Η διατροφολόγος του 4moms Βένια Στιβακτά μας δίνει tips για να μην πάρουμε κιλά αυτά τα Χριστούγεννα

Διατροφή

Είναι μεγάλη αλήθεια πως η περίοδος των Χριστουγέννων, είναι στο μυαλό μας συνυφασμένη με όμορφες οικογενειακές /  κοινωνικές στιγμές, πάντα περιτριγυρισμένες με αφθονία γλυκών αλλά και ιδιαίτερων φαγητών, με τα οποία είμαστε σε συχνότατη επαφή κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις, τα εορταστικά δείπνα αλλά και τις απλές συναντήσεις με φίλους. 

Και καθώς το φαγητό αποτελεί, έτσι κι αλλιώς, μία επιλογή διασκέδασης και παράλληλα οι ημέρες των εορτών κατακλύζονται από πολλά και διαφορετικά μενού….δεν αργούμε ουσιαστικά να “παρασυρθούμε” στον δρόμο των πολλών παραπανίσιων θερμίδων, συχνά 2 έως και 3 φορές περισσότερων από ότι αυτές που ξοδεύουμε (θετικό ενεργειακό ισοζύγιο). Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που βλέπουμε το βάρος μας να αυξάνεται μέσα σε λίγες ημέρες.

Κι όμως φέτος τα Χριστούγεννα, μπορούμε να εστιάσουμε σε μόλις 4 σημεία, ώστε να αποφύγουμε τις απότομες αλλαγές στο σώμα μας.

Δεν ξεχνάμε τα σνακ

 Το έχουμε τονίσει αρκετές φορές. Αξίζει άλλη μία φορά να επισημάνουμε  πως τα συχνά μικρά γευματίδια (ανά 2 ή 3 ώρες ) με υγιεινά χαμηλά σε λιπαρά τρόφιμα (π.χ. φρούτα, στικς λαχανικών, ανάλατους ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα), τα οποία θα μας  δώσουν ενέργεια και θα μας βοηθήσουν ακόμη και τις παραμονές των εορτών να έχουμε καλύτερο έλεγχο της ποσότητας που θα καταναλώσουμε στο εορταστικό γεύμα. 

Προσέχουμε τα αλκοολούχα ποτά

Μην ξεχνάμε πως τα ποτά μας δίνουν επιπλέον θερμίδες (χωρίς κανένα θρεπτικό συστατικό όπως π.χ. βιταμίνες) , επομένως θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην ποσότητα που θα καταναλώσουμε. Επίσης, ας μην αμελήσουμε ποτέ την επαρκή πρόσληψη νερού μαζί με το ποτό, καθώς και την κατανάλωση γεύματος λίγο πριν, ώστε να αποφύγουμε τυχόν υπογλυκαιμίες. 

Δεν αμελούμε την φυσική Δραστηριότητα

Οι γιορτινές ημέρες, έχουν επίσης συνδυαστεί με ώρες ατελείωτης χαλάρωσης. Ας σκεφτούμε , ωστόσο, πως οι ημέρες κατά τις οποίες μπορούμε να αφιερώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο στον εαυτό μας, θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για λίγο παραπάνω περπάτημα. Μία βόλτα με φίλους ή με τα παιδιά μας, ένας περίπατος κατά τη διάρκεια της εκδρομής μας, θα ήταν ένα πολύ όμορφο διάλειμμα, το οποίο θα είχε και μία συμμετοχή στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού της ημέρας.

Προσπαθούμε να αποβάλλουμε το άγχος της καθημερινότητας

Είναι εμφανές , μέσα από πολυάριθμες έρευνες, πως η ήρεμη ψυχολογική διάθεση καθώς και η αποβολή του καθημερινού stress, σε περιόδους διακοπών, είναι άκρως ευεργετική και για τον μεταβολισμό μας. Χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνη του στρεςς) ευνοεί τα επίπεδα σακχάρου αίματος, της διάθεσή μας και παράλληλα ωθεί τον οργανισμό μας σε καλύτερη μεταβολική κατάσταση.

Επομένως αυτά τα Χριστούγεννα θα φροντίσω 

  • Να προσέχω την διατροφή μου και τις γιορτινές ημέρες με έμφαση στο πλήρες και θρεπτικό πρωινό μου
  • να μην αμελώ τα μικρά σνακ της ημέρας
  • να περπατώ ή κάνω μια δραστηριότητα που με ευχαριστεί μαζί με αγαπημένα μου πρόσωπα
  • να αφιερώσω ποιοτικό χρόνο στον εαυτό μου και στους αγαπημένους μου, να περάσω όμορφες στιγμές και να αφήσω για λίγο πίσω ότι με φορτίζει στην καθημερινότητά μου.

Καλές Γιορτές σε όλους!

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES