Η θρεπτική αξία του αυγού

Nutrition expert

Το αυγό αποτελεί μία πλήρη και θρεπτική τροφή, κατάλληλα για όλους και επίσης αρκετά αγαπημένο αλλά και απαραίτητο τρόφιμο στην διατροφή των παιδιών.

 

Για πολλά χρόνια, υπήρχε αρκετός φόβος γύρω από την κατανάλωσή του , κυρίως λόγω της υψηλής χοληστερόλης που περιέχεται στον κρόκο του.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πολυάριθμες μελέτες δείχνουν , πως η χοληστερόλη του αυγού δεν ενοχοποιείται  για την αύξηση της χοληστερόλης του αίματος. Αντίθετα, στην αύξηση της τελευταίας, αποδεδειγμένα, συμβάλλουν κατά πολύ, τα λιπαρά γαλακτοκομικά και τυροκομικά και όλα τα ζωικά κορεσμένα λιπαρά ( βούτυρο, κόκκινο κρέας, λιπαρά τυριά).

 

Επίσης, στα πλαίσια της συνεχούς και αυξανόμενης ζήτησης όλο και περισσότερων αγαθών τίθεται το θέμα ποιότητας του αυγού, στην σύγχριονη εποχή μας.

 

Να τονίσουμε πως εφόσον , το αυγό προέρχεται από κότες ελευθέρας βοσκής (ή σπιτικές) συνεχίζει να αποτελεί ένα πολύτιμο τρόφιμα και να διατηρεί όλα του τα θρεπτικά συστατικά, τα οποία και παραθέτουμε:

 

Πρωτεϊνη, υψηλής βιολογικής αξίας , δηλαδή επαρκώς απορροφίσιμη από τον οργανισμό. Η πρωτεϊνη του αυγού περιέχεται στο ασπράδι του.

Πλούσια πηγή καλών λιπαρών (Ω-3, Ω-6) τα οποία περιέχονται στον κρόκο του.

Πλούσια πηγή σιδήρου, ασβεστίου, βιταμινών Α και Β12 και πολλών ιχνοστοιχείων, όπως: ψευδάργυρος, φώσφορος, σελήνιο.

Περιέχει λεκιθίνη, η οποία είναι σημαντική για την καλή υγεία και κατάσταση των κυτταρικών μεμβρανών.

 

Στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και εφόσον έχουμε λάβει υπόψιν μας και τυχόν ειδικές οδηγίες του γιατρού μας, η κατανάλωση 3-5 ολόκληρων αυγών την εβδομάδα θεωρείται πλέον ασφαλής.

 

 

 

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES