Ένας κόσμος γεμάτος μουσική για τους δυσλεξικούς με τη μέθοδο Tomatis

MIND by ΑΜΑΛΙΑ

Για τη μέθοδο Tomatis πρωτάκουσα πριν δύο χρόνια από τη δασκάλα φωνητικής μου. Μου μίλησε για τις ευεργετικές της ιδιότητες σε ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες συγκέντρωσης. Για το πόσο βοηθάει τους επαγγελματίες τραγουδιστές. Είχα ακούσει μόνο θετικά σχόλια γι΄αυτή τη μέθοδο και για αυτό απόφάσισα να αναζητήσω κάποιον ειδικό. Κάπως έτσι συνάντησα την Άννα ΜαλισιόβαΕιδική Παιδαγωγό/Φιλόλογο και πιστοποιημένη θεραπεύτρια της μεθόδου Tomatis, η οποία με μύησε στον δικό της κόσμο. Στον κόσμο του Tomatis

 
“Ο δικός μου κόσμος είναι γεμάτος μουσική. Οι άνθρωποι με τη μέθοδο Tomatis μεταξύ άλλων γίνονται πιο συνειδητοί βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα. Όλοι τους. Είτε το συνειδητοποιούν, είτε όχι. Αυτό έχει πολλές προεκτάσεις. Στόχος μου είναι να κάνουν τους ανθρώπους να ξεμάθουν. Δύσκολο, καθώς ευκολότερα μαθαίνεις και δυσκολότερα ξεμαθαίνεις. Δε θα επεκταθώ περισσότερο όμως σε αυτό…Πάμε στο θέμα μας Δυσλεξία…”
 
Δυσλεξία, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα άρθρωσης, δυσκολίες συγκέντρωσης και κατανόησης, φωνητικά προβλήματα σε επαγγελματίες είναι μερικά από τα προβλήματα στα οποία βρίσκει αποτελεσματική λύση η ηχοθεραπευτική μέθοδος Tomatis.
 
Πολλά παιδιά παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. H δυσλεξία είναι μία μορφή μαθησιακής δυσκολίας η οποία παρατηρείται σε όλους τους πολιτισμούς που έχουν γραπτή γλώσσα και δε σχετίζεται με τη νοημοσύνη. Είναι συνήθως κληρονομική και σε αναλογία 4 αγόρια προς 1 κορίτσι. 
 Τα παιδιά με δυσλεξία δυσκολεύονται να αναλύσουν και να επεξεργαστούν φωνολογικά τους ήχους της γλώσσας, είτε αυτή είναι η μητρικής τους, είτε οποιαδήποτε άλλη. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν δυσκολίες στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τα ακουστικά ερεθίσματα. Όπως αναφέρει ο Alfred Tomatis, το παιδί με δυσλεξία, ζει έχοντας μέσα στο αυτί του ένα παραμορφωτικό φίλτρο και κολυμπά μέσα σ΄ ένα ακουστικά ασταθές περιβάλλον. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά έχουν φυσιολογική ακοή, όμως δεν αντιλαμβάνονται σωστά και με την ανάλογη ταχύτητα όσα ακούν. Δυσκολεύονται να αντιληφθούν και να αποκωδικοποιήσουν τους ήχους που απαρτίζουν μια λέξη ή μια πρόταση, όπως επίσης να μετατρέψουν αυτούς τους ήχους στα αντίστοιχα γραφήματα ή στις έννοιες. Η μέθοδος Tomatis που εστιάζει σε αυτό, αποτελεί μία μη παρεμβατική διαδικασία, πρωτοπόρος στον τομέα της νευροεπιστήμης, με εξαιρετικά αποτελέσματα καθώς επανεκπαιδεύει το αυτί του ατόμου, μέσω μιας συσκευής που ονομάζεται Ηλεκτρονικό Αυτί, να μεταβιβάζει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά το μήνυμα στον εγκέφαλο. 
 
Τα αυτιά μας δεν είναι μόνο για να ακούμε, όπως οι περισσότεροι πιστεύουν. Αυτή είναι η μία προφανής λειτουργίας τους. Το αυτί, εκτός από την παθητική ακοή, ευθύνεται για τη λειτουργία της ισορροπίας(περιοχή αιθουσαίου), ελέγχει τις κινήσεις, το συντονισμό καθώς και το ρυθμό μας. Επίσης, είναι η κύρια δίοδος πληροφοριών προς τον εγκέφαλο. Πάνω από 80% της διέγερσης που λαμβάνει ο εγκέφαλός μας προέρχεται από το αυτί.
 
H μέθοδος Tomatis είναι ένα σύστημα που ξεκίνησε από τον Γάλλο γιατρό Alfred Tomatis και εφαρμόζεται μέσω μιας ειδικά διαμορφωμένης, φορητής πλέον συσκευής, η οποία διεγείρει τον εγκέφαλο και ρυθμίζει τον τρόπο που ακούς και αντιλαμβάνεσαι τα πάντα γύρω σου. Βοηθάει στη βελτίωση των ικανοτήτων που απαιτούνται για την ακουστική προσοχή και τη μάθηση, ενισχύει την αντιληπτικότητα, με θαυμαστά αποτελέσματα στη συγκέντρωση, στη μνήμη, στην επικοινωνία, στη διάθεση και στον ψυχισμό. Είναι ιδανική για όσους προετοιμάζονται να δώσουν εξετάσεις καθώς το άτομο αποκτά διαύγεια, μεγαλύτερη σαφήνεια στη σκέψη και στο λόγο. Η μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, καθώς βοηθάει όλους τους ανθρώπους να φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. 
 
Για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ: www.annamalisiova.com

Αμαλία Κυπαρίσση
Αμαλία Κυπαρίσση
Είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

Η ταινία μικρού μήκους, “ο Αδελφός μου”: να τα σπάσεις ή να μην τα σπάσεις; Ενοχές και καθημερινές συνήθειες

Η ταινία μικρού μήκους, “ο Αδελφός μου”: να τα σπάσεις ή να μην τα σπάσεις; Ενοχές και καθημερινές συνήθειες

Στο σπίτι της αγάπης, η αγάπη όλα τα μπορεί

Στο σπίτι της αγάπης, η αγάπη όλα τα μπορεί

Χαστούκι στην αξιοπρέπεια

Χαστούκι στην αξιοπρέπεια

BabyDiaries: Τι περιμένεις; Τι να περιμένω; Το τραμ το τελευταίο; Μωρό περιμένω!

BabyDiaries: Τι περιμένεις; Τι να περιμένω; Το τραμ το τελευταίο; Μωρό περιμένω!

Κατάλληλο κάτω των 18. Ένα Φεστιβάλ που δεν πρέπει να χάσεις

Κατάλληλο κάτω των 18. Ένα Φεστιβάλ που δεν πρέπει να χάσεις

Μια θεατρική παράσταση, μια βόλτα στο Μεξικό & ένας βυζαντινός περίπατος

Μια θεατρική παράσταση, μια βόλτα στο Μεξικό & ένας βυζαντινός περίπατος

Κουράστηκα μαμά, είμαι δυσλεξική όχι χαζή: ιστορίες καθημερινής τρέλας.

Κουράστηκα μαμά, είμαι δυσλεξική όχι χαζή: ιστορίες καθημερινής τρέλας.

Η λέξη της χρονιάς και ο δεκάλογος του τοξικού ανθρώπου

Η λέξη της χρονιάς και ο δεκάλογος του τοξικού ανθρώπου

Παιδεία δεν είναι τα πτυχία αλλά η αισθητική μας

Παιδεία δεν είναι τα πτυχία αλλά η αισθητική μας