Γύρω από το βραδινό γεύμα, υπάρχουν πολλές αλλά συχνά μπερδεμένες απόψεις.

Ίσως θεωρούμε πως είναι το πιο επιβαρυντικό γεύμα της ημέρας ή πως αυτό αποκλειστικά είναι που τελικά μας “παχαίνει”.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει.

Πιο συγκεκριμένα, το βραδινό γεύμα αποτελεί ένα εξίσου σημαντικό γεύμα της ημέρας, όπως το πρωινό, το μεσημεριανό και τα ενδιάμεσα γευματίδια.

Όμως , λόγω του σύγχρονου πολυάσχολου τρόπου ζωής, για πολλούς τείνει να είναι τελικά το ένα και μοναδικό γεύμα της ημέρας ή ίσως το πιο “φορτωμένο” – πλήρες γεύμα της ημέρας.

Εδώ ακριβώς είναι που πρέπει να σταθούμε και να εντοπίσουμε τα τυχόν λάθη μας.

Ουσιαστικά, δεν ξεχνάμε ποτέ, πως για να έχουμε ενέργεια για όλες τις ημερήσιες δραστηριότητες αλλά και για διατηρούμε παράλληλα τον έλεγχο του βάρους μας, θα πρέπει να καταναλώνουμε οπωσδήποτε 3-4 γεύματα , προ βραδινού ( το πρωινό μας, μεσημεριανό έστω και ελαφρύ και 1-2 μικρά θρεπτικά σνακς).

Με αυτό τον τρόπο, όταν έρθει η ώρα του βραδινού μας γεύματος (το οποίο σε θερμίδες δεν πρέπει να ξεπερνά το 20-25% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψής μας) η αίσθηση πείνας θα είναι περισσότερο ελεγχόμενη και έτσι θα έχουμε πιο σύντομα το αίσθημα του κορεσμού.

Σημαντικό επίσης, να μην ξεχνάμε πως θα πρέπει να αφήσουμε να μεσολαβήσουν 2-3 ώρες προτού κοιμηθούμε. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε φροντίζουμε το γεύμα να είναι ακόμη πιο ελαφρύ.

Ας δούμε 4 ιδέες για βραδινά σνακ, τα οποία μας χορταίνουν, δεν μας δημιουργούν συμπτώματα δυσπεψίας και επιπρόσθετα δεν θα μας προκαλέσουν μεταγευματική ανάγκη για γλυκό.

Μπορείτε να τα δοκιμάσετε  (οι ποσότητες είναι ενδεικτικές και διαφοροποιούνται αναλόγως με τις εκάστοτε ανάγκες και τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά):

  • μικρά ντακάκια ολικής ή κρίθινα (2-3) με τριμμένη ντομάτα, αγγουράκι, ρίγανη, 2 κουταλιές σούπας τριμμένο τυρί φέτα, 1 κγ ελαιόλαδο
  • 1 μέτρια σε μέγεθος αραβική πίτα τυλιχτή με αυγό, λαχανικά και 1 κουταλιά σούπας κρεμμώδες τυρί σε αλοιφή ή με τόνο και λαχανικά και 2-3 λεπτές φέτες αβοκάντο
  • 1 γιαούρτι με 1 μικρό φρούτο εποχής, 10 ανάλατους ξηρούς καρπούς και 1 κρακεράκι ολικής άλεσης
  • ελαφριά ομελέτα (2 ασπράδια, 1 κρόκος) με 1 κουταλάκι γλυκού ελαιόλαδο, 1 κομμάτι άπαχο τυρί τύπου ανθότυρο, 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως και αγγουράκι με λίγα ντοματίνια

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES