Οι 6 πιο γευστικές σούπες για τον χειμώνα

Guest Editors

Κάτι που βρισκόμαστε ακριβώς μετά τις γιορτές, κάτι που είναι χειμώνας, κάτι που θέλουμε να κάνουμε ένα διάλειμμα από τα πλούσια και φορτωμένα γεύματα των εορτών… τι καλύτερο, λοιπόν, από το να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας με νόστιμες και υγιεινές σούπες με λαχανικά εποχής και μπαχαρικά της αρεσκείας μας;

Η αλήθεια είναι πως οι συνδυασμοί μπορεί να είναι τόσοι πολλοί, όσες είναι και οι προτιμήσεις το καθενός από εσάς.

Ωστόσο, σας έχω συγκεντρώσει τις 6 ίσως πιο αγαπημένες αλλά και πιο πλούσιες σε βιταμίνες και πολύτιμα μικροθεπτικά συστατικά.

Σούπα με κολοκύθα, σέλερυ , γλυκοπατάτα και ginger: Πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ποικίλα θρεπτικά συστατικά – βιταμίνες όπως,  βιταμίνη C, Μαγνήσιο, κάλιο. Έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη και διουρητική δράση Σούπα με μαϊντανό, σέλινο, πράσο, μπρόκολο και λεμόνι: Όπως και παραπάνω και ακόμη περισσότερα αντιοξειδωτικά συστατικά με ισχυρή αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση. Συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού και η συγκεκριμένη δεν περιέχει άμυλο, Μπορεί να συνδυαστεί με λίγο παξιμαδάκι ώστε να αποτελέσει ένα πλήρες ελαφρύ γεύμα. Επίσης, μπορεί να καταναλωθεί και σκέτη πριν το κύριο γεύμα ή σαν ελαφρύ βραδινό.

Σούπα με παντζάρι, κρεμμυδάκια και φοινόκιο: Όσο πιο έντονα και πιο σκούρα τα χρώματα, τόσο πιο μεγάλη η αντιοξειδωτική δράση. Μια σούπα με παντζάρι δεν μπορεί παρά να υπερέχει θρεπτικά. Το παντζάρι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, σίδηρο , μαγνήσιο και σε βετανίνη και βουλγαξανθίνη –  ισχυρό αντιοξειδωτικό που δίνει αυτό το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα. Τα κρεμμυδάκια και το φοινόκιο θα δώσουν έξτρα γεύση αλλά και έξτρα πολύτιμες θρεπτικές ουσίες. Ιδιαιτέρως,  το φοινόκιο είναι κι αυτό πλούσιο σε μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνη C

Σούπα με πατάτα, καρότο και σέλινο: Κλασικός αγαπημένος συνδυασμός , ο οποίος δεν στερείται απολύτως τίποτα από θρεπτικής πλευράς. Χορταστική χάρη στους υδατάνθρακες και στις φυτικές ίνες που περιέχει, πλούσια επίσης σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Αποτελεί ένα υπέροχο και πλήρες γεύμα όταν συνδυάζεται με λευκή άπαχη πρωτεϊνη ( ψάρι ή στήθος κοτόπουλου).

Σούπα με σπανάκι, φύλλα παντζαριού, κρεμμύδι, πράσο και μπρόκολο: Απόλυτα αντιοξειδωτική, διουρητική, δρα κατά των κατακρατήσεων και της αίσθησης φουσκώματος, προάγει την σωστή λειτουργία του εντέρου, χαρίζει ευεξία και πραγματικά αποτελεί μία θρεπτική “βόμβα”.

Τέλος, μην ξεχνάμε τον παραδοσιακό τραχανά, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει ιδανική επιλογή για τις κρύες χειμωνιάτικες ημέρες. Πρόκειται ,για μια σούπερ θρεπτική τροφή, αφενός μεν γιατί, ο παραδοσιακός με πρόβειο γάλα αποτελεί πηγή  πρωτεϊνης υψηλής βιολογικής αξίας, αφετέρου δε ο σιμιγδαλένιος μπορεί άριστα να καταναλωθεί με την προσθήκη ελαιολάδου ενισχύοντας έτσι την πρόσληψη των “καλών” μονοακόρεστων λιπαρών.

Προκειμένου να είμαστε σίγουροι ,πως δεν ξεφεύγουμε θερμιδικά, παρασκευάζουμε τον τραχανά με ως αραιή σούπα, προσθέτοντας και λίγο τυρί της αρεσκείας μας στο τέλος. Ο συνδυασμός αυτός τον καθιστά πλήρες γεύμα. Και πράγματι νόστιμο…

Δεν μένει παρά να ξεκινήσεις να πειραματίζεσαι με τα διάφορα υλικά και να εναλλάσσεις τους συνδυασμούς, για μια ποικίλη ισορροπημένη διατροφή. Εάν εντάξεις και 30 λεπτά περπάτημα στην καθημερινότητά σου, θα δεις εκπληκτική διαφορά στο σώμα σου.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES