Τι να προσέξω στη διατροφή μου τον χειμώνα

Guest Editors

H αλήθεια είναι πως η διατροφή μας όλο το χρόνο θα πρέπει να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ιδιαιτέρως το χειμώνα, έχουμε έναν ακόμη σημαντικό λόγο να προσέξουμε τα παραπάνω, καθώς ένα ισχυρό ανοσοποιητικό μας καθιστά περισσότερο προστατευμένους απέναντι σε ιώσεις. Καταναλώνοντας υγιεινά και συχνά γεύματα, φρούτα και λαχανικά εποχής, θωρακίζουμε τον οργανισμό μας απέναντι σε  “εισβολείς “.

Από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά, που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού είναι:

-η βιταμίνη C (βρίσκεται στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά εποχής οπως, εσπεριδοειδή, σέλερυ, μαϊντανός, ακτινίδιο, γλυκοπατάτες, μπρόκολο)

-βιταμίνη Ε ( κύρια πηγή του στην Μεσογειακή διατροφή το αγνό παρθένο ελαιόλαδο)

-τα λεγόμενα καλά Ω λιπαρά ( Ω-3  και Ω-6) , αφθονούν στα λιπαρά ψάρια αλλά και στους ξηρούς καρπούς και στους σπόρους

-Πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας (αυγά, ψάρια, πουλερικά και μοσχάρι, πάντα σε αναλογίες που προκύπτουν από τις αρχές της μεσογειακής διατροφής)

Χειμωνιάτικα τρόφιμα τα οποία περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες πολλά από τα παραπάνω αλλά και πολλά επιπλέον  αντιοξειδωτικά συστατικά είναι τα : μπρόκολο, κουνουπίδι, σπανάκι, κρεμμύδια, σέλερυ, μαϊντανός, μαρούλι, όσπρια, πράσο, ραπανάκια, μήλα, αχλάδια, πορτοκάλια, ακτινίδια

Δεν ξεχνάμε, πως ο χειμώνας είναι άλλη μία εποχή , κατά την οποία θα πρέπει να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή, με προτίμηση στα υλικά – συστατικά εποχής.

Και για να μην αγχωνόμαστε για τυχόν περιττό βάρος, προ των πυλών του καλοκαιριού, καλύτερα από τώρα να εστιάσουμε στις παρακάτω απλές μα πολύτιμες συμβουλές.

 -μικρά και συχνά γεύματα και έμφαση σε φρούτα και λαχανικά εποχής.

-αερόβια άσκηση 3-4 φορές την εβδομάδα

-επαρκής πρόσληψη νερού

-επαρκής ξεκούραση με συνεχόμενο ύπνο 7-8 ώρες, εφόσον αυτό είναι εφικτό

-μειώνουμε την ζάχαρη και προτιμούμε μέλι και τα αγαπημένα μας φρούτα, όταν έχουμε λιγούρα για γλυκό

-αποφεύγουμε πολύ λιπαρά τρόφιμα αλλά εντάσσουμε στην διατροφή μας ποικίλα τρόφιμα στα πλαίσια ισορροπημένων συνδυασμών.

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES