Δείτε γιατί πρέπει να πάιρνουμε βιταμίνη C

Διατροφή

H βιταμίνη C ή αλλιώς “ασκορβικό οξύ” ανήκει στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες και είναι ένα συστατικό, το οποίο ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του. Επίσης, καθώς δεν αποθηκεύεται στον οργανισμό, η καθημερινή πρόσληψή της κρίνεται αναγκαία.

Η βιταμίνη C αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό συστατικό και συμμετέχει σε πολλές βιοχημικές λειτουργίες. Ο ρόλος της , έχει συνδεθεί με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος μέσω πρόληψης του κρυολογήματος, ωστόσο υπάρχουν πολύ σημαντικότερα οφέλη από την πρόσληψη της, για τα οποία υπάρχουν και περισσότερες ενδείξεις.

 

  • απαραίτητη για την σύνθεση κολλαγόνου, το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό του δέρματος και μαλλιών, νυχιών δοντιών.

 

  • Συμβάλει στην παραγωγή λεμφοκυττάρων, επομένως με αυτό τον τρόπο και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

  • Συμμετέχει στην σύνεση της καρνιτίνης (μέσω της οποίας απελευθερώνεται ενέργεια από λιποκύτταρα) καθώς και στην σύνθεση ορμονών

 

  • Βοηθά στην μέγιστη απορρόφηση του σιδήρου.

 

 

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (εκτός από τα εσπεριδοειδή ) είναι:

 

  • φράουλα
  • ακτινίδιο
  • πιπεριές
  • μπρόκολο
  • λαχανάκια Βρυξελλών
  • μπρόκολο
  • πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • μαϊντανός
  • ντομάτα

 

Προσοχή: λόγω υδατοδιαλυτότητας αλλά και ευαισθησίας στην επαφή με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο και τις υψηλές θερμοκρασίες , προτιμήστε να καταναλώνετε ωμά και φρέσκα τα τρόφιμα που την περιέχουν, ώστε να εξασφαλίσετε την μέγιστη απορρόφηση και την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη .

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES