Τις τελευταίες εβδομάδες βρίσκομαι στην Αγγλία και επείδη θα διανύσω αρκετό χρόνο της εγκυμοσύνης μου εδώ,  χρειαζόμουν κάποιον να με παρακολουθεί. Έτσι λοιπόν απευθύνθηκα σε μία κλινική κοντά στο σπίτι που μένω και μου έκλεισαν ραντεβού με μία μαία. Αυτό που μου έκανε τρομερή εντύπωση είναι πως εκτός από την σωματική υγεία της εγκύου, τους ενδιαφέρει και η ψυχική, έμπρακτα. Μάλιστα μου έδωσαν ένα βιβλίο το οποίο γράφει τα πάντα για την περίοδο της εγκυμοσύνης, της γέννας, του θηλασμού και του μωρού!

Παρακάτω θα βρεις ένα κείμενο που βρήκα σε αυτό το βιβλίο και το βρήκα πολύ βοηθητικό και αφορά το wellbeing των νέων γονιών.

Υγιείς, χαρούμενες οικογένειες!

Οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι χαροούμενα και υγιή, για εσένα αυτό το ταξίδι ξεκινάει τώρα. Μπορείς πραγματικά να κάνεις την διαφορά στην υγεία και στην ευτυχία του παιδιού σου από τον τρόπο που προσέχεις τον εαυτό σου, το να φτιάξεις από νωρίς τα πράγματα σωστά θα βοηθήσει το παιδί σου να κάνει μία καλή αρχή, σωματικά και συναισθηματικά!

Nα νιώθεις καλά! – Wellbeing

Δεν θέλουμε μόνο να είμαστε υγιείς, θέλουμε επίσης να ευχαριστιόμαστε την ζωή μας, να περνάμε καλά! Το να μπορούμε να κάνουμε όλα αυτά τα πράγματα που μας κάνουνε να περνάμε καλά, να τα πηγαίνουμε καλά με την οικογένεια μας και τους φίλους μας, να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε δοκιμασία μας φέρνει η ζώη, όλα αυτά είναι σημαντικά και αυτό σημαίνει wellbeing.  Το wellbeing λοιπόν έχει να κάνει με το να ζούμε την ζωή μας με τέτοιο τρόπο ώστε εμείς και οι γύρω μας νιώθουμε και λειτουργούμε καλά!

Το να είσαι νέος γονιός είναι μία μεγάλη αλλάγη και οι μεγάλες αλλάγες συχνά μπορούν να επηρεάσουν το πως νιώθουμε. Πρέπει να φροντίσουμε τον ευατό μας, το wellbeing μας γιατί αυτό θα μας βοηθήσει να διαχειριστούμε τα ups και τα downs της εγκυμοσύνης, την νέα κατάσταση του να είσαι γονίος, την καθημερινότητα και τις προκλήσεις της και επίσης τις περιπτώσεις που μερικές φορές η ζωή γίνεται δύσκολη.

Το wellbeing δεν συμβαίνει από μόνο του. Πρέπει να δουλέψουμε για αυτό.

Σκέψου το σαν κάτι που κάνεις και όχι αυτό που είσαι.

5 Tρόποι για wellbeing. Εδω θα βρεις 5 πράγματα που όλοι μας μπορούμε να κάνουμε, σίγα σιγά, μέρα με τη μέρα, τα οποία θα μας κάνουν να νιώσουμε καλύτερα.

  1. Συνδέσου με τους ανθρώπους γύρω σου, με τους φίλους σου, τον σύντροφο σου, την οικογένεια σου και τους ανθρώπους στην δουλεία σου. Κάνε νέες φιλίες με άλλες εγκύους μέσα από μαθήματα ή ομάδες που υπάρχουν κοντά σου, αυτοί είναι οι άνθρωποι που θα σε καταλάβουν και που θα σε υποστηρίξουν μόλις το μωρό σου γεννηθεί.
  2. Κράτα σημειώσεις με τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, και με τον κόσμο γύρω σου. Απόλαυσε τα μικρά πράγματα.
  3. Να είσαι active, πήγαινε για έναν περίπατο ή για κολύμπι, ή χόρεψε με το αγαπημένο σου τραγούδι. Η άσκηση σε κάνει να νιώθεις καλά και βοηθάει το σώμα σου να διαχειριστεί τις αλλάγες της εγκυμοσύνης.
  4. Συνέχισε να ενημερώνεσαι καθώς είναι πολλά αυτά που πρέπει να μάθεις όταν είσαι έγκυος αλλά και σαν νέος γονιός. Το να γνωρίζεις περισσότερα για το τι συμβαίνει και τι χρειάζεται το μωρό σου θα σε βοηθήσει να είσαι πιο ήρεμη και με αυτοπεποίθηση.
  5. Δώσε περισσότερο χρόνο στον σύντροφο σου και συζητήστε για τις αλλαγές που έχουν συμβεί στην ζωή σας. Δώσε την ευκαιρία στην οικογένεια σου και στους φίλους σου να σε φροντίσουν και να σε κακομάθουν, να είσαι σίγουρη πως θα θέλουν, αξιοποίησε το στο έπακρο.

 

Και επειδή είναι στην φύση μας να ξεχνάμε τύπωσε τα κάπου και τοποθέτησε τα σε εμφανές σημείο στο σπίτι σου για να τα βλέπεις και να τα δουλευείς λίγο λίγο κάθε μέρα. Αυτό θα κάνει την διαφορά!

ΧΧΧ

Μαριάννα

 

 

Μαριάννα Θυμιάκη
Μαριάννα Θυμιάκη
Γίνε εσύ η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES