8+1 tips για τη διατροφή μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Nutrition expert

Σιγά σιγά φτάνει η πολυπόθητη περίοδος του χρόνου, που υπόσχεται στιγμές χαλάρωσης μακριά από το καθημερινό πρόγραμμα και παράλληλα αυξάνει τη θέληση ή την αποφασιστικότητα για την ακολούθηση ενός προγράμματος διατροφής.

Η αλήθεια είναι, πως οι αλλαγές των διατροφικών συνηθειών, θα πρέπει να έχουν σταδιακά τροποποιηθεί κατά το προηγούμενο διάστημα του έτους, καθώς μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι ουσιαστικό σε επίπεδο σύστασης σώματος αλλά και πολύ πιο εύκολο να διατηρηθεί.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε , πως το καλοκαίρι λόγω και της αύξησης της θερμοκρασίας, χρειάζεται προσοχή στο είδος των τροφών που καταναλώνουμε, στην ποσότητα των λιπαρών που θα προσλάβουμε μέσω της τροφής αλλά και στο σωστό επίπεδο της ενυδάτωσης , λόγω και της πιο έντονης εφίδρωσης

Παρακάτω, αναφέρουμε όλα εκείνα τα σημεία , τα οποία προσέχοντας τα, θα σας εξασφαλίσουν  μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας αλλά και σταθερό βάρος, ακόμη και μετά τις διακοπές.

  • Πείτε “όχι” στην συχνή κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών (λιπαρά ζωικής κυρίως προέλευσης) και προτιμήστε να προσθέτετε ωμό ελαιόλαδο στα λαχανικά και να εντάξετε στην ημέρα σας ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Επίσης , αποφύγετε τα πολλά γλυκά και τα πολλά παγωτά (καθώς εκτός από παραπανίσια ζάχαρη, περιέχουν και αυτά κορεσμένα λιπαρά) και προτιμήστε τα παγωτά σορμπέ σε μικρή ποσότητα, τα παγωμένα αλεσμένα φρούτα και φυσικά ως επί το πλείστον τα φρέσκα δροσερά φρούτα. Αυτά θα σας προσφέρουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών, θα καλύψουν τις ανάγκες σε απλά σάκχαρα και θα σας προκαλέσουν αίσθηση κορεσμού.
  • Αποφύγετε τα τηγανιτά τρόφιμα. Προτιμήστε ψητά ψάρια ή θαλασσινά συνοδευόμενα από ψητά ή ωμά λαχανικά. Έτσι και δεν θα βαρύνετε και θα αποφύγετε και περιττές θερμίδες.
  • Αποφύγετε δύσπεπτες τροφές με βαριές σάλτσες, κρέμα γάλακτος, πολλά μπαχαρικά και πολλά καρυκεύματα. Έτσι θα έχετε περισσότερη ενέργεια και δεν θα ταλαιπωρηθείτε από συμπτώματα δυσπεψίας.
  • Μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα γευματίδια και φροντίστε το βραδινό σας γεύμα να είναι πιο ελαφρύ.
  • Δώστε προσοχή στην μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ. Αποφύγετε τα “φορτωμένα” ποτά , όπως τα κοκτέιλ με ζάχαρη. Προτιμήστε απλά δροσερά και ελαφριά ποτά με φρεσκοστυμμένο λεμόνι ή με 1-2 φέτες φρούτου και πάγο.
  • Μην ξεχνάτε πως πρέπει να ενυδατώνεστε επαρκώς, ιδίως τώρα που η εφίδρωση είναι πιο έντονη. Κατά μέσο όσο, φροντίστε να πίνετε 1,5 – 2 λίτρα νερό καθημερινά.
  • Παράλληλα, εκμεταλλευτείτε τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής. Καταναλώστε διάφορα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και στα κύρια γεύματά σας και στα σνακ. Συμβάλλουν στην διατήρηση της ενυδάτωσης και σας προσφέρουν ποικίλες αντιοξειδωτικές ουσίες.
  • Ακόμη και στις διακοπές, εάν το “παρακάνετε” σε κάποια γεύματά σας, φροντίστε να περπατάτε ή να κολυμπάτε λίγο περισσότερο. Άλλωστε, είναι μια καλή ευκαιρία να απολαύσετε περισσότερο την ομορφιά του μέρους στο οποίο βρίσκεστε.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES