Να επιλέξω ή όχι την χορτοφαγία ;

Διατροφή

Μιας και πολύς ο λόγος τελευταία για την εφαρμογή χορτοφαγικών διατροφών (για διαφορετικούς σε κάθε περίπτωση λόγους), ας δούμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε πριν πάρουμε την τελικής μας απόφαση.

Θετικά σημεία που μπορούμε να επισημάνουμε , εφόσον τηρούμε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο για τα δικά μας δεδομένα,  πρόγραμμα χορτοφαγίας

  • Χαμηλή περιεκτικότητα σε ζωϊκά λιπαρά και χαμηλή πρόσληψη χοληστερόλης
  • Σε συνδυασμό με το παραπάνω, μειωμένη εμφάνιση παθήσεων που σχετίζονται με τα αυξημένα λιπίδια αίματος
  • εφόσον , είναι ειδικά προσαρμοσμένο σε ιδιαίτερες θρεπτικές ανάγκες κάθε οργανισμού, προσφέρει αρκετή ενέργεια και ευεξία
  • συνήθως , ευνοείται αρκετά η υγεία και η κινητικότητα του εντέρου.

Σημεία, που θα μπορούσαμε να επισημάνουμε ως αρνητικά και που εξαρτώνται και πάλι από τον συνολικό σχεδιασμό του προγράμματος και τις ιδιαίτερες ανάγκες μας.

  • Συχνές οι ελλείψεις θρεπτικών συστατικών
  • αυξημένη πιθανότητα έλλειψης σε βιταμίνη Β12 (σημαντική για την υγεία του εντέρου και για το νευρικό σύστημα) , καθώς επίσης και αυξημένη πιθανότητα έλλειψης σε σίδηρο (Fe).
  • Τα τρόφιμα σόγιας , τα οποία συχνά συναντώνται σε μεγάλες ποσότητες σε χορτοφαγικές διατροφές, πολύ συχνά προέρχονται από γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες, επομένως χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην επιλογή τους και στην ένταξή τους στην καθημερινή διατροφή μας.

Συνοψίζοντας, χρειάζεται αρκετά μεγάλη προσοχή πριν τροποποιήσουμε αρκετά το μοντέλο της καθημερινής μας διατροφής.

Στην χώρα – μητέρα του διατροφικού μοντέλου της Μεσογειακής Διατροφής ,βασισμένο εξ ολοκλήρου στην παραδοσιακή Κρητική Διατροφή, για το οποίο παγκόσμιες επιστημονικές μελέτες έχουν αναδείξει τα μοναδικά της οφέλη,  ίσως θα άξιζε άλλη μία φορά να επαναφέρουμε στην σκέψη μας την σωστή τήρηση αυτής.

Μην ξεχνάμε ,πως βάση των αρχών της, μέσω αυτής λαμβάνουμε σημαντικά μειωμένα κορεσμένα –  ζωϊκά λιπαρά και επιπροσθέτως επωφελούμαστε από ποικιλία φυτικών τροφών, σε μεγαλύτερη συχνότητα.

Τέλος, σε περίπτωση που αποφασίσετε να τροποποιήσετε την διατροφική σας ρουτίνα, μην αμελήσετε να συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας γιατρό και τους ειδικούς επιστήμονες της διατροφής, οι οποίοι βάση των εξατομικευμένων χαρακτηριστικών σας, θα σας δώσουν τις κατάλληλες συμβουλές.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES