαμε βουτιές σε 5 παραλίες,  γεύματα σε 4 εστιατόρια, πρωϊνα σε δύο καταπληκτικά μέρη, 5 μπουκάλια κρασί, 2 Perfect Gin & Tonic, 2 Aperol Spritz, πολλά χωριά, πολλά χιλιόμετρα, πολλές μουσικές, πολλά γέλια, λίγα κλαματα, κάποιες σιωπές.

Νησί ιδιαίτερο, ορεινό με ιδιόμορφο τοπίο. Ενεργιακό, με έντονη αύρα, όμορφα χρώματα, μυρωδιά από θυμάρι – το μέλι Κυθήρων είναι από τα καλύτερα και ο Πρωτοψάλτης στα Μητάτα φημίζεται για την ποιότητα του. Πελλοπονησιακά πράσινα τοπία, αέρας Τοσκάνης, απέραντο γαλάζιο, άγρια ομορφιά, γλυκά δειλινά

Ημέρα Πρώτη:

Άφιξη με αεροπλάνο. Για 48 ώρες το αυτοκίνητο μέσω Γυθείου ή Νεάπολης ή το πλοίο από Πειραιά είναι χαμένος χρόνος.

Στον οικισμό Αρωνιάδικα μας περιμένει η Ευμορφία στον υπέροχο ξενώνα της Πορτάρι (Portari Houses). Η Ευμορφία έχει προσέξει κάθε μικρή λεπτομέρεια σε ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα. Ησυχία, προσιτή πολυτέλεια, καθε γωνιά και ένα σημείο χαλάρωσης με την καλύτερη οικοδέσποινα που σου μεταδίδει τη θετική της αύρα και μοιράζεται τα μυστικά του νησιού μαζί σου.

Πορτάρι

Λεπτομέρειες στον κήπο

Άλλη εξαιρετική επιλογή για διαμονή είναι η Βίλα Λεμονιά. Ένας ξένωνας λίγο πιο κάτω στα Αρωνιάδικα. Και εδώ αισθάνεσαι σαν στο σπίτι σου. Η Έλλη και ο Βασιλης σε υποδέχονται σε ένα υπέροχο σπίτι με vintage αισθητική και ωραίες λεπτομέρειες. Θα σε κεράσουν φρεσκοφουρνιστή πάστα φλώρα, μαρμελάδα παραγωγής τους, τα πιο γλυκά σύκα από τον κήπο τους. Και εδώ θα κλέψεις λίγο από τη θετική τους ενέργεια και θα γεμίσεις μπαταρίες.

Το βράδυ βόλτα στη Χώρα. Νωρίς ποτό στο Fossa, βόλτα στο Κάστρο, συγκλονιστική πίτσα στου Tony’s (εμείς δοκιμάσαμε τρουφάτα συνοδεία ροζέ κρασιού και θέα στο νησί Χύτρα – εδώ μάθαμε αλλά δεν πήγαμε πως αξίζει να πας με βαρκάκι για να κολυμπήσεις σε απίθανα γαλαζοπράσινα νερά μέσα σε σπηλιές). Ποτό στο Mercato – και ναι θα κάτσεις στην πεζούλα του παραπλήσιου σούπερ μάρκετ και θα κάνεις κοζερί.

Ημέρα Δεύτερη:

Πρωϊνό στο καφενείο στα Αρωνιάδικα. Παραδοσιακό κλασσάτο καφενείο με σπιτικές τυρόπιτες και αυγά. Μην παραλείψεις να μπεις ακριβώς απέναντι στο μαγαζί με τις αντίκες! Και αρχίζει η βόλτα στις παραλίες. Πρώτη στάση ο Αβλέμωνας. Βουτιά στην επονομαζόμενη ως πισίνα της Αφροδίτης. Ένα μοναδικού φυσικού κάλλους ψαροχώρι σε έναν μικρό φυσικό όρμο με γαλαζοπράσινα νερά. Κάναμε βουτιές από το βράχο, λουστήκαμε φως στα πέτρινα παγκάκια αγναντεύοντας το τοπίο, στεγνώσαμε και φυγαμε. Επόμενη στάση το λιμάνι. Στο Διακόφτι. Από τα πιο ωραία νερά που έχω κολυμπήσει. Γαλάζια όπως αυτά της Καραϊβικής. Κατεβαίνοντας το μάτι πέφτει πάνω στο ναυάγιο. Ένα μισοναυαγισμένο από το 2000 πλοίο που προσθέτει γοητεία στο τοπίο. Εδώ δεν χορταίνεις κολύμπι! Ερωτευτήκαμε τα γκρέμια και τα μικρά σπιτάκια πάνω στην άμμο!… Στάση φαγητού στην ταβέρνα Σκάνδεια στην Παλαιόπολη: κόκκορας κρασάτος, αμπελοφάσουλα, καταπληκτική μελιτζανοσαλάτα συνοδεία λευκής κυδωνίτσας από την Μονεμβασιά. Μια ακόμη στάση δροσιάς. Στην παραλία Καλαδί. 162 σκαλοπάτια σε χωρίζουν από τον παράδεισο.

Αβλεμωνας

Διακοφτι

Καλαδι

Το βράδυ πήγαμε σε ένα από τα πιο ωραία εστιατόρια του νησιού στο χωριο Φράτσια. Στο Φαμίλια. Μαζί με εκλεκτή παρέα – την Έλλη, το Βασίλη και την κόρη τους – δοκιμάσαμε ώραιες τοπικές γεύσεις συνοδεία αρχικώς ενός ροζέ του κτήματος Μελά και μετά ενός λευκού Pouilly Fume. Εδώ η κουζίνα είναι ελληνική δημιουργική και η λίστα κρασιών εξαιρετική.

Ημέρα Τρίτη

Το πρωϊνό ξεκίνησε στη χώρα όπου στο Fossa έχει μοναδικό πρωϊνό! Μου το έλεγαν και δεν το πίστευα. Μέχρι που το δοκίμασα. Εναλλακτική για πρωϊνό η Βεγγέρα πάνω στην κεντρική πλατεία της Χώρας. Κρέπες με καραμελωμένο μήλο από τα χέρια ενός γάλλου σεφ!

Πρώτη βουτιά στην παραλία Χαλκός, δεύτερη βουτιά στο Μελιδόνι. Λίγο πριν αναχωρήσουμε κάναμε την τελευταία στάση, στην ταβέρνα του Μιχάλη, στα Μητάτα. Κάτσαμε κάτω από το πεύκο, απολαύσαμε τη θέα στις πλαγιές και τη θάλασσα των Κυθήρων, φάγαμε σπιτικά μαγειρευτά συνοδεία λευκού Chardonnay.

Fossa

Φεύγοντας συμφωνήσαμε πως θα επιστρέψουμε…

ΥΓ: Οι αληθινοί φίλοι είναι ωραίο να μοιράζονται στιγμές, αναμνήσεις, γέλια, κλάματα αλλά και σιωπές.

Κάθε ταξίδι έχει το δικό του soundtrack. Το ταξίδι στα Κύθηρα είχε την playlist από το Tony’s Pizza στο Spotify (τη συνιστώ ανεπιφύλακτα και θα την βρεις εδώ).

Αλλά και ένα τραγούδι από ένα υπερλαμπρο κορίτσι, την Παυλίνα Βουλγαράκη, η οποία μας έδωσε – μαζί με την Έλλη από τη βίλα Λεμονιάμ την Ευμορφία από το Πορτάρι αλλά και τον φίλο μου το Ζαφείρη – τα καλύτερα tips για το νησί.

Για το τέλος, μια σταγόνα Ιστορίας:

Στη «Θεογονία» ο Ησίοδος περιγράφει το πως η Θεά Αφροδίτη γεννήθηκε στα Κύθηρα, αναδυόμενη από τον αφρό της θάλασσας, όταν ο Κρόνος πέταξε στα νερά τα γεννητικά όργανα του πατέρα του, Ουρανού, αφού πρώτα του τα έκοψε.  Με οδηγό το χαρακτηριστικό λευκό όστρακο που τη συνοδεύει σε όλες τις φωτογραφίες έφτασε τελικώς στις ακτές της Πάφου.

Τι να αγοράσετε:

Από το παραδοσιακό «Αρτοποιείο του Καραβά», λαδοπαξίμαδα.

Από το Συνεταιρισμό Παραγωγών, στα Αρωνιάδικα, και από την οικογένεια Πρωτοψάλτη, θυμαρίσιο μέλι.

Από το «Κτήμα Πρωτο-ψάλτη», βιολογικό ελαιόλαδο.

Από «Τα παραδοσιακά εδέσματα της Μαρίας», στις Καλοκαιρινές, αμυγδαλωτά.