Ακολουθήστε τους κανόνες της Μεσογειακής διατροφής

Nutrition expert

 Η Μεσογειακή Διατροφή, αποτελεί παγκοσμίως, πρότυπο διατροφικό μοντέλο, καθώς οι κανόνες και οι διατροφικές της συστάσεις προωθούν την καλή υγεία και την εύρυθμη μεταβολική λειτουργία.

Πιο συγκεκριμένα, συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη, στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην μείωση κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων αλλά και στην απώλεια βάρους.

Παρακάτω συνοψίζονται, τα βασικά χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής, τα οποία συμβάλλουν σε όλα τα παραπάνω και παράλληλα μας βοηθούν να αποκτήσουμε ορθότερη διατροφική συμπεριφορά.

Φρούτα και λαχανικά κάθε εποχής, αποτελούν συστατικό σε όλα τα γεύματα.

  • Ολικής αλέσεως προϊόντα και φυτικά λιπαρά (κυρίως ελιές, ξηροί καρποί) και από έλαια , το πολύτιμο ελαιόλαδο, αποτελούν επίσης αναπόσπαστο κομμάτι κάθε γεύματος ημερησίως.
  • Επίσης καθημερινή είναι η κατανάλωση σε ημιάπαχα γαλακτομικά προϊόντα.
  • Εβδομαδιαία συχνή κατανάλωση αφορά και τα όσπρια.
  • Επίσης, συχνά μέσα στην εβδομάδα συστήνονται τα ψάρια και τα θαλασσινά.
  • Σημαντική και η συμμετοχή , στην εβδομαδιαία κατανάλωση, για τα αυγά, τα τυριά με μέτρια και χαμηλή περιεκτικότητα λιπαρών καθώς και το λευκό κρέας πουλερικών.
  • Αντίθετα,πιο ψηλά στην πυραμίδα (όσο ανεβαίνουμε τόσο αραιώνει η συχνότητα κατανάλωσης) συναντάμε το κόκκινο κρέας, όλα τα επεξεργασμένα προϊόντα, τα λευκά ψωμιά και τα επεξεργασμένα δημητριακά, όλα τα προϊόντα από λευκό αλεύρι και τα γλυκά. Όλα αυτά, στα πλαίσια της ισορροπημένης διατροφής , που προωθεί η μεσογειακή πυραμίδα, μπορούν να καταναλώνονται σπανιότερα και με μέτρο.
  • Η χρήση πρόσθετου στα γεύματα αλατιού , επίσης συστήνεται με μέτρο.
  • Το κρασί , επίσης με μέτρο και σύνεση, ώστε να ωφελούμαστε από τα θετικά του του χωρίς να υπερέχουν οι αρνητικές επιδράσεις.
  • Τέλος, καθημερινά συστήνεται ήπια φυσική δραστηριότητα, κυρίως αερόβια και επαρκής λήψη νερού.

 

Ουσιαστικά, η Μεσογειακή Διατροφή, μας προτρέπει σε έναν τρόπο διατροφής , ο οποίος περιέχει όλες τις ομάδες τροφίμων , στις ιδανικές αναλογίες και συχνότητες. Αξίζει δε, να σημειώσουμε, πως οι αρχές της διέπονται από τον πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη.

Πριν αποφασίσετε να ακολουθήσετε ένα από τα κατά καιρούς “μοδάτα” μοντέλα διατροφής, σκεφτείτε απλώς να ακολουθήσετε του κανόνες της Μεσογειακής διατροφής. Σίγουρα, θα σας ανταμείψουν με πολλαπλά οφέλη και μακροπρόθεσμο έλεγχο του σωματικού σας βάρους.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES