Μία αποκαλυπτική έρευνα του ΙΚΕΑ σχετικά με τη ζωή στο σπίτι

Γενικώς & Αορίστως

4moms team , 29-10-2018

Κάθε χρόνο η Ikea Group σε συνεργασία με την INGKA Holding δημοσιεύουν μια ερευνητική έκθεση για τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι άνθρωποι σε μεγάλες πόλεις του κόσμου και σχετίζονται με μια συγκεκριμένη πτυχή των σπιτιών τους.  

Από το 2014, η έρευνα ασχολήθηκε με την πρωινή ρουτίνα, τα τρόφιμα και τις κουζίνες, και τις διαφωνίες στο σπίτι, φέτος όμως είπε να ασχοληθεί με τα πιο υπαρξιακά θέματα όπως η μοναξιά, η καθημερινότητα στις μεγαλουπόλεις κλπ.

Τελικά, νιώθουμε την οικία μας «σαν στο σπίτι μας»;

Το 2016 ένα 20% απάντησε πως δεν ένιωθαν τον χώρο τον οποίον ζούσαν ως «σπίτι τους». Μόλις δύο χρόνια μετά, το ίδιο ποσοστό είναι 35%. Άλλα στοιχεία από την έκθεση απεικονίζουν μια εικόνα αντιφατική ως προς τον παραδοσιακό ρόλο του σπιτιού. Από τη μία οι άνθρωποι εκφράζουν την αίσθηση ότι ταιριάζουν εκτός των συμβατικών χώρων διαβίωσης, είτε στο πάρκο είτε στο σχολείο. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το ένα τέταρτο των ανθρώπων που ζουν με άλλους αισθάνονται πιο άνετα έξω από τα σπίτια τους συνολικά.  

Ταυτόχρονα, οι χώροι διαβίωσης συνδέονται όλο και περισσότερο με τα μέσα διαβίωσης των ανθρώπων, συχνά δημιουργώντας εισόδημα: ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες εργάζεται περισσότερο από το σπίτι και ένα 25% ενοικιάζει επίσης τον χώρο του στην Airbnb.

Από την άλλη πλευρά,  το 53% των νέων οικογενειών δεν έχουν την αίσθηση ότι ανήκουν στο σπίτι τους. Μόνο το 57% των ανθρώπων που ζουν με την οικογένεια ή μόνοι τους, αισθάνονται το αντίστροφο και ο αριθμός τους μειώνεται στο 34% εάν ζουν με φίλους ή αγνώστους.  Ένα άτομο στη Ρώμη δήλωσε ότι πήγαινε να καθίσει στο αυτοκίνητό του στο δρόμο για να βρει μια φευγαλέα στιγμή «πνευματικής ιδιωτικότητας». Φυσικά, αυτό δεν είναι ένα μεμονομένο περιστατικό, καθώς σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί (45%) πηγαίνουν στο αυτοκίνητό τους ή έξω από το σπίτι για να έχουν κάποια ιδιωτικότητα, υπογραμμίζουν οι ερευνητές.Παράλληλα, μόνο το 45% έχει την αίσθηση της ιδιωτικής ζωής ή της ασφάλειας. «Η ζωή στο σπίτι αλλάζει, βαθιά, σε όλο τον κόσμο», καταλήγει η έκθεση.

Αυτό συνδυάζεται με την έρευνα που πηγάζει από τις αρχές της δεκαετίας του 1900 σχετικά με την αλλαγή των ορισμών του σπιτιού. Αλλά αυτό που είναι συναρπαστικό για την έκθεση της Ikea, είναι ότι η ίδια η Ikea, απλά επειδή είναι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής επίπλων στη γη, έχει να διαδραματίσει κάποιο ρόλο εδώ.  

Η εταιρεία έχει περισσότερα από 400 καταστήματα σε 25 χώρες και αναφέρει 936 εκατομμύρια επισκέψεις στα καταστήματά της πέρυσι. Λέγεται μάλιστα, αν και δεν μπορεί να επαληθευτεί, ότι ένας στους 10 Ευρωπαίους συλλαμβάνεται σε κρεβάτι της Ikea. 

 Τι έχει αλλάξει όμως σήμερα; Είμαστε όλο και περισσότερο οι ενοικιαστές και όχι οι ιδιοκτήτες των σπιτιών μας, γεγονός που καθιστά το οικονομικό και αναλώσιμο έπιπλο αναγκαιότητα.  Όπως επεσήμανε η συγγραφέας της έρευνας Sarah Amandolare πριν από μερικά χρόνια, το σπίτι έχει πλέον γίνει λιγότερο μόνιμο και πιο μεταβατικό από ποτέ και ως εκ τούτου έχουμε σταματήσει να σκεφτόμαστε τα σπίτια μας ως χώρο «αυτο-έκφρασης». 

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES