Ο φωτισμός είναι ο Νο1 παράγοντας που δημιουργεί διαταραχές ύπνου στα παιιδά. Η έκθεσή τους, λίγο πριν κοιμηθούν, σε έντονο φως μπορεί να τα δυσκολέψει στο να αποκοιμηθούν. Όσο πλησιάζει η νύχτα, το σώμα παράγει μελατονίνη, μία ορμόνη που βοηθά στον ύπνο. Όμως, η έκθεση σε έντονο τεχνητό φως, μπορεί να διαταράξει την παραγωγή της, όπως αναφέρουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Northwestern στο Σικάγο. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις του φωτός στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, διαπίστωσε ότι οι νέοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην έκθεση στο φως την ώρα πριν τον ύπνο.

«Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, η έκθεση στο φως το βράδυ και η επακόλουθη καταστολή της παραγωγής μελατονίνης, μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα διαταραχών του ύπνου στα παιδιά προσχολικής ηλικίας» εξηγούν οι ειδικοί.

Όταν είναι η ώρα να πάει για ύπνο, χαμηλώστε τα φώτα στο δωμάτιό του αλλά και στο υπόλοιπο σπίτι, έτσι ώστε να μην τα ενοχλήσει όταν ξυπνήσουν κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τέλος, η σημαντικότερη πηγή έκθεσης σε τεχνητό φως είναι τα κινητά αλλά και τα tablet.

Υπολογίζεται ότι το 90% των παιδιών προσχολικής ηλικίας χρησιμοποιούν τέτοιες συσκευές, συχνά κατά το διάστημα πριν τον ύπνο. Οι έρευνες δείχνουν ότι η μελατονίνη παραμένει μειωμένη για περίπου μία ώρα αφού σβήσουν τα φώτα. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές πριν τον ύπνο.

 

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES