Πόσο “αθώα” είναι τα αναψυκτικά light ;

Guest Editors

Πολλοί άνθρωποι στην προσπάθειά τους να χάσουν κιλά ή να διατηρήσουν το βάρος τους , καταναλώνουν αναψυκτικά τύπου light, τα οποία συνήθως αντί για ζάχαρη περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά.

Τα γλυκαντικά αυτά συνήθως αποδίδουν πολύ λιγότερες θερμίδες, αλλά προσδίδουν αρκετά γλυκιά γεύση.

Ωστόσο, στο ερώτημα εάν τα εν λόγω αναψυκτικά μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχο σε μια διατροφή που αποσκοπεί σε απώλεια κιλών λίπους, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική.

Οι γλυκαντικές ύλες που περιέχονται στα αναψυκτικά έχουν την ιδιότητα να ανοίγουν την όρεξη ή να προκαλούν επιπλέον τάση για καταναλώση γλυκού, επομένως είναι πιο εύκολλο μετά την κατανάλωσή τους να αυξήσουμε την συνολική ποσότητα τροφής που θα καταναλώσουμε μέσα στην ημέρα.

Άρα, οι θερμίδες που θα γλυτώσουμε από την ζάχαρη ενός κανονικού αναψυκτικού, αντισταθμίζονται από τις υπόλοιπες θερμίδες που πολύ πιθανό θα καταναλώσουμε μέσα στην ημέρα.

Αντίστοιχη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην Διεθνή Επιθεώρηση Παχυσαρκίας, αναλύει ακριβώς την παραπάνω δράση.

Τελικά, είναι προτιμότερο, να αποφεύγουμε την συχνή κατανάλωση αναψυκτικών (κανονικών και light) καθώς μας προσδίδουν “κενές” θερμίδες, δηλαδή χωρίς κανένα ωφέλιμο για τον οργανισμό θρεπτικό συστατικό. Παράλληλα, οι άνθρωποι που συνηθίζουν να καταναλώνουν συχνά αναψυκτικά, τείνουν να καταναλώνουν μειωμένη ποσότητα νερού.

Εναλλακτικές πηγές δροσιστικών ροφημάτων αποτελούν: το φυσικό ανθρακούχο μεταλλικό νερό με προσθήκη λεμονιού, το νερό με ξύσμα ή λίγο χυμό από φρούτα και τα αφεψήματα από βότανα με προσθήκη πάγου ή λεμονιού.

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES