Αν δεν έχεις χρόνο να ετοιμάσεις κάποιο σνακ, τότε δες πως μπορείς να εξοικονομήσεις χρόνο παίρνοντας μαζί σου κάτι υγιεινό. Ο διαιτολόγος – διατροφολόγος Νίκος Ζέρβας, γράφει στο MedNutrition μερικά γρήγορα και υγιεινά σνακ για τα ενδιάμεσα των γευμάτων.

Φτιάξτε δυάδες στα σνακ σας

Τι εννοώ με αυτό; Για να χορτάσετε καλύτερα μπορείτε να συνδυάσετε στα σνακ σας δύο ομάδες τροφίμων, δηλαδή να επιλέξετε ανάμεσα σε φρούτα/λαχανικά, πηγές πρωτεΐνης και πηγές υδατανθράκων. Καθεμία έχει κάτι διαφορετικό να σας προσφέρει και μέσα από τις παρακάτω επιλογές θα δούμε μαζί τι είναι αυτό σε κάθε περίπτωση.

Μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ

Και ναι, τα μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ αποτελούν ένα ελαφρύ σνακ, με 30 θερμίδες περίπου ανά μπισκότο, τα οποία μπορείτε να εντάξετε στα καθημερινά σας μικρο-γεύματα ή να συνοδέψετε το ρόφημά σας.

Μάλιστα, μία καλή ιδέα είναι να επιλέξετε μπισκότα τύπου Πτι Μπερ με βρώμη, προσθέτοντας ταυτόχρονα τα οφέλη της στα πλαίσια ενός ισορροπημένου πλάνου διατροφής. Με τον τρόπο αυτό θα καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών, οι οποίες πέραν του ότι φροντίζουν την υγεία του πεπτικού σας συστήματος, συμβάλλουν στη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης σταθερά, επομένως αποτελούν καλή επιλογή και για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Παράλληλα, οι υδατάνθρακες που περιέχει σας δίνουν πολύτιμη ενέργεια και οι φυτικές της πρωτεΐνες καλύτερο κορεσμό.

Με τι μπορείτε να συνοδέψετε το σνακ σας;

Για ένα ελαφρύ και υγιεινό σνακ, μπορείτε να επιλέξετε 4-5 μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ μαζί με λίγο μέλι ή συνδυάζοντάς τα με μπανάνα και λίγο ταχίνι, ώστε να σας κρατήσουν χορτάτους μέχρι το επόμενο γεύμα.

Εάν μάλιστα αναζητάτε ακόμα περισσότερη γεύση στο σνακ σας μπορείτε να διαλέξετε μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ σε γεύσεις μέλι ή λεμόνι!

Ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα

Μία εξαιρετική δυάδα που συνδυάζει γεύση με θρεπτικά συστατικά. Ετοιμάστε ένα δικό σας σακουλάκι (για να αποφύγετε να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα απ’ όσο πραγματικά θέλετε) και προσθέστε το μιξ της επιλογής σας. Αμύγδαλα, λιναρόσπορο, κολοκυθόσπορους, κράνμπερις, σταφίδες, goji berries… οι επιλογές είναι πολλές και μπορείτε να τις εναλλάσσετε καθημερινά. Έτσι προσθέτετε τα «καλά» λιπαρά από τους σπόρους και φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα από τα αποξηραμένα φρούτα.

Κρημ κράκερς

Μπορείτε να τα έχετε στην τσάντα σας για και να αποτελέσουν άμεση πηγή υδατανθράκων – δηλαδή ενέργειας – οποιαδήποτε στιγμή. Επιλέξτε ανάμεσα σε σίτου, με σίκαλη ολικής άλεσης ή ακόμα και χωρίς ζάχαρη, για να καλύψετε τις δικές σας γευστικές επιθυμίες. Δυναμώστε ακόμα περισσότερο το σνακ σας με μερικά τοματίνια και λίγο τυρί χαμηλό σε λιπαρά, όπου πέρα από τη φρεσκάδα και τα θρεπτικά συστατικά του λαχανικού, το τυρί θα σας προσφέρει μεγαλύτερο κορεσμό και το απαραίτητο σε όλους μας ασβέστιο.

Το τοστ… αλλιώς!

Διαλέξτε το ψωμί της επιλογής σας, ανάμεσα σε πληθώρα γεύσεων με αλεύρι σίτου, ολικής άλεσης, πολύσπορο κ.α., και βρείτε ευφάνταστα υλικά για να το γεμίσετε. Φυσικά υπάρχουν τα κλασσικά και αγαπημένα υλικά, όπως γαλοπούλα,  τομάτα και μαρούλι, αλλά μπορείτε να αντικαθιστάτε κάθε υλικό με ένα νέο κάθε φορά για ποικιλία. Διαλέξτε αυγό βραστό, αβοκάντο, μανιτάρια, πιπεριές… και δημιουργήστε «βόμβα» θρεπτικών συστατικών, γεύσης και ενέργειας.

 

4moms team
4moms team
Inspiring Living, Mom's Life in Greece
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES