#ΜένουμεΣπίτι με ένα παιδί με αυτισμό

Guest Editors

4moms team , 27-03-2020

   Τα σχολεία κλείσανε, οι δραστηριότητες των παιδιών σταμάτησαν, η καθημερινότητα όλων έχει αλλάξει. Μικροί και μεγάλοι προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.  Καλό είναι όμως να δούμε την όλη κατάσταση όσο πιο αισιόδοξα γίνεται. Και ναι, είναι η περίοδος που θα εκμεταλλευτούμε το #ΜένουμεΣπίτι όσο καλύτερα μπορούμε.

Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα για τα ίδια τα παιδιά και κυρίως όταν μιλάμε για παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Είναι παιδιά που μέσα από τη ρουτίνα τους νιώθουν συναισθηματική ασφάλεια, σιγουριά και ηρεμία. Σε μια νέα κατάσταση όμως, που πρέπει να #ΜείνουμεΣπίτι, αναγκάζονται να ξεφύγουν από αυτή τη ρουτίνα. Πώς μπορούμε όμως να βοηθήσουμε να βιώσει την κατάσταση αυτή όσο πιο ανώδυνα γίνεται;

Κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες θα βοηθήσουν ώστε να περάσετε το χρόνο σας όσο πιο δημιουργικά γίνεται.

Αισθητηριακά παιχνίδια: Κάντε σαπουνόφουσκες και προτείνετε στο παιδί  να κάνει κι αυτό. Χρησιμοποιήστε υλικά όπως νερό, αλεύρι, χώμα, άμμος, όσπρια, μακαρόνια, καλαμάκια, φύλλα, πηλός, κουδουνάκια, μουσικά όργανα, κοχύλια, ζελές κ.α. Έτσι χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις τους.

Μουσικοκινητικά παιχνίδια: Συνδυάστε την κίνηση με τη μουσική. Παροτρύνετε τα παιδιά να χορέψουν και να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο. Χρησιμοποιήστε μπάλες, στεφάνια και υφάσματα. Κινηθείτε στο χώρο με βάση το ρυθμό. Κάντε κινήσεις που το παιδί θα μπορεί εύκολα να μιμηθεί.

Χρησιμοποιήστε οπτικές τεχνικές: Επειδή τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού συχνά μαθαίνουν με οπτικό τρόπο, οπτικά χρονοδιαγράμματα, κοινωνικές ιστορίες, εικόνες ή φωτογραφίες σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσουν.

Κουκλοθέατρο: Αλλάξτε τη φωνή σας και διηγηθείτε σύντομες ιστορίες με εναλλαγές ρόλων. Εκφράστε τα συναισθήματά σας αλλάζοντας τις εκφράσεις και τη φωνή σας.

Στρατηγική χαλάρωσης: Μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να ηρεμήσει όταν αισθάνεται ανησυχία εφαρμόζοντας μερικές από τις παρακάτω χαλαρωτικές μεθόδους: – μετρώντας αργά έως 10  – παίρνοντας πέντε βαθιές αναπνοές  – κάνοντας 20-30 πηδήματα στο τραμπολίνο  – διαβάζοντας ένα αγαπημένο βιβλίο  – βάζοντας χαλαρωτική μουσική- κλείνοντας τα μάτια για μερικά λεπτά.

Εφαρμόστε αυτές τις στρατηγικές με το παιδί σας, όταν είναι ήρεμο. Μόλις το παιδί σας μάθει καλά τις στρατηγικές, μπορείτε να το καθοδηγήσετε σταδιακά για να τα δοκιμάσει, όταν ο/η ίδιος/α αισθάνεται ανήσυχος/η. Βασική προϋπόθεση είναι το παιδί σας να είναι δεκτικό ώστε να εφαρμόσετε τις παραπάνω δραστηριότητες.  Να ακολουθείτε τα θέλω του παιδιού έτσι ώστε τα παραπάνω να λειτουργούν θεραπευτικά. Πρωταρχικός στόχος σας θα πρέπει να είναι η χαρά και η δημιουργία παίζοντας μαζί του.

 

Κουτσούμπα Χρυσούλα

Δασκάλα, MEd Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

 

 

 

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES