Οι υδατάνθρακες στην διατροφή των παιδιών

Διατροφή

Απο τη Διατροφολόγο του 4moms Βένια Στιβακτά,

Οι υδατάνθρακες (κυριότερες πηγές των οποίων αποτελούν : τα ζυμαρικά, όλων των ειδών τα δημητριακά και τα ψωμοειδή, τα φρούτα,  κάποια λαχανικά όπως η πατάτα 

αλλά και τα όσπρια , τα οποία περιέχουν αρκετούς υδατάνθρακες), κατέχουν συχνά μια παρεξηγημένη θέση στην διατροφή ενηλίκων και παιδιών.

Στην πραγματικότητα όμως, θα πρέπει να αποτελούν την βάση της διατροφής μας και να αποτελούν ιδανικά το 40-50% της ημερήσιας διατροφής ( και παιδιών – εφήβων)  καθώς συμβάλλουνμ κυρίως στα εξής:

  • προσφέρουν ενέργεια για την σωστή λειτουργία του μεταβολισμού
  • και προάγουν την σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος καθώς και την υγιή ανάπτυξη

Αυτό που θα πρέπει να προσέχουμε είναι οι πηγές μέσω των οποίων λαμβάνει ένα παιδί τους υδατάνθρακες που χρειάζεται ημερησίως.

Τα παιδιά συχνά υπερκαταναλώνουν πηγές υδατανθράκων, όπως γλυκά, γλυκίσματα και σνακ εμπορίου, μπισκότα και άλλα παρεμφερή γλυκίσματα. 

Αν και τα προαναφερθέντα προσφέρουν υδατάνθρακες, στερούνται σημαντικών βιταμινών και περιέχουν αρκετή ποσότητα ζάχαρης, γεγονός που τα καθιστά “φτωχά” σε θρεπτικά συστατικά, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των παιδιών.

Παρακάτω παρατίθενται πηγές υδατανθράκων, οι οποίες θα εμπλουτίσουν το καθημερινό διαιτολόγιο των παιδών σε βιταμίνες / ιχνοστοιχεία / αντιοξειδωτικά, ενώ παράλληλα θα καλύψουν την απαιτούμενη συνιστώμενη πρόσληψη σε υδατάνθρακες:

  • φρούτα 
  • γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί)
  • όσπρια
  • λαχανικά (ωμά ή βραστά – προτιμήστε ποικιλία αυτών μέσα στην εβδομάδα).

Μην ξεχνάτε πως η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων και επεξεργασμένων αμυλούχων τροφών, 

μέσα από πολυάριθμες κλινικές μελέτες ,έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας αλλά και  αυξημένης εναπόθεσης λίπους.

Για το λόγο αυτό προτιμήστε ζυμαρικά /  ρύζι μη επεξεργασμένα (ολικής αλέσεως ή αναποφλοίωτα) καθώς και ψωμί / δημητριακά ολικής αλέσεως. Τα τελευταία είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σημαντικός ρόλος των οποίων είναι η συμβολή στην υγιή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES