Ποιές παγίδες κρύβονται πίσω απο τις ετικέτες των τροφών;

Διατροφή

Στις μέρες μας, υπάρχει μεγάλου όγκου πληροφόρηση σχετικά με τρόφιμα που θεωρούνται ή όχι υγιεινά.

Επίσης, η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί συνεχώς να εξελίσσει και να εμπλουτίζει την γκάμα της με τρόφιμα , τα οποία υπηρετούν τις διαφορετικές , κατά καιρούς, διατροφικές τάσεις ή με τρόφιμα τα οποία θεωρούνται πιο υγιεινά και πιο “ελαφριά” , σε σύγκριση με άλλα.

Είναι γεγονός, πως οι σύγχρονοι καταναλωτές χρειάζεται να είναι αρκετά προσεκτικοί στην επιλογή προϊόντων, που τελικά θα επιλέξουν και σαφέστατα οι πληροφορίες θα πρέπει να φιλτράρονται και να επιβεβαιώνονται  , προς αποφυγή λανθασμένων επιλογών.

Σήμερα θα επισημάνουμε τις πιο χαρακτηριστικές “παγίδες” , που συχνά σχετίζονται με την ετικέτα των τροφών.

Μαθαίνοντας να τις διαβάζουμε σωστά, θα καταφέρουμε να κάνουμε και πιο ορθές επιλογές.

Τρόφιμα χωρίς αλάτι.

Συχνά αναγράφεται η εξής επισήμανση σε τρόφιμα στα οποία έχει αφαιρεθεί το αλάτι. Ωστόσο, ας ανατρέξουμε στα συστατικά τους, καθώς υπάρχει περίπτωση να περιέχουν αρκετή ζάχαρη. Επομένως ελέγχουμε και αυτό το σημείο, ώστε να είμαστε σίγουροι, ότι αποφεύγοντας το περισσότερο αλάτι δεν θα φορτωθούμε με περίσσεια ζάχαρης.

Τρόφιμα χωρίς γλουτένη.

Πρόκειται για τρόφιμα , τα οποία δεν περιέχουν καθόλου γλουτένη και είναι κατάλληλα για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη και επομένως έχουν δυσανεξία στην γλουτένη.

Σχετικά με τον υπόλοιπο πλυθησμό , δεν υπάρχει καμία έγκυρη επιστημονική πληροφορία, η οποία να επιβεβαιώνει την σύνδεσή τους με την απώλεια βάρους ή λίπους σώματος. Μην ξεχνάτε πως και αυτά τα προϊόντα τείνουν να είναι εμπλουτισμένα με άλλα πρόσθετα συστατικά ή επιπλέον σάκχαρα, προς βελτίωση των οργανοληπτικών τους χαρακτηριστικών. Και σε αυτή την περίπτωση η ανάγνωση των συστατικών τους θα ήταν αρκετά βοηθητική.

Τρόφιμα 0%.

Ίσως η πιο συχνή και χαρακτηριστική παγίδα. Συνήθως , νομίζουμε ότι πρόκειται για τρόφιμα χωρίς λιπαρά, δηλαδή με 0% λίπος. Ωστόσο , συχνά το σχόλιο αυτό αναφέρεται στην περιεκτικότητα της ζάχαρης. Επομένως, μπορεί να έχει 0% ζάχαρη (και να περιέχει τεχνητές γλυκαντικές ύλες για ενίσχυση γεύσης) αλλά η περιεκτικότητα τους σε λιπαρά να είναι κανονική έως και υψηλή. Και πάλι κοιτώντας πιο προσεκτικά την διατροφική ανάλυση και τα συστατικά, θα μάθουμε ακριβώς τι ισχύει για το εκάστοτε τρόφιμο.

 

Τρόφιμαlight

Επίσης συχνή περίπτωση. Τρόφιμα που προωθούνται ως πιο υγιεινά καθώς υπόσχονται μέγιστη συμβολή σε μια πιθανή προσπάθεια απώλειας βάρους. Ωστόσο, πολλά από αυτά περιέχουν μεν μειωμένο συνολικό ποσοστό λιπαρών αλλά είναι επίσης πλούσια σε άλλα πρόσθετα συστατικά. Για παράδειγμα, προσθήκη ζάχαρης ή αλατιού σε μεγαλύτερο βαθμό από το κανονικό σε λιπαρά τρόφιμο, ώστε να επιτευχθεί και καλύτερο γευστικό αποτέλεσμα.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, να τονίσουμε πως μεγαλύτερη σημασία έχει να καταφέρουμε να ελέγχουμε την ποσότητα αλλά και την συχνότητα κατανάλωσης ορισμένων τροφών, τις οποίες τείνουμε να φοβόμαστε ως πιο “ακατάλληλες επιλογές”.

Μπορούμε απλώς να εστιάσουμε σε ένα πιο ισορροπημένο διατροφικό πλάνο

και σε μια πιο προσεκτική επιλογή στην αγορά τροφών.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES