Όπως έχουμε ήδη τονίσει, η διατροφή μας θα πρέπει να βασίζεται στις αρχές της Μεσογειακής διατροφής,  να χαρακτηρίζεται από ποικιλία τροφών , άρα και θρεπτικών συστατικών και να εναλλάσσει τα αντίστοιχα τρόφιμα κάθε εποχής.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι απλοί τρόποι, οι οποίοι εάν εφαρμοστούν στην καθημερινότητά μας, μας εξασφαλίζουν μεγαλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό μας.

– σιγομαγειρεύουμε τα φαγητά μας και αποφεύγουμε όσο μπορούμε τη χρήση χύτρας. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφουν σημαντικό μέρος πολλών βιταμινών.

-κόβουμε τα λαχανικά σε μεγάλα κομμάτια ή τα αφήνουμε ολόκληρα , όπου αυτό είναι δυνατό και δεν τα παραβράζουμε

-τα ωμά λαχανικά τα κόβουμε με μεγάλα κομμάτια ή τα καταναλώνουμε ολόκληρα τα φύλλα στις ωμές φυλλώδεις σαλάτες. Οι “χοντροκομμένες μερίδες” διατηρούν σε μεγαλύτερο ποσοστό πολλές από τις βιταμίνες των λαχανικών (και των φρούτων)

-Προτιμούμε μεθόδους μαγειρέματος, κατά τις οποίες μπορούμε να έχουμε χαμηλότερες θερμοκρασίες και μικρότερη χρονική διάρκεια ψησίματος (π.χ. χρήση γάστρας)

-προσθέτουμε το ελαιόλαδο στο τέλος του μαγειρέματος , ώστε να κρατήσει αναλλοίωτα τα πολύτιμα θρεπτικά και αντιοξειδωτικά συστατικά του.

-Λέμε “ναι” στα φρούτα με την φλούδα ώστε να κερδίσουμε περισσότερες φυτικές ίνες στο ημερήσιο διαιτολόγιό μας και παράλληλα ομαλότερη εντερική κινητικότητα.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES