Ο ύπνος είναι το καλύτερο «φάρμακο» για το στρες

Υγεία

4moms team , 07-11-2019

Νέα μελέτη από την Καλιφόρνια έρχεται να επιβεβαιώσει πως ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσεις το στρες είναι ο ύπνος. Ένας πλήρης βραδινός ύπνος μπορεί να σταθεροποιήσει τα συναισθήματά σου, ενώ η άγρυπνη νύχτα να αυξήσει έως και 30% τα επίπεδα άγχους σου. Η έρευνα έρχεται από το Πανεπιστήμιο του Berkeley στην Καλιφόρνια και η ομάδα που τη διεξήγαγε κατέληξε πως ένας καλός βραδινός ύπνος είναι ό,τι καλύτερο. Ηρεμεί τον οργανισμό και επαναφέρει σε φυσιολογικά επίπεδα έναν ανήσυχο εγκέφαλο. Ο λεγόμενος «ύπνος βραδέων κυμάτων» είναι αυτός που μας ωφελεί περισσότερο, καθώς είναι μία κατάσταση στην οποία οι νευρικές ταλαντώσεις συγχρονίζονται εξαιρετικά με τους καρδιακούς ρυθμούς και την πτώση της πίεσης του αίματος.

«Έχουμε εντοπίσει μια νέα λειτουργία του βαθέως ύπνου, που μειώνει το άγχος τη νύχτα μέσω της αναδιοργάνωσης των συνδέσεων στον εγκέφαλο. Ο βαθύς ύπνος φαίνεται να είναι φυσικός αναστολέας άγχους, εφ ‘όσον εξασφαλίζεται αυτό κάθε βράδυ» δήλωσε ο συμμετέχων συγγραφέας της μελέτης Matthew Walker, καθηγητής Νευροεπιστημών και Ψυχολογίας στο UC Berkeley» αναφέρει.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στις 4 Νοεμβρίου στο περιοδικό Nature Human Behavior, παρέχουν μια από τις ισχυρότερες σχέσεις νευρικής φύσης μεταξύ ύπνου και άγχους μέχρι σήμερα. Προσδιορίζουν δε τον ύπνο ως μία φυσική, μη φαρμακευτική θεραπεία για διαταραχές που προκαλεί το άγχος. να σημειωθεί ότι μόνο στην Αμερική έχουν διαγνωστεί με αυτές τις διαταραχές 40 εκατομμύρια ενήλικες ενώ παρουσιάζεται αύξηση μεταξύ των παιδιών και των εφήβων.

«Η μελέτη μας δείχνει απόλυτα ότι ο ανεπαρκής ύπνος ενισχύει τα επίπεδα άγχους, ενώ αντίθετα, ο βαθύς ύπνος συμβάλλει στη μείωση αυτού του άγχους» δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης Eti Ben Simon, μεταδιδακτορική συνεργάτης του Κέντρου Επιστήμης του Ύπνου στο UC Berkeley.

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES