Λιναρόσπορος ο ωφέλιμος

Nutrition expert

 

Γνωστός εδώ και αιώνες για τις ιδιότητές του, ωστόσο τα τελευταία χρόνια πολλές έρευνες αρχίζουν να επιβεβαιώνουν τα ποικίλα οφέλη του.

Καταναλώνεται είτε ολόκληρος σαν σπόρος είτε σε μορφή ελαίου (λιναρέλαιο). Ωστόσο, σε μορφή κοπανισμένου σπόρου “σπασμένος λιναρόσπορος” φαίνεται να έχει καλύτερη απορρόφηση από τον οργανισμό. Οι ευεργετικές του ιδιότητες είναι πολλές και δίκαια μπορεί να χαρακτηρίζεται ως “σούπερ” τρόφιμο.

Πιο αναλυτικά:

  • περιέχει φυτοοιστρογόνα, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας, σχετίζονται με προστασία έναντι στον καρκίνο και παράλληλα ευνοούν την ομαλή καρδιαγγειακή λειτουργία.
  • Η καθημερινή του κατανάλωση σχετίζεται με μειωμένη χοληστερίνη και μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Πλούσια πηγή διαλυτών και μη διαλυτών φυτικών ινών. Προστατεύει την υγεία του εντέρου, ενισχύει την ομαλή κινητικότητα του και φαίνεται να αποτελεί αρωγό σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας.
  • Πλούσια πηγή σε Ω3 λιπαρά οξέα, γνωστά για την καρδιοπροστατευτική και την αντιφλεγμονώδη δράση τους αλλά και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πως μπορείτε να τον καταναλώσετε:

μέσα στα δημητριακά

σε χυμούς ή smoothies ή μέσα στο γιαούρτι

επάνω από το φαγητό ή μέσα σε σαλάτες

αναμεμιγμένο μέσα σε αλεύρι για την παρασκευή ψωμιού ή σπιτικού κέικ.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES