Ο Δημήτρης Μώρος εντοπίζει τα 7 βασικά λάθη που κάνουν όλες οι γυναίκες στο γυμναστήριο!

BODY by ΒΑΣΩ

Διαβάζοντας τη συνέντευξη του Δημήτρη Μώρου, του καλύτερου γυμναστή  για μένα, στο χώρο των γυμναστηρίων στο περιοδικό Shape, για τα λάθη που κάνουμε εμείς οι γυναίκες όταν κάνουμε προπόνηση, θεώρησα πως  έπρεπε να τη μοιραστώ μαζί σας, αλλά να εντοπίσω και να σας πω το δικό μου λάθος..

  Το δικό μου λάθος έχει να κάνει με την πίεση που βάζω στον εαυτό μου,απο τότε που ήμουν αθλήτρια είχα μάθει να προπονούμε σε υψηλή ένταση,αυτό όμως δε μπορεί να συνεχίζεται ακόμα και τώρα..Όσο μεγαλώνουμε πρέπει να μετριάζουμε την ένταση και να την ρυθμίζουμε με βάση τις ανάγκες του οργανισμού μας και της ηλικίας μας.

Αυτό βέβαια όταν το κατάλαβα είχα πάθει μια πολύ “ωραία” υπερκόπωση.

Δείτε τα πολύ ενδιαφέροντα που είπε ο Δημήτρης Μώρος και μη ξεχνάτε να “Ακούτε το Σώμα σας”

«Πολλές γυναίκες δεν έχουν την αυτοπεποίθηση να πάνε την προπόνησή τους στο επόμενο επίπεδο» λέει ο Δημήτρης Μώρος, trainer και CrossFit L2 coach. «Δεν είναι σίγουρες για τις δυνατότητές τους, οπότε παραμένουν με την ίδια παλιά προπόνηση.

Η αλλαγή είναι απαραίτητη σε μια προπόνηση για να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα της προσπάθειας που βάζεις σε αυτήν. Όταν ξεφύγεις από το φόβο να κάνεις κάτι νέο, οι δυνατότητες είναι ατέλειωτες». To comfort zone σου δε θα σου δώσει το παραπάνω που αναζητάς.

Περιμένεις πάρα πολλά πολύ γρήγορα

 «Μην απογοητεύεσαι και ντρέπεσαι αν ξεκινάς τώρα» λέει ο ειδικός. «Το να καταβάλλεις μεγάλη προσπάθεια για κάτι είναι μέρος της εμπειρίας», τονίζει, «και όταν δεν καταβάλλεις τόσο κόπο πλέον, απλά ήρθε μάλλον η ώρα να ανεβάσεις ένταση. Ιδιαίτερα στην αρχή ξέχνα τι δεν μπορείς να κάνεις και δες τι μπορείς. Κατόπιν επικεντρώσου σε αυτά τα επιτεύγματα, ανεξάρτητα από το πόσο μικρά φαίνονται».
 
 Πιέζεις πολύ τον εαυτό σου

Πήρες την απόφαση να αλλάξεις το σώμα σου και τώρα θέλεις να δεις τα αποτελέσματα – γρήγορα. Ξέρεις ότι χρειάζεται προσπάθεια, οπότε σπρώχνεις τον εαυτό σου στο απόλυτο όριό σου κατά τη διάρκεια κάθε προπόνησης. Καταλαβαίνουμε, το έχουμε περάσει κι εμείς. Αλλά το να φτάνεις στο μέγιστο του καρδιακού σου ρυθμού, το να στάζεις ιδρώτα και να αισθάνεσαι ότι θέλεις να πεθάνεις κάθε φορά που προπονείσαι μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσεις στο στόχο σου.

Ο Δημήτρης Μώρος επισημαίνει ότι η υπερβολή μπορεί να σε κάνει να μισήσεις την άσκηση. «Εάν φοβάσαι την προπόνηση, θα βρεις δικαιολογίες για να μην πας και τελικά θα την εγκαταλείψεις. Αντίθετα, ο κανόνας είναι να μην αυξάνεις ποτέ την προπόνηση περισσότερο από 10% τη φορά. Προχώρα με μικρές αυξήσεις σε ένταση, χρόνο, όγκο προπόνησης για να αποφύγεις τραυματισμούς και να βελτιωθεί η ψυχολογία σου» τονίζει.

Είσαι πολλή ώρα στο γυμναστήριο

Καλά νέα: Οι ατέλειωτες ώρες στο διάδρομο δεν είναι το «κλειδί» για την απώλεια βάρους ή για την καλύτερη υγεία. «Η άσκηση με έξυπνο τρόπο είναι πολύ πιο σημαντική από την άσκηση για πολλές ώρες» σημειώνει ο ειδικός. «Πήγαινε στην προπόνησή σου με σχέδιο. Κάθισε με κάποιον γυμναστή που ξέρει τι θες και τις ανάγκες σου και φτιάξτε μαζί ένα πρόγραμμα προπόνησης».

 Κάνεις μόνο ροκανίσματα για επίπεδη κοιλιά

«Ποια γυναίκα εκεί έξω δε θέλει κοιλιακούς-πέτρα;» λέει ο Δημήτρης Μώρος. «Οι γυναίκες έρχονται στο γυμναστήριο και κάνουν ασκήσεις κοιλιακών, μπαίνουν σε μαθήματα yoga και Pilates για να ενισχύσουν τον κορμό τους, σκεπτόμενες ότι, χτίζοντας τους κοιλιακούς μυς, θα αποκτήσουν γράμμωση. Αλλά δε λειτουργεί έτσι. H προπόνηση αναμφισβήτητα βοηθά να αποκτήσεις δυνατούς κοιλιακούς μυς, για να φανούν όμως, πρέπει να φύγει το λίπος που τους σκεπάζει. Αυτό γίνεται και μειώνοντας την πρόσληψη θερμίδων. Αν θες να χάσεις λίπος, πρέπει να δημιουργήσεις ένα αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων έως 500 ημερησίως».

Δίνεις έμφαση στη ζυγαριά ή στον καθρέφτη

Είναι λάθος τακτική, γιατί δεν είναι πραγματικό σταθερό κριτήριο. Με τη γυμναστική αλλάζει η κατανομή του βάρους στο σώμα σου, οι μύες έχουν μεγαλύτερο βάρος και μικρότερο όγκο, το λίπος εντελώς το αντίθετο. «Υπάρχουν τόσo πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν το βάρος σου: η ώρα της ημέρας, η κατακράτηση νερού, τα ρούχα κ.λπ. Ο καλύτερος τρόπος για εμένα είναι η λιπομέτρηση και η μεζούρα.  Μέτρα τις διαστάσεις σου και δες πώς αλλάζουν!» τονίζει ο ειδικός.

Φοβάσαι την προπόνηση ενδυνάμωσης

«Η προπόνησης ενδυνάμωσης σε βοηθά να κάψεις περισσότερες θερμίδες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (ο μυς καίει περισσότερες θερμίδες από το λίπος) και δίνει καμπύλες στο σώμα σου», λέει ο ειδικός, «αλλά τόσο πολλές γυναίκες την αποφεύγουν γιατί φοβούνται ότι θα μοιάζουν με body builder. Σχεδόν κάθε γυναίκα που έχω μιλήσει σε κάποιο σημείο θα μου πει “δε θέλω να φουσκώσω”. Αλλά πρέπει να πω ότι στα τόσα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά ποτέ δεν έχω δει μια γυναίκα να “φουσκώνει” με προπόνηση με βάρη». Κι αν ανησυχείς ακόμη, ο Δημήτρης Μώρος μετρά τους ασκούμενους όταν αρχίζουν το πρόγραμμα γυμναστικής τους και ανά διαστήματα. «Εάν νομίζεις ότι τα πόδια σου είναι πιο γεμάτα, ο μόνος τρόπος είναι να τα μετρήσουμε» τονίζει.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Βάσω Στασινού-Νικοπολίδη
Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

Η φάση #menoumespiti

Η φάση #menoumespiti

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η σειρά γέννησης ενός παιδιού;

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η σειρά γέννησης ενός παιδιού;

Ελένη Τσουρουνάκη:Μια μαμά που έγινε πρωταθλήτρια στα 40!

Ελένη Τσουρουνάκη:Μια μαμά που έγινε πρωταθλήτρια στα 40!

Δέκα τροφές που επιβάλλεται να έχουμε στην κουζίνα μας!

Δέκα τροφές που επιβάλλεται να έχουμε στην κουζίνα μας!

Θέλεις τέλεια κοιλιά; Κάνε series of 5

Θέλεις τέλεια κοιλιά; Κάνε series of 5

Η πρωταθλήτρια ύψους Τατιάνα Γκούσιν εξομολογείται τον εφιάλτη που πέρασε…Ότι άθλημα και αν κάνεις ο εφιάλτης είναι ίδιος…..

Η πρωταθλήτρια ύψους Τατιάνα Γκούσιν εξομολογείται τον εφιάλτη που πέρασε…Ότι άθλημα και αν κάνεις ο εφιάλτης είναι ίδιος…..

Δες τι καταστρέφει τη θετική ενέργεια στο δωμάτιο σου και πως μπορεί να τη φτιάξεις

Δες τι καταστρέφει τη θετική ενέργεια στο δωμάτιο σου και πως μπορεί να τη φτιάξεις

Απο τη Μαρία Κούκνη: Το παιδί γεννιέται ντροπαλό ή γίνεται στη πορεία της ζωής του;

Απο τη Μαρία Κούκνη: Το παιδί γεννιέται ντροπαλό ή γίνεται στη πορεία της ζωής του;

Μια φίλη εξομολογείται …SINGLE MOM, στα 40

Μια φίλη εξομολογείται …SINGLE MOM, στα 40